فونیکسریمکسبهتام

آمدن خودروی برقی انگلیسی به عقب افتاد

عصر خودرو- شرکت خودروسازی بریتانیایی استون مارتین اعلام کرد که عرضه اولین خودروی الکتریکی خود را به دلیل کمبود تقاضای مصرف کنندگان به تعویق می‌اندازد، زیرا رکورد قیمت‌ها برای مدل‌های لوکس و نسخه ویژه به این خودروساز بریتانیایی کمک کرده است تا زیان سالانه خود را کاهش دهد.

آمدن خودروی برقی انگلیسی به عقب افتاد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از ایسنا، استون مارتین اکنون قصد دارد خودروی الکتریکی باتری‌دار خود را در سال 2026 و یک سال دیرتر از زمان برنامه‌ریزی‌شده عرضه کند زیرا سرمایه‌گذاری در ظرفیت و فناوری از تقاضای خودروهای برقی پیشی گرفته است.

    لارنس استرول، رئیس اجرایی استون مارتین به خبرنگاران اظهار کرد که تقاضای مصرف‌کننده برای خودروی الکتریکی باتری‌دار، چیزی نیست که ما فکر می کردیم دو سال پیش باشد. اولین ابرخودروی هیبریدی استون مارتین، والهالا، در مسیر تولید امسال قرار دارد.

    زیان سالانه شرکت قبل از مالیات در سال 2023 بیش از نصف شد و کمتر از انتظارات بازار بود، پس از اینکه قیمت‌های فروش به سطوح رکوردی رسید.

    مرسدس بنز در اوایل این ماه، هدف برقی‌سازی خود را پنج سال به تعویق انداخت و به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که مدل‌های موتور احتراقی خود را تقویت خواهد کرد.

    استون مارتین در ژوئن گذشته، با شرکت لوسید موتورز با حمایت عربستان سعودی قراردادی امضا کرد تا راهبرد الکتریکی‌سازی خود را تقویت کند.

     

    کرمان موتوراکستریم