فونیکسریمکسبهتام

اولتیماتوم بورس به سایپا

سهام‌ تودلی تا مهر ۱۴۰۳ باید واگذار شود

عصر خودرو- مدیریت نظارت بر ناشران بورس در اولتیماتومی به سایپا ضمن اشاره به اینکه ۴۱ درصد سهام این شرکت تودلی است، تاکید کرد که این سهام‌ها باید تا مهر ۱۴۰۳ واگذار شوند.

سهام‌ تودلی تا مهر ۱۴۰۳ باید واگذار شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، مدیریت نظارت بر ناشران بورس در نامه به مدیرعامل گروه صنعتی سایپا تاکید کرد که طبق ماده 28 دستورالعمل حاکمیت شرکتی، تملک سهام شرکت اصلی توسط شرکتهای فرعی و زیرمجموعه یعنی داشتن سهام تودلی ممنوع است و سایپا می‌بایست 41 درصد سهام خودش را که به صورت تودلی است تا مهرماه 1403 واگذار کند.

    در این نامه آمده است: همانطور که مستحضر هستید مطابق مفاد ماده 28 دستورالعمل حاکمیت شرکتی شرکتهای ثبت شده نزد سازمان در کلیه ناشران ثبت شده تملک سهام شرکت اصلی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم توسط شرکت‌های فرعی گروه است....». مطابق دستورالعمل مذکور شرکتهای مشمول مکلف شده‌اند حداکثر یک سال پس از تصویب دستورالعمل نسبت به رعایت مفاد آن اقدام نمایند متعاقباً مهلت رعایت مفاد دستورالعمل تا تاریخ 1403/07/18 تمدید شده است.

    با عنایت به اینکه بیشتر از 41 درصد سهام آن شرکت به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مالکیت شرکتهای فرعی (تودلی) است. خواهشمند است برنامه‌های آن شرکت برای واگذاری سهام تودلی فوق الذکر در راستای رعایت مفاد ماده 28 دستورالعمل حاکمیت شرکتی حداکثر تا پایان روز یکشنبه مورخ 1402/12/13 به این سازمان ارائه گردد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط