فونیکسریمکسبهتام

واکنش شهردار تهران به اظهارنظر مدیرعامل ایران‌خودرو درخصوص عدم دریافت پول اتوبوس‌های جدید

عصر خودرو- شهردار تهران درباره اظهارنظر مدیرعامل ایران خودرو دیزل درباره عدم دریافت پول اتوبوس‌های جدید واکنش نشان داد.

واکنش شهردار تهران به اظهارنظر مدیرعامل ایران‌خودرو درخصوص عدم دریافت پول اتوبوس‌های جدید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در حاشیه بهره‌برداری از 22 بازار میوه و تره‌بار شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارنظر یکی از مدیرعاملان خودروسازان مبنی بر عدم دریافت پول از شهرداری برای تولید اتوبوس گفت: در حال حاضر ما 5000 دستگاه اتوبوس خریداری کرده‌ایم که 170 دستگاه اتوبوسی که از آن صحبت می‌شود غیر از این 5000 اتوبوس‌ بوده و این‌ها اتوبوس‌هایی بودند که قبلا خریداری شدند.

    وی اضافه کرد: از 5000 دستگاه اتوبوس‌ خریداری شده 2500 دستگاه از تولید کننده داخلی و 2500 دستگاه از تولید کننده خارجی خریداری شده است. این اتوبوس‌ها کیفیت و قابلیت‌های بسیار خوبی دارند اما ما اعلام کرده‌ایم که تولید داخل به اندازه نیاز ما نیست و نمی‌توانیم مردم را گرو بگیریم که چندین سال بعد اتوبوس‌ها را دریافت کنیم.

    وی ادامه داد: طبق تعهدات پول را واریز کرده‌ایم و اتوبوس‌ها را تحویل می‌گیریم از خارج هم اتوبوس‌هایی که خریداری کرده‌ایم به صورت کلی و با کیفیت وارد کشور می‌شود و در مرحله بعد نیز این اتوبوس‌ها با ورود قطعات و پس از آن، قابلیت بیشتری را برای تولید داخل فراهم می‌کند.

    شهردار تهران تاکید کرد: از 2500 دستگاه اتوبوس خریداری شده داخلی 500 دستگاه برقی و 2000 دستگاه با استانداردهای روز دنیا دیزل هستند. تعامل بسیار خوبی با خودروسازها داریم اما در خصوص اظهارنظری که انجام شده ما اسمی از خودروساز نیاورده‌ایم اما اعلام کرده‌ایم در حوزه کیفیت اگر اتوبوس‌های داخلی کیفیت داشته باشند خریداری می‌کنیم که این برادر ما حساسیت به خرج دادند و بیان نادرستی داشتند.

    زاکانی ادامه داد: ما پرداخت نقدی داشتیم و هم تهاتر با ملک؛ پرداخت نقدی انجام شده و تهاتر که جزو قرارداد بوده ملک معرفی شده است اما قیمت‌گذاری‌ها را براساس کارشناس رسمی اعلام کرده‌ایم که خودروساز از طریق کارگزاری برای قیمت‌گذاری عمل کرد و در مرحله بعد شکایت کردند و خودشان محکوم شدند. ما امیدواریم با همین شرکت نیز بهترین تعامل را داشته باشیم. در خصوص 150 دستگاه اتوبوسی که اعلام شد، مشکل داشتند. از میان 170 دستگاه اتوبوسی که خریداری شده بود باید بگویم که این دستگاه‌ها اشکالاتی داشتند که اشکالات را به مجموعه اعلام کردیم و گفتیم که اشکالات را رفع کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط