فونیکسریمکسبهتام

واردات خودرو در دولت رییسی (۲۷۲)

اولین خودرو وارداتی در کیش پلاک ملی شد

عصر خودرو- اولین خودروی وارداتی لحظاتی پیش در کیش پلاک گذاری و آماده ورود به خیابان‌های جزیره شد.

اولین خودرو وارداتی در کیش پلاک ملی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، «رحیم سرهنگی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: پس از تلاش‌های شبانه روزی، مصوبه واردات خودرو به مناطق آزاد برای اولین بار در بین مناطق آزاد کشور در جزیره زیبای کیش اجرایی شد.

    وی ادامه داد: چند ون به صورت آزمایشی وارد جزیره شد و پس از طی فرآیند قانونی، اولین خودروی وارداتی توانست پلاک ملی مناطق آزاد را دریافت کند.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه در تلاش برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم، افزود: خوشبختانه خودروهای شخصی و تاکسی نیز مصوبه هیات دولت را دریافت کرده و آیین نامه آن در حال تدوین است.

    دولت به وعده خود عمل کرد

    «وحید زارع فکری» معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز  ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: خوشحالیم که اعلام کنیم دولت به وعده خود برای کیشوندان عمل کرد و این خودرو از نوع تویوتا هایس که یک خودرو تجاری است، پلاک ملی منطقه آزاد کیش را دریافت کرد.

    وی ادامه داد: با تلاش‌های شبانه روزی و مذاکرات انجام شده، نحوه واردات خودروهای تجاری وارداتی به جزیره با ضوابط مناطق آزاد انجام می‌شود تا روند سریعتری داشته باشد.

    معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: تاییدیه صلاحیت استاندارد و محیط زیستی خودروهای وارداتی در خود جزیره کیش صادر می‌شود و این موضوع به تایید سامانه راهور تهران نیز رسیده است.

    وی ابراز امیدواری کرد که پس از واردات اولین خودروی پلاک ملی منطقه آزاد به کیش، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی محقق شود.

    بر اساس این گزارش، به دلیل وارد نشدن خودروی خارجی و داخلی به کیش، این جزیره دچار مشکلاتی در این حوزه به خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی است که آغاز واردات خودرو یک مطالبه عمومی در این جزیره محسوب می‌شود.

    خبر آغاز واردات خودرو به جزیره کیش بازتاب مثبتی در فضای مجازی داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط