فونیکسریمکسبهتام

کارشو شهرک اتومبیل گودرزی برای محصولات وارداتی ماموت خودرو در نیایش مال

عصر خودرو- شهرک اتومبیل گودرزی به‌تازگی به لیست نمایندگی‌های مجاز ماموت خودرو پیوسته و در همین راستا کارشو محصولات این برند را در نیایش مال تهران برپا کرده است.

کارشو شهرک اتومبیل گودرزی برای محصولات وارداتی ماموت خودرو در نیایش مال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، مشتریان و علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر نیایش مال، برای بازدید از این خودروها به شهرک اتومبیل گودرزی واقع در کیلومتر 20 جاده قدیم کرج(فتح) نیز مراجعه کنند. شوروم اختصاصی گودرزی برای محصولات وارداتی ماموت خودرو به‌زودی دریکی از مناطق شمال شهر تهران افتتاح خواهد شد. در این مطلب نگاهی به محصولات خانواده جتا خواهیم انداخت.


    جتا VS7:
    کاپیتان محصولات جتا با بهره‌گیری از پلتفرم MQB A2 فولکس‌واگن  مشابه با تیگوان Allspace به‌عنوان یک کراس‌اوور خانوادگی و جادار شناخته می‌شود که حتی در سبک طراحی داخلی آن و خصوصاً ادوات داشبورد و پنل مرکزی نیز رد پای فولکس‌واگن دیده می‌شود. قلب تپنده این کراس اوور یک نسخه 1.4 لیتری توربو بانام و نشان و برند فولکس‌واگن است که خروجی‌اش 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور است و این بازده و توان از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آیسین به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. قوای محرکه نصب‌شده بر روی این خودرو جز موتورهایی به‌حساب می‌آید که با تکنولوژی فولکس‌واگن ساخته‌شده و اصالت آلمانی دارد. کراس اوور VS7 که در حقیقت پرچم‌دار محصولات وارداتی جتا به ایران محسوب می‌شود امکاناتی از قبیل سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دونقطه‌ای، سقف پانورامیک مجهز به سانروف برقی، نمایشگر 10 اینچی لمسی، کلاستر دیجیتال، صندلی‌های چرمی به همراه گرم‌کن باقابلیت تنظیم برقی برای سرنشینان جلو، آینه جانبی برقی تاشو با تنظیم برقی، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده، اتوهلد، سیستم استارت استاپ، کروز کنترل تطبیقی، سیستم جلوگیری از تصادف با عابر پیاده، دوربین 360 درجه و شارژر وایرلس را در لیست نسخه فول آپشن دارد. چراغ‌های جلو این خودرو نیز LED هستند.

    جتا VS5:
    برادر کوچک‌تر VS7 (بافاصله محوری و طول بدنه کمتر) خودرو VS5 است که بر روی پلتفرم MQB A1 فولکس‌واگن (مشابه با مدل T-Roc) بناشده و ازنظر قوای محرکه نیز کاملاً مشابه برادر بزرگ‌تر است. فاصله طولی حدود 20سانتی‌متری و اختلاف وزن حدود 70 کیلوگرمی این خودرو نسبت به برادر بزرگ‌ترش باعث شده تا VS5 تا حدودی نسبت به نسخه بزرگ‌تر خود چابک‌تر باشد. البته این تفاوت آن‌قدر محسوس نیست ولی در تست‌های شتاب انجام‌شده در همین فضای محدود تا حدودی می‌شد به این تفاوت پی برد. مزیت رقابتی این خودرو نیز نسبت به رقبا هم‌کلاس اش همچون X55 پرو، تیگارد X35، چانگان CS35 پلاس و زوتی T300 تنها هویت برند و هماهنگی موتور و گیربکس است چراکه رقبا اصلی این خودرو در بازار همانند رقبا برادر بزرگ‌ترش همگی ازنظر خروجی و بازده موتور از این خودرو قوی‌تر هستند و تنها موردی که می‌تواند یک مزیت رقابتی جدی برای این خودرو در میان رقبایش به‌حساب بیاید، برند، اصالت آلمانی و همچنین تناسب برقرارشده قابل‌قبول بین موتور و گیربکس این خودرو است. کراس اوور VS5 تقریباً بخش عمده‌ای از امکانات رفاهی نصب‌شده بر روی VS7 را دارد اما بخشی از امکانات مثل سقف پانورامیک، سیستم تهویه دو حالته در این خودرو وجود ندارد. علاوه بر این، مانیتور نصب‌شده بر روی آن نیز حدود 2 اینچ از VS7 کوچک‌تر است ولی در عوض سیستم استارت استاپ، سیستم جلوگیری از خواب‌آلودگی راننده و بسیاری از سیسم های ایمنی و رفاهی دیگر در این خودرو عیناً با برادر بزرگ‌تر خود مشترک است.

    جتا VA3:
    اقتصادی‌ترین خودرو برند جتا، سدان VA3 است. این خودرو که بر پایه روی پلتفرم A05+ از سری PQ25 فولکس‌واگن تولید می‌شود که از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی ساخت شرکت فولکس‌واگن بهره می‌برد که خروجی آن قدرتی معادل 110 اسب بخار و گشتاوری معادل 145 نیوتن متر است. گیربکس نصب‌شده بر روی آن نیز همانند دو مدل دیگر یک نمونه 6 سرعته اتوماتیک از برند Aisin است. این خودروبر خلاف دو کراس اوور دیگر از این برند، لیست امکانات کوتاه‌تری دارد و به‌نوعی می‌توان گفت که نسخه اقتصادی‌تری نیز به‌حساب می‌آید. در این خودرو کلاستر به‌صورت آنالوگ است و کروز کنترل آن نیز به‌صورت عادی کار می‌کند. علاوه بر این‌ها، صندلی‌های آن نیز برای سرنشینان جلو به‌صورت دستی تنظیم می‌شوند ولی در نسخه فول آپشن به گرم‌کن مجهز شده‌اند. در این خودرو برخلاف دو خودرو دیگر از چراغ‌های جلو هالوژنی بهره می‌برد. شاید بد نباشد به این موضوع بپردازیم که موتور  نصب‌شده بر روی این خودرو یک نسخه اصلاح‌شده مدل 2023 است که هم‌اکنون بر روی چند محصول دیگر فولکس‌واگن نصب می‌شود. یک موتور جدید با تکنولوژی جدید که شاید در بازار ایران تعمیرکارهای زیادی نداشته باشد اما می‌تواند بسیار قابل‌اعتماد باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط