فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تعرفه واردات خودرو کاهش یابد

هدف از واردات خودرو ساماندهی بازار بود نه درآمدزایی

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است؛ مجلس مجوز صادرات خودرو را به منظور رفع ناترازی عرضه و تقاضا در بازار صادر کرد، بنابراین تعرفه واردات خودرو باید کم و پلکانی باشد تا اهداف مدنظر نمایندگان یعنی تامین خودروی اقتصادی برای مردم به دست آید.

تعرفه واردات خودرو کاهش یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا با بیان اینکه هدف مجلس از واردات خودرو ساماندهی بازار بود نه درآمدزایی برای دولت، گفت: مجلس مجوز صادرات خودرو را به منظور رفع ناترازی عرضه و تقاضا در بازار صادر کرد، بنابراین تعرفه واردات خودرو باید کم و پلکانی باشد تا اهداف مدنظر نمایندگان یعنی تامین خودروی اقتصادی برای مردم به دست آید.

    نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات خودروهای اقتصادی یکی دیگر از اهداف مجلس در جریان تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو بود، ادامه داد: نمایندگان در تمامی جلساتی که با مسئولان وزارت صمت داشتند بر ضرورت توجه به خودرو اقتصادی برای تامین نیاز همه اقشار جامعه تاکید کردند.

    وی با بیان اینکه در جریان واردات خودرو نباید به گونه‌ای عمل شود که فقط افراد متمول بتوانند از ظرفیت خودروهای وارداتی استفاده کنند، اضافه کرد: باید خودروهای در کلاس‌های مختلف وارد شود تا نیاز همه اقشار تامین شده و مردم حق انتخاب داشته باشند.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از کم بودن تعداد خودروهای وارداتی، تصریح کرد: این حجم واردات بر قیمت خودروهای داخلی و کاهش التهاب و گرانی تاثیری چندانی ندارد که باید بر تعداد خودرهای وارداتی افزوده شود تا بتواند تاثیر مثبت خود را داشته باشد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: باید علاوه بر اینکه با واردات به دنبال ساماندهی بازار باشیم، از ظرفیت مونتاژ خودرو نیز غافل نشویم این موضوع می‌تواند بر قیمت خودرو و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی اثر بسیار مثبتی داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط