فونیکسریمکسبهتام

ارائه وام ۱۰۰ میلیونی به متقاضیان

تشریح جزئیات نحوه عرضه موتورسیکلت‌های برقی در تهران

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران جزئیات نحوه عرضه موتورسیکلت‌های برقی در تهران را تشریح کرد و گفت: ارزش این موتورسیکلت‌ها حدود ۸۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است که برای آنها ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

تشریح جزئیات نحوه عرضه موتورسیکلت‌های برقی در تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، پوریا علیمردانی با تشریح جزئیات عرضه موتورسیکلت‌های برقی در تهران اظهار کرد: شهرداری تهران قصد دارد طرح برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت‌های کار را به اجرا درآورد و در این راستا طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های کار بنزینی با موتورهای برقی توسط سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران به‌زودی کلید خواهد خورد.

    وی ادامه داد: حدود 4 میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می‌کند که بر اساس گزارش‌های موجود تقریبا 21 درصد آلایندگی گازی و 10 درصد آلودگی ناشی از ذرات معلق هوای شهر تهران توسط موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد می‌شود.

    تولید ذرات معلق هر 10 موتورسیکلت کاربراتوری در هر کیلومتر به اندازه یک اتوبوس دیزلی

    مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران تصریح کرد: بخش قابل توجهی از موتورهای موجود در سطح شهر از نوع کاربراتوری و فرسوده هستند و هر 10 موتورسیکلت کاربراتوری در هر کیلومتر به اندازه یک اتوبوس دیزلی قدیمی، ذرات معلق تولید می‌کند.

    وی افزود: از این رو در سال‌های اخیر قوانینی وضع شده که بر اساس آن، نه‌تنها تولیدکنندگان موتورسیکلت‌ موظف شده‌اند بخشی از تولید خود را به موتورهای برقی اختصاص دهند بلکه فعالان حوزه حمل و نقل بار و کالا یا به عبارتی شرکت‌‌های پیک موتوری نیز باید از موتورهای برقی در ناوگان خود استفاده کنند.

    علیمردانی گفت: موتورهای برقی مزایای متعددی دارند که مهمترین آن، کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی، کاهش هزینه تعمیر و نگهداری، شتاب اولیه بالا و راحتی استفاده از آن است اما به دلیل قیمت نسبتا بالا و هزیه باتری، این نوع موتورها در سال‌های گذشته با استقبال چندانی مواجه نشد.

    به گفته وی، در این راستا شهرداری تهران در نظر دارد برای تسهیل کردن شرایط خرید و رفع موانع استقبال از موتورهای برقی، طرح جایگزینی موتورهای بنزینی با موتورهای برقی را با ارائه تسهیلات بلندمدت و حذف هزینه باتری از طریق شبکه سوآپ باتری اجرا کند.

    10 تا 20 میلیون تومان، رقم پیش پرداخت برای ثبت نام متقاضیان/ ارائه وام 70 تا 100 میلیونی

    وی با بیان اینکهبه زودی زمان ثبت نام برای دریافت موتورسیکلت‌های برقی، اعلام می‌شود،ادامه داد: متقاضیان خرید این نوع موتورهای برقی که طراحی ویژه‌‌ای برای حمل بار و مسافردارد، می‌توانند با اسقاط موتورسیکلت فرسوده خود که حدود 10 میلیون تومان ارزش دارد و به عنوان پیش پرداخت برای متقاضی لحاظ می‌شود، نسبت به ثبت نام اقدام کنند. افرادی که فاقد موتورسیکلت هستند نیز می‌توانندمبلغ 10 تا 20 میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت، بپردازند.

    مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران تصریح کرد: ارزش این موتورسیکلت‌ها حدود 80 تا 150 میلیون تومان است که برای آنها 70 تا 100 میلیون تومان وام با بازپرداخت 5 ساله و با سود 4 تا 10 درصد به متقاضیان ارائه می‌شود که نیازی به ضامن ندارد و سند به عنوان ضمانت در رهن بانک باقی می‌ماند؛ البتهدر حال مذاکراتی هستیم تا وام موتورها به صورت قرض‌الحسنه ارائه شود.

    وی درباره باتری موتورهای برقی نیز، اظهار کرد: باتری موتورهای برقی به صورت سوآپ یعنی باتری‌های قابل تعویض است بنابراین متقاضیان هزینه‌ای برای باتری نمی‌پردازند و بعد از عمر مفید آنها، می‌توانند با مراجعه به شرکت ارائه دهنده باتری، نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

    شارژ شدن موتورهای برقی طی 4 تا 7 ساعت/ عمر مفید 5 تا 10 ساله باتری

    علیمردانی با بیان اینکه 50 ایستگاه شارژ در نقاط مختلف شهر راه‌اندازی شده است و شهرداری به دنبال افزایش تعداد ایستگاه‌های شارژ است، خاطرنشان کرد: شارژ موتورسیکلت‌های برقی بین 4 تا 7 ساعت به طول می‌انجامدو قابلیت 80 تا 110 کیلومتر پیمایش دارد. باتری این موتورها لیتیومی و عمر مفید آنها 5 تا 10 سال است.

    به گفته وی، از آنجایی که این موتورها برای حمل بار و مسافر طراحی شده‌اند، امکان تحمل 100 تا 200 کیلوگرم وزن و پیمایش در شیب 30 درجه را دارند.

    وی با بیان اینکه ثبت نام موتورهای برقی پیش از نوروز 1403 آغاز خواهد شد، افزود: طی چند ماه آینده حدود 20 هزار موتور عرضه می‌شود که تا پایان سال آینده آن را به 170 هزار دستگاه افزایش خواهیم داد.

    برقی شدن نیمی از موتورسیکلت های شهر تهران تا 2 سال آینده

    مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران در ادامه گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک باید طی 2 سال آینده، نیمی از موتورسیکلت‌های موجود در شهر تهران برقی شوند.

    وی همچنین اظهار کرد: در سال آینده، بعد از اینکه موتورسیکلت‌های برقی به تعداد کافی برای ارائه خدمات در اختیار مردم قرار گرفت، شهرداری در راستای کاهش آلودگی هوا، محدودیت‌هایی در محدوده طرح ترافیک و بازار تهران اعمال خواهد کرد.

    علیمردانی در ادامه اظهار کرد: موتورها به صورت آماده وارد کشور خواهد شد اما در فازهای بعدی انتقال تکنولوژی آنها نیز صورت می‌گیرد؛ البته در حال حاضر برخی شرکت‌های دانش‌ بنیان وارد این تکنولوژی شده‌اند و با همکاری آنها تولید در داخل کشور نیز انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو