فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد

معاینه فنی، شرط پلیس برای سفرهای جاده‌ای نوروز

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد که در ایام نوروز، خودروهای فاقد معاینه فنی اجازه تردد در جاده‌های کشور را ندارند.

معاینه فنی، شرط پلیس برای سفرهای جاده‌ای نوروز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سردار سید تیمور حسینی در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی نوروز 1403 که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و نمایندگانی از وزارت بهداشت، سازمان راهداری، اورژانس، جمعیت هلال احمر و ... برگزار شد، گفت: در طرح نوروزی 1402 و برابر آمارهای رسمی متاسفانه 1217 نفر درپی تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که نسبت به سال گذشته افزایش شش درصدی را نشان می‌دهد.

    وی با بیان اینکه 64 درصد از علت این تصادفات در ایام نوروز مربوط به خستگی و خواب‌آلودگی و همچنین سرعت بالا بود، گفت: این دو عامل به راحتی قابل پیشگیری است و امیدوارم که رانندگان این موارد را جدی بگیرند.

    به گفته رئیس پلیس راهور فراجا استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و خراسان در طرح نوروزی 1402 بیشترین تصادفات و استان‌های البرز، یزد و ایلام کمترین تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص دادند.

    وی با بیان اینکه 68 درصد از مصدومیت‌های تصادفات جاده‌ای به دلیل نبستن کمربند ایمنی از سوی سرنشینان در خودروها رخ داده یا تشدید شده است، گفت: بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودروها در جاده ها الزامی است.

    حسینی در ادامه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های پلیس برای نوروز 1403 پرداخت و گفت: اولویت اول ما کاهش جانباختگان، مصدومان و تصادفات است  و همه دستگاه‌ها باید در این خصوص فعال باشد. در طرح نوروزی امسال که از 24 اسفند آغاز خواهد شد، بالغ بر 87 هزار نفر از دستگاه‌های مختلف از پلیس راهور گرفته تا راهداری و اورژانس و هلال احمر و امدادخودروها و ... در حالت آماده‌باش قرار دارند.

    رئیس پلیس راهور فراجا افزود: اما این آماده‌باش کافی نیست. طرف دیگر مردم هستند که از آنها خواهش می کنیم قوانین و مقررات را رعایت کنند. در نوروز 1403 مدیریت و کنترل سرعت متوسط به طور دقیق رصد و اعمال خواهد شد و هیچ گذشت و اغماضی نخواهد شد و رانندگان مرتکب تخلفات پر خطر در نوروز از سفر باز خواهند ماند.

    حسینی گفت: همچنین ما پیشنهاد می‌کنیم که برای طرح نوروزی یک کمیته مشترک متشکل از سازمان مدیریت بحران، سازمان امدادونجات، راهداری و پلیس راهور تشکیل شود تا در لحظه درمورد شرایط و وضعیتی که ایجاد می‌شود تصمیم‌گیری شود.به عنوان مثال اگر هشدار سطح نارنجی یا قرمز صادر شد باید در کمترین زمان ممکن اقدام و تصمیم‌گیری شود.

    وی بر ضرورت کنترل دقیق و جدی معاینه فنی خودروها تاکید کرد و گفت: در مورد ناوگان عمومی مسافر ما بازدیدهای فنی را از همه پایانه های مسافری خواهیم داشت و از تردد اتوبوس‌هایی که سلامت کامل فنی ندارند، جلوگیری خواهد شد. این حساسیت در مورد خودروهای شخصی هم وجود دارد و در همین راستا هیچ خودرویی بدون معاینه فنی  امکان تردد در جاده‌ها را نخواهد داشت. همکاران من این موضوع را کنترل خواهند کرد.

    رئیس پلیس راهور فراجا بر ضرورت آمادگی کامل مراکز درمانی نیز تاکید کرد و گفت: خواسته ما از وزارت بهداشت این است که شرایطی را ایجاد کند تا بیمارستان‌های خصوصی نیز نسبت به پذیرش مصدومان تصادفات اقدام کنند.

    حسینی با بیان اینکه لازم است که در ایام نوروزی تمامی اقدامات و فعالیت‌های عمرانی در جاده‌ها و معابر متوقف شود، گفت: این موضوع نیز در کاهش تصادفات موثر است.

    وی در پایان از اجرایی شدن کروکی الکترونیک در تمامی استان‌ها خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرایی شدن این طرح مردم راحت‌تر بتوانند خسارات خود را از تصادفات و شرکت‌های بیمه بگیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط