فونیکسریمکسبهتام

راهنمای جامع خرید انواع باتری های ماشین لیفان

عصر خودرو- انواع مختلف خودروهای لیفان (لیفان ۶۲۰ و لیفان ۵۲۰ و لیفان X۶۰ و لیفان X۵۰ و لیفان ۸۲۰) توسط شرکت کرمان خودرو عرضه می‌شود و به خاطر ظاهر زیبایشان محبوبیت زیادی در بین ایرانی‌ها دارند.

راهنمای جامع خرید انواع باتری های ماشین لیفان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، انواع مختلف خودروهای لیفان‌ (لیفان 620 و لیفان‌ 520 و لیفان X60 و لیفان X50 و لیفان‌ 820) توسط شرکت کرمان خودرو عرضه می‌شود و به خاطر ظاهر زیبایشان محبوبیت زیادی در بین ایرانی‌ها دارند. باتری یکی از قطعات مصرفی این خودروهاست که برحسب کیفیت و حتی نحوه مراقبت شما بین دو تا سه سال یا 40 هزارکیلومتر عمر می‌کنند. اما یک باتری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ زمان خرید باتری خودروی لیفان‌ باید به چه نکاتی دقت کنید؟ برای پیدا کردن جواب، این مطلب را از دست ندهید.

    بهترین باتری برای خودروهای لیفان
    اولین ویژگی مهمی که زمان خرید باتری برای هر یک از مدل‌های خودروی لیفان باید به آن دقت داشته باشید، ظرفیت شدت آمپراژ است. این ویژگی میزان توان باتری برای تولید برق را مشخص می‌کند. شرکت لیفان برای خودروها یک باتری با حداقل آمپراژ را استفاده می‌کند که می‌تواند راهنمای شما برای تهیه این قطعه مصرفی باشد.

    همچنین باتری می‌تواند از نوع پایه کوتاه یا پایه بلند باشد. تمامی مشخصات گفته شده برای هر یک از مدل‌های خودروی لیفان در جدول زیر آمده است:

    نام خودرو

    حداقل آمپراژ

    حداکثر آمپراژ

    نوع باتری

    لیفان 520

    70

    -

    کوتاه

    لیفان 620

    70

    -

    بلند

    لیفان 820

    70

    -

    بلند راست

    لیفان X50

    60

    -

    کوتاه

    لیفان X60

    70

    -

    بلند راست

     

     

     

     

    خرید باتری برحسب آب و هوا
    برای خرید باتری لیفان‌ باید به آب و هوای شهر خود دقت داشته باشید. اگر در شهرهای سرد زندگی می‌کنید، باید روی آن حرف N را مشاهده کنید. شرکت‌های تولیدکننده باتری برای محصولاتی که مناسب مناطق گرمسیر هستند، حرف S را درج می‌کنند.

    خرید باتری ایرانی یا خارجی؟
    اگر شرکت تولیدکننده باتری استانداردهای روز دنیا برای تولید این قطعات مصرفی را رعایت کرده باشد و شما هم بتوانید یک باتری با همان ویژگی‌های مورد نیاز خودروی خود را تهیه کنید، دیگر جای نگرانی نیست.

    شاید فکر کنید چون خودروهای لیفان‌ خارجی هستند، باید یک باتری خارجی هم تهیه کنید. اگرچه کیفیت باتری‌های کره‌ای نسبت به محصولات ایرانی بهتر است، اما به دلیل ممنوعیت واردات، ممکن است به سختی یک باتری اصل خارجی را در بازار پیدا کنید.

    از جمله شرکت‌های ایرانی که باتری مناسب لیفان‌ را تولید می‌کنند باید به موارد زیر اشاره کنیم:
    - سپاهان باتری
    - آذر باتری
    - صبا باتری
    - وایا باتری
    - برنا باتری
    - دورنا باتری

    قیمت باتری خودروهای لیفان
    لیفان خودروهای زیادی را راهی بازار کرده است که هر یک با یک باتری مخصوص نیاز دارند. بنابراین قیمت هر یک از این باتری‌ها نیز متفاوت است. قیمت باتری لیفان‌ تا حد زیادی به کیفیت محصول بستگی دارد. در ایران برندهای مختلف از نظر کیفیت باتری در یک سطح قرار نمی‌گیرند.

    به هر حال هر شرکتی که مطابق با استانداردهای روز دنیا باتری تولید می‌کنند، محصولات بهتر و مرغوب‌تری دارد و به همین دلیل قیمت آن‌ها بالاتر است.

    باتری‌های خارجی هم نسبت به محصولات ایرانی گرانتر هستند. باتری اسیدی نسبت به باتری اتمی ارزان‌تر است، اما توجه داشته باشید محصولات اسیدی طول عمر زیادی ندارند.

    یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت باتری لیفان‌ تحویل داغی باتری (باتری کهنه) است. با این کار می‌توانید 15 تا 20 درصد از هزینه باتری بکاهید.

    در فروشگاه ایران باتری انواع مختلفی از باتری‌های مناسب خودروی لیفان‌ عرضه می‌شود که ضمن بررسی اطلاعات مربوط به هر محصول، قیمت آن نیز درج شده است.

    نکاتی برای نگهداری باتری
    برای اینکه باتری شما حداقل برای مدت سه سال عمر کند به نکات زیر دقت داشته باشید:

    - اگر برای مدت طولانی از خودرو استفاده نمی‌کنید، باتری را از آن جدا کنید.
    - در روزهای سرد زمستان خودرو را در محیط نسبتا گرم و در روزهای گرم تابستان آن را در جای خنک (یا سایه) پاک کنید.
    - برای باز کردن باتری ابتدا قطب منفی و سپس مثبت را جدا کنید.

    در آخر
    تهیه باتری به عنوان یک قطعه مصرفی باید با توجه به نکات زیادی انجام شود که در این مطلب به آن‌ها پرداختیم. در پایان فراموش نکنید باید ابعاد باتری جدید با باتری قدیمی شما یکسان باشد.

    اگر خودروی شما به سختی استارت می‌خورد و نور چراغ‌ها حتی زمانی که خودرو روشن است، کم فروغ شده‌اند، وقت تعویض باتری رسیده است. امیدواریم این راهنمای جامع خرید انواع باتری ماشین‌های لیفان‌ برایتان مفید بوده باشد.

    منبع: ایران باتری

    کرمان موتوراکستریم