فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل زامیاد خبر داد:

ایران کاوه موفق به تولید اولین خودروبر ساخت کشور شد

توسعه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای خودرو کشور به میزان ۱۵۵ هزار دستگاه در سال

عصر خودرو- با صرفه جویی ۲۰ هزار دلاری به ‌ازای تولید هر دستگاه، تولید خودروبر (دبل دک) توسط شرکت ایران کاوه به اجرا در آمد.

ایران کاوه موفق به تولید اولین خودروبر ساخت کشور شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، سعید علیزاده، مدیرعامل شرکت زامیاد، با اعلام این خبر گفت: در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال مهار تورم و رشد تولید و در راستای راهبردهای ابلاغی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، شرکت ایران کاوه برای نخستین‌بار در صنعت خودروسازی کشور توانست با اتکا به توان و تخصص کارکنان خود، موفق به تولید تریلر حمل خودرو سواری (دبل دک) شود.

    او افزود: در حال حاضر قرارداد ساخت بیش از 150 دستگاه خودروبر (دبل دک) توسط ایران کاوه با شرکت‌های داخلی منعقد شده است که با احتساب صرفه‌جویی ارزی 20 هزار دلاری به ‌ازای هر دستگاه، از خروج بیش از 3 میلیون دلار از کشور جلوگیری شده است.

    علیزاده خاطرنشان کرد: شرکت ایران کاوه سایپا با شکست چندین باره رکورد تولید اتاق بار وانت زامیاد، توانسته است سهم حدود 40 درصدی از ظرفیت تولید این محصول را در این شرکت برعهده بگیرد. در حال حاضر تولید و مونتاژ شاسی خودروی نیسانزامیاد به‌صورت یکپارچه و صد درصد در شرکت ایران کاوه سایپا انجام می شود و در آینده ای نزدیک با تأمین ادوات و تجهیزات، تولید تمامی قطعات شاسی نیز به‌طورکامل در این شرکت نهایی خواهد شد.

    مدیرعامل زامیاد افزود: دبل دک‌های ساخته شده در گروه سایپا، توانایی حمل 8 دستگاه خودروی SUV و نیز حمل خودروهای ترکیبی خودروسازهای کشور را دارا است که با ورود هر 150 دستگاه تریلر حمل خودرو به ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور، سالانه تعداد 155 هزار و 600 خودرو در سطح کشور به طور همزمان جابجا خواهد شد.

    گفتنی است شرکت ایران کاوه یکی از معتبرترین شرکت‌های طراحی و تولید خودروهای کاربری سبک، نیمه سنگین و تجاری کشور است که به عنوان زیرمجموعه شرکت زامیاد فعالیت می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط