فونیکسریمکسبهتام

بهترین ردیاب خودرو سنگین

عصر خودرو- خودروهای سنگین برای جابه‌جایی مسافر، حمل محموله و بار به‌طور مداوم در جاده‌های بین شهری و بین‌المللی در حال تردد هستند. همان‌طور که می‌دانید، جاده‌های بین شهری نسبت به جاده‌های شهری امنیت کمتری دارند و خطرات متعددی دائما راننده و مالک خودرو را تهدید می‌کنند.

بهترین ردیاب خودرو سنگین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱:۰۰

    یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از سرقت خودروی سنگین، خرید ردیاب خودرو است. با توجه به اهمیت نصب ردیاب روی ماشین سنگین، در ادامه قصد داریم تا در خصوص اینکه بهترین ردیاب خودرو سنگین باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، صحبت کنیم.

    ردیاب خودرو سنگین

    ردیاب‌ خودرو سنگین وسیله‌ای است که به سیستم موقعیت یاب جهانی (Global Positioning System) متصل است. این وسیله به مالکان خودرو این امکان را می‌دهد که در هر لحظه از موقعیت آن مطلع شوند. ردیاب‌‌های خودرو سنگین معمولا از سیم کارت پشتیبانی می‌کنند و با استفاده از این سیم‌ کارت می‌توانند با مالک ارتباط برقرار کنند. با نصب یک ردیاب بر روی خودرو سنگین شما می‌توانید از مبدا تا مقصد، بار را زیر نظر بگیرید و به این ترتیب مدیریت انبار و موجودی خود را بهتر انجام خواهید داد.

    مزایای استفاده از ردیاب برای خودروهای سنگین

    خودروهای سنگین معمولا بارهای بسیار گران قیمت و ارزشمند را حمل می‌کنند. این موضوع سبب شده است تا خودروهای سنگین همواره در کانون توجه سارقان و زورگیران باشند. به نظر شما اگر یک خودرو سنگین توسط این افراد مورد سرقت قرار بگیرد، می‌توان آن را به سرعت پیدا کرد؟ متاسفانه در دنیا سارقانی داریم که در دنیا حرف اول را می‌زنند. این افراد بدون برنامه‌‌ریزی کاری را انجام نمی‌دهند و اگر خودرویی را بدزدند، پیدا کردن آن کار هر کسی نیست؛ اما با ردیاب مسئله متفاوت خواهد بود. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ردیاب برای خودروهای سنگین اشاره شده است.


    1. ردیاب خودرو بهترین روش جلوگیری از سرقت خودرو سنگین
    همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین کاربردهای ردیاب خودرو سنگین، جلوگیری از سرقت است. در صورتی‌که خودرو مورد سرقت قرار گیرد، جی پی اس این موضوع را به سرعت به مالک و مدیر ناوگان ارسال می‌کند. این افراد می‌توانند موقعیت خودرو را هر لحظه رصد کنند و از پلیس برای پس گرفتن خودروی به سرقت رفته خود کمک بگیرند. علاوه بر امکان مشاهده موقعیت، ردیاب خودرو سنگین به شما این امکان را می‌دهد تا کامیون دزدیده شده خود را خاموش کنید. تا زمانی‌که شما مجددا اجازه روشن کردن خودرو را صادر نکرده باشید، سارقان هرگز توانایی روشن کردن خودروی شما را نخواهند داشت.

    1. بالا بردن ایمنی راننده
    گاهی اوقات برای راننده در طول مسیر مشکلی به‌وجود می‌آید که نیاز به کمک اورژانسی دارد. برای مثال در نظر بگیرید که یک راننده در طول مسیر دچار حمله قلبی شود. در چنین شرایطی که راننده توانایی برقراری تماس و درخواست کمک از دیگران را ندارد. با فشار دادن دکمه SOS می‌تواند به سایر افراد اعلام کند که راننده نیاز به کمک دارد. بسیاری از ردیاب‌های موجود در بازار دارای کلید SOS هستند که با فشار دادن آن‌ها ردیاب به‌طور خودکار با شماره‌های از قبل تعیین شده تماس می‌گیرد.

    1. کنترل لحظه‌ای موقعیت خودرو سنگین
    بسیاری از تصادفات جاده‌ای که خودروهای سنگین یک طرف آن‌ها هستند به دلیل خستگی‌ بیش از حد و خواب آلودگی راننده رخ می‌دهد. با خرید و نصب یک ردیاب خودرو سنگین شما می‌توانید به اطلاعات کاملی مانند مسافت‌های طی شده توسط کامیون، مدت زمانی که کامیون توقف داشته، محلی که کامیون در آن توقف کرده است و .. دسترسی داشته باشید. به این ترتیب در صورت مشاهده کوچکترین تخلف از جانب راننده می‌توانید با او تماس بگیرید و از او توضیحی بابت رفتارش بخواهید.

    1. مسیریابی بهتر با کمک گرفتن از ردیاب خودرو
    برخی از ردیاب‌های خودرو سنگین موجود در بازار توانایی مسیریابی را دارند. این ردیاب‌ها به داده‌های ترافیکی، تصادفات صورت گرفته در طول مسیر و .. دسترسی دارند. این داده‌ها به شما کمک می‌کند تا بهترین مسیر را برای تردد و رسیدن به مقصد انتخاب کنید.

    1. نگهداری و سرویس بهتر از کامیون با نصب ردیاب
    حتما شما هم می‌دانید که با نگهداری و سرویس منظم کامیون می‌توانید بازدهی کامیون را به‌طرز قابل قبولی افزایش دهید. بسیاری از راننده‌های خودرو سنگین (چون مالک خودرو نیستند) نسبت به سرویس و نگهداری از کامیون کم اهمیت هستند. دیر تعویض کردن روغن موتور، لنت، لاستیک‌ و سایر وسایل مصرفی خودرو سنگین می‌تواند، خسارات جبران ناپذیری به کامیون وارد کند. با نصب ردیاب خودرو شما می‌توانید در مورد مقرر و تعیین شده تمامی سرویس‌های دوره‌ای کامیون خود را انجام دهید و به این ترتیب طول عمر و راندمان کاری خودرو سنگین را افزایش دهید.

    1. کم شدن تعداد تماس‌ها با راننده خودرو سنگین
    برقراری تماس‌های مکرر با راننده می‌تواند، تمرکز او را در هنگام رانندگی کاهش و امکان تصادف‌ جاده‌ای را بیشتر کند. از طرف دیگر در بسیاری از جاده‌ها وضعیت آنتن دهی ضعیف است و امکان برقراری تماس با راننده وجود ندارد. یک ردیاب خودرو سنگین (با قابلیت شنود) این امکان را به شما می‌دهد که از وضعیت خودرو سنگین در هر مکان و لحظه‌ای آگاه شوید.

    بهترین ردیاب خودرو سنگین چه ویژگی‌هایی دارد؟

    در بازار ردیاب‌های کامیون بسیار زیادی وجود دارد، این تعدد ردیاب‌های موجود در بازار سبب شده است تا انتخاب ردیاب خودرو سنگین کمی سخت باشد. اگر قصد خرید ردیاب خودرو سنگین را دارید، بهتر است به سراغ ردیاب‌هایی بروید که ویژگی‌های زیر را داشته باشند.

    1. ردیاب‌‌های نصب می‌شوند تا مالکان از موقعیت لحظه‌ای خودرو سنگین خود مطلع شوند. طبیعی است که دقت دستگاه در نشان دادن مسیر و موقعیت خودرو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
    2. کیفیت ساخت ردیاب خودرو سنگین باید زیاد باشد. کیفیت ساخت بالا تضمین کننده طول عمر طولانی ردیاب است.
    3. برند ردیاب خودرو سنگین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برندهای معتبر ردیاب‌های باکیفیت‌تری تولید می‌کنند.
    4. برای یک ردیاب، گارانتی و پشتیبانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تصور کنید که ردیاب شما به هر دلیلی به مشکل برمی‌خورد، با وجود گارانتی و پشتیبانی شما می‌توانید به سرعت مشکل به‌وجود آمده را رفع کنید.
    5. ردیاب‌ها امکان ارسال هشدارهای مختلف مانند هشدار باز و بسته بودن درب خودرو، هشدار سرقت، هشدار ضربه یا تصادف، هشدار ترمز ناگهانی، هشدار شتاب ناگهانی، هشدار گردش ناگهانی، هشدار سرعت غیر مجاز، هشدار سرقت باتری، هشدار پایین بودن ولتاژ باتری، هشدار حمل با جرثقیل و .. را دارند. یک ردیاب خوب خودرو سنگین ردیابی است که توانایی ارسال این هشدارها را داشته باشد.
    6. قیمت یکی از مهمترین فاکتورها در هنگام خرید است. بهترین ردیاب خودرو سنگین ردیابی است که قیمت منصفانه‌ای داشته باشد.
    7. هرچه قیمت ردیاب شما بیشتر باشد، کیفیت و کارایی آن نیز بیشتر خواهد شد (هر اندازه پول بدهید، آش می‌خورید). البته این موضوع به این معنی نیست که شما به سراغ خرید برندها و ردیاب‌های گران قیمت موجود در بازار بروید. برخی شرکت‌ها و برندها وجود دارند که محصولات خود را با قیمت بسیار مناسب و اقتصادی به فروش می‌رساند.

    سخن پایانی:

    در این مقاله به‌طور کامل در خصوص مزایا نصب ردیاب خودرو سنگین و ویژگی‌های بهترین ردیاب خودرو سنگین صحبت کردیم. خودروهای سنگین معمولا بارهای گران قیمت و محموله‌های ارزشمند حمل می‌کنند به همین دلیل امنیت آن‌ها موضوعی بسیار مهم و حیاتی است. ردیاب‌ها با امکانات پرشمار خود به شما این امکان را می‌دهند تا به بهترین شکل ممکن از خودرو سنگین و محوله آن مواظبت کنید.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۵
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو