فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به سبد محصولات «BAIC» در گروه ماموت

عصر خودرو- سال ۱۴۰۰ شرکت مکث موتور به عنوان یکی از زیر مجموعه های گروه ماموت با عرضه خودرو «تیارا» به عنوان نخستین سدان مونتاژی، همکاری خود را با بابک آغاز کرد. در سال ۱۴۰۲ با اضافه شدن «دیار خودرو» به زیر مجموعه های گروه ماموت، طیف محصولات برند مطرح بایک در ماموت گسترده تر شد و با معرفی نسخه پرایم خودرو تیارا در اتواکسپو تهران توسط مکث موتور باعث شد تا سبد خانواده بایک بیش از پیش تکمیل شود.

نگاهی به سبد محصولات «BAIC» در گروه ماموت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، نسخه اولیه تیارا مکث موتور که در حقیقت نسخه X5 روژیانگ از زیر مجموعه های بایک است از سال 1400 به عنوان نخستین سدان مونتاژی این شرکت بر روی خط تولید رفت. این خودرو تک دیفرانسیل هفت نفره از یک موتور 1.5 لیتری توربو بهره می برد که 155 اسب بخار فدرت و 215 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و انتقال قدرت آن نیز از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو انجام می شود.

    بعد از اضافه شدن دیار خودرو و تیگارد موتور به گروه ماموت محصولات تولیدی و وارداتی این شرکت نیز به لیست بایک های ماموت پیوستند.   

    تیگارد X35 محصول شرکت تیگارد موتور به عنوان یک کراس اوور تک دیفرانسیل در حقیقت نسخه X3 بیجینگ از زیر مجوعه های بایک به حساب می آید که از یک موتور 1.5 لیتری توربو با توان و گشتاور 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور بهره می برد و انتقال قدرت آن از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو انجام می شود.

    دیار خودرو چهار محصول از برند بایک دارد که قرار است یک نسخه از آن به زودی در کشور تولید شود.

    پر شتاب ترین کراس اوور وارداتی بایک در ایران خودرو X55 است که در حقیقت محصول بیجینگ از زیر مجموعه های این شرکت به حساب می آید. این کراس اوور قدرتمند از یک موتور 1.5 لیتری توربو بهره می برد که 188 اسب بخار قدرت و 305 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و این بازده را از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیکدوکلاچه تر به چرخ های جلو این کراس اوور 5 نفره انتقال می دهد.
    بعد از این نوبت به عضو خانواده دیار خودرو می رسد. مدل های BJ40 ، BJ80 و در نهایت BJ60 که در اتواکسپو تهران رونمایی شد، سه برادر در سبد محصولات بایک در ایران هستند.

    خودرو BJ40 که محصول شرکت بیجینگ است و به زودی قرار است در ایران و در کارخانه دیارخودرو تولید شود از یک موتور 2 لیتری توربو با قدرت 225 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متر بهره می برد و این بازده را از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF به چهارچرخ این خودرو آفرودی انتقال می‌دهد.

    برادر بزرگتر این خودرو یعنی BJ80 نیز از یک موتور 2.3 لیتری توربو با خروجی 250 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور بهره می برد و انتقال قدرت موتور به چهارچرخ نیز توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک انجام می شود.

    محصول تازه رونمایی شده BJ60 که برای نخستین بار در اتواکسپو تهران رونمایی شد نیز به عنوان یک شاسی باند دو دیفرانسیل 7 نفره از یک موتور 2 لیتری توربو با توان خروجی 267 اسب بخار قدرت و 406 نیوتن متر گشتاور بهره می برد و انتقال قدرت آن نیز توسط یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته انجام می شود.

    اما در نهایت جدیدترین و بزرگترین کراس اوور بایک در ایران خودرو تیارا پرایم است که در بازارهای جهانی با نام بایک X7 شناخته می شود. این خودرو که قرار است به صورت مونتاژی توسط مکث موتور عرضه شود از یک موتور 1.5 لیتری توربو با تزریق سوخت مستقیم بهره می برد که 188 اسب بخار قدرت و 305 نویتن متر گشتاور خروجی دارد و این بازده را از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلو این خودرو 5 نفره انتقال پیدا می کند.

    گروه ماموت در برنامه استراتژیک خود در نظر دارد تا با گسترده تر کردن طیف خودروهای سواری خود سهم بیشتری از این بازار را کسب کند. شرکت های ماموت خودرو، مکث موتور، دیار خودرو و تیگارد موتور(سانیار موتور پارسیان) اکنون به عنوان زیرمجموعه های این گروه طیف قابل توجهی از محصولات سواری تولیدی و وارداتی را به بازار عرضه می کنند که این محصولات از برندهای بایک، ونوسیا، جتا و دایون هستند.

    در آینده نزدیک این گروه صنعتی محصولات دیگری را نیز در کلاس سواری به بازار عرضه خواهد کرد.

    نوشته: روزبه نوروزیان

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط