فونیکسریمکسبهتام

واردات خودرو در دولت رییسی (۲۸۳)

ترخیص ۲۵۰۰ دستگاه خودروی برقی تا پایان سال از گمرکات کشور

عصر خودرو- به گفته مدیر طرح خودروی برقی وزارت صمت برنامه تولید و واردات خودرو برقی در وزارت صمت دنبال می‌شود و تا پایان سال ۲۵۰۰ دستگاه خودروی برقی برای ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی از گمرکات کشور ترخیص می‌شود.

ترخیص ۲۵۰۰ دستگاه خودروی برقی تا پایان سال از گمرکات کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، حسن کریمی سنجری درباره برنامه وزارت صمت برای تولید و واردات خودرو برقی، اظهار داشت: برنامه وزارت صمت در خصوص خودروهای برقی به دو بخش تقسیم می شود، بخش اول از طریق واردات و بخش دوم از طریق تغییر در صنعت خودروسازی و تولید خودروهای برقی به جای خودروهایی با سوخت فسیلی است.

    مدیر طرح خودروی برقی وزارت صمت با بیان اینکه این کار به صورت جدی در حال انجام است، افزود: شرکت های خودروساز در این پروژه دخیل هستند و به‌صورت هفتگی جلساتی با حضور ذینفعان این پروژه در انجام می شود.

    وی با بیان اینکه در پروژه برقی سازی خودروها وزارت نیرو در بحث تامین برق باید با وزات صمت همکاری کند، اظهار داشت: در این خصوص اقدامات از سوی وزارت نیرو در حال انجام است. ضمن اینکه وزارت نفت نیز باید درآمد حاصل از کاهش مصرف سوخت بنزینی را در بخش دیگری سرمایه گذاری کند و یا در بحث تولید برق از منابع تجدید پذیر به وزارت نیرو کمک کند.

    کریمی سنجری بیان داشت: در کنار این مسائل باید زیرساخت لازم از جمله ساخت ایستگاه های شارژ برای خودروهای برقی فراهم شود که یک سری شرکت ها در این زمینه فعالیت می کنند.

    وی با بیان اینکه برنامه وزارت صمت برای برقی کردن خودروها در حال حاضر توسعه ناوگان حمل و نقل شهری است، گفت: تحقق پروژه برقی کردن خودروها زمان بر است و برای دستیابی به آن باید همه ذینفعان با هم هماهنگ شوند.

    مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت بیان داشت: براساس اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال حدود 2 هزار تا 2 هزار و 500 خودرو برقی از گمرکات ترخیص می شود.

    وی بیان داشت: این خودروها به عنوان تاکسی در حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار خواهد گرفت لذا وزارت صمت پروژه برقی سازی تاکسی ها را با همکاری شهرداری به جلو می برد.

    این مقام مسئول در وزارت صمت با بیان اینکه تاکنون 600 تا 700 دستگاه خودرو برقی از گمرکات ترخیص شده است،  بیان داشت: قیمت خودروهای برقی برای مصارف حمل و نقل شهری کمتر از 20 هزار یورو است.

    وی بیان داشت: اولین گروه تاکسی های برقی در مرحله اخذ پلاک ت (پلاک تاکسی) است و به محض اینکه پلاک برای این خودروها صادر شود شاهد خدمات رسانی اولین گروه خودروهای برقی خواهیم بود.

    کریمی سنجری بیان داشت: تاکید وزارت صمت در خصوص واردات خودروهای برقی واردات از طریق خودروساز است تا به مرور تکنولوژی آن وارد کشور شود و خودروسازان بتوانند این خودروها را داخلی سازی کنند.

    وی بیان داشت: در حال حاضر نیز دو خودروساز داخلی مشغول ساخت خودرو برقی در کشور هستند که این خودروها تا پایان سال آینده وارد بازار می شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط