فونیکسریمکسبهتام

مدیر سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی پاسخ داد

مشخص شدن نتایج آخرین عرضه خودروهای وارداتی

عصر خودرو- مدیر سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ضمن اعلام نتایج آخرین دور عرضه‌ برای متقاضیان مرحله اول و اینکه نتیجه‌ تخصیص یا عدم تخصیص مشتریان بر روی سایت سامانه قابل رویت است، درباره علت مشخص نشدن نتایج دور قبلی (که متقاضیان جدید نیز امکان ثبت‌نام داشتند) توضیح داد: با توجه به درخواست تعدادی از شرکت‌های واردکننده برای رسیدن خودروهای در حال حمل به کشور، اوایل هفته آینده نتایج این دست از مشتریان نیز مشخص و بارگذاری خواهد شد.

مشخص شدن نتایج آخرین عرضه خودروهای وارداتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مهدی تقدسی اظهار کرد: نتایج آخرین دور خودروهای وارداتی که با عرضه‌ 12 محصول برای متقاضیان مرحله‌ اول که اسفند ماه سال گذشته با مسدود کردن وجه مورد نظر در حساب وکالتی خود اقدام به ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، از شب گذشته (سه‌شنبه شب) بر روی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی بارگذاری شده است.

    مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی ادامه داد: بر این اساس، این دست از مشتریان (صرفاً ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول) که در بازه‌ 9 الی 12 اسفند ماه از میان 12 خودروی وارداتی عرضه شده، یک محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده بودند، از شب گذشته می‌توانند وضعیت تخصیص یا عدم تخصیص خود را از طریق حساب کاربری خود در سامانه مشاهده کنند. 

    شایان ذکر است که در این دور از عرضه خودروهای وارداتی از این 12 خودرو، پنج خودروی وارد شده‌ (توسط چهار شرکت‌ واردکننده) دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و همچنین هفت  خودروی وارد شده‌ (توسط چهار شرکت) ‌ دارای قیمت‌ علی‌الحساب در مبادی ورودی برای مشتریان عرضه شد. 

    حال با اعلام نتایج، پیامک واریز از سوی شرکت برای منتخبان ارسال خواهد شد؛ از زمان دریافت این پیامک از سوی شرکت، مشتریان  پنج روز فرصت واریز خواهند داشت؛ بدیهی است که عدم واریز وجه طی مدت تعیین شده، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی سامانه حذف می‌شود.

    با توجه به اینکه نوع فروش به صورت قطعی است، شرکت‌های واردکننده، مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، نسبت به تحویل خودرو با قیمت قطعی حداکثر ظرف یک ماه پس از تکمیل وجه، اقدام خواهند کرد؛ در صورت تاخیر در تحویل یا انصراف از خرید و... قراردادهای مذکور مشمول جرائم مندرج در آیین‌نامه خواهد شد.

    اعلام نتایج دور قبلی به سبب درخواست واردکنندگان برای رسیدن خودروها، کمی با تاخیر مواجه شد

    تعدادی از متقاضیان خودروهای وارداتی که در دور قبلی عرضه‌ این خودروها که از 16 بهمن ماه آغاز شد و متقاضیان جدید هم می‌توانستند با مسدود کردن 500 میلیون تومان در حساب وکالتی خود اقدام به ثبت‌نام‌کنند، مشارگکت کرده‌اند، در تماس با ایسنا، اعلام کردند که هنوز نتایج ثبت‌نام‌هایشان مشخص نیست.

    این درحالیست که حدود یکماه از آغاز ثبت‌نام گذشته و مهلت ثبت‌نام نیز حدود سه هفته پیش به پایان رسیده است؛ در رابطه با علت این موضوع (عدم اعلام نتایج این دوره از ثبت‌نام خودروهای وارداتی)، تقدسی توضیح داد: در این دور، تعدادی از خودروها در حال حمل بر روی کشتی در مسیر رسیدن به کشور بودند، براین اسا واردکنندگان آن‌ها درخواست کردند که فرصت بیشتری داده شود تا این خودروها به کشور رسیده و متناسب با ظرفیت و تعداد درخواست ثبت شده‌ متقاضیان تخصیص صورت گیرد، بنابراین کمی اعلام نتایج با تاخیر همراه شد تا همه‌ خودروهای قابل عرضه و ظرفیت آن‌ها مشخص شود تا بتوان مشتریان منتخب را مشخص کرد.

    مدیر سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، ضمن تاکید بر اینکه کارهای نهایی برای مشخص شدن نتایج، در حال انجام است، وعده کرد که نهایت تا روزهای ابتدایی هفته‌ آینده، نتایج بر روی سایت سامانه بارگذاری خواهد شد و ثبت‌نام‌کنندگان از نتیجه تخصیص یا عدم تخصیص خود مطلع خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو