فونیکسریمکسبهتام

بنزین برای آمریکایی‌ها گران‌تر می‌شود

عصر خودرو- مصرف‌کنندگان آمریکایی در جایگاه‌های سوخت، پول بیشتری پرداخت می‌کنند و با افزایش بهای معاملات آتی، به نظر می‌رسد این روند ادامه پیدا کند.

بنزین برای آمریکایی‌ها گران‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی بنزین در بازار نیویورک، روز دوشنبه تا مرز 2.37 دلار در هر گالن معامله شد و نزدیک به بالاترین رقم در بیش از سه ماه گذشته ایستاد. این افزایش قیمت در بحبوحه اختلال‌های غیرمنتظره در فعالیت پالایشگاه‌ها به همراه پیامدهای ماندگار یخبندان زمستانی که مانع از تولید سوخت موتوری شده، روی داده است.

    طبق داده‌های انجمن خودروی آمریکا، این وضع، باعث افزایش قیمت در جایگاه‌های سوخت شده است. میانگین ملی قیمت بنزین، 3.20 دلار در هر گالن است، در حالی که دو ماه پیش، حدود 3.07 دلار در هر گالن بود که ارزان‌ترین قیمت از سال 2021 است.

    تعطیلی‌های اخیر در پالایشگاه‌های بزرگ، از جمله تاسیسات  شرکت بریتیش پترولیوم در وایتینگ ایندیانا و یک واحد شرکت فیلیپس 66 در پونکاسیتی اوکلاهاما، تعمیرات فصلی را تشدید کرده است. یک جبهه سرما در اواخر ژانویه، تولید از تگزاس غربی تا داکوتای شمالی را محدود کرد و به کاهش نرخ استفاده از ظرفیت تولید پالایشگاه‌ها به 82.4 درصد منتهی شد که پایین‌ترین رکورد از دسامبر سال 2022 بود. افزایش قیمت نفت هم نقش مهمی داشته و حملات به کشتی‌های تجاری حامل نفت در دریای سرخ، حمل کالا را گران‌تر کرده است.

    جان کیلداف، از شرکای شرکت «اگین کپیتال» در یک مصاحبه تلفنی به بلومبرگ گفت: نرخ پایین استفاده از ظرفیت پالایش در گزارش‌های هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، نشان می‌دهد مسئله تعمیر و نگهداری، کاملا فصلی نبوده و به دلیل بهبود کند از توفان‌ها است.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، ادامه حرکت صعودی قیمت بنزین، ضربه‌ای به مصرف‌کنندگان خواهد بود و ریسکی برای جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات ایجاد می‌کند که پیروزی مجدد او، تا حدی در گروی سرکوب تورم است. با این حال، با وجود افزایش اخیر قیمت سوخت، بهای معاملات آتی کمتر از سطح فصلی دو سال قبل است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط