فونیکسریمکسبهتام

راسا موتور بانی بازگشت کراس اوور محبوب سوزوکی به ایران شد

سوزوکی گرندویتارا وارداتی با چه مشخصات فنی و امکاناتی می آید؟

عصر خودرو- مردم ایران با نسل سوم سوزوکی گرندویتارا به خوبی آشنا هستند زیرا این محصول در تیراژ گسترده تولید و عرضه شده اما نسخه وارداتی راسا موتور به نوعی نسل پنجم این خودرو به حساب می آید که توسط تویوتا نیز با نام Urban Cruiser به برخی بازارهای جهانی عرضه می شود.

سوزوکی گرندویتارا وارداتی با چه مشخصات فنی و امکاناتی می آید؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این خودرو یک کراس اوور 4.3 متری کامپکت مجهز به سیستم د ودیفرانسیل فعال و همچنین قوای محرکه بنزینی با همراهی سیستم هایبردی خفیف یا Mild Hybrid است.

رویه سیستم هایبریدی این خودرو به این صورت است که یک موتور الکتریکی با عنوان ISG که از طریق باتری اصلی خودرو و همچنین یک باتری لیتیوم یونی 12 ولت زیر خودرو تغذیه می شود، در هنگام توقف خودرو وقتی موتور با سیستم Start-stop خاموش می شود، برای شروع مجدد حرکت با فشردن پدال گاز، موتور را روشن یا به اصطلاح ری استارت می کند و در هنگام حرکت در زمان نیاز به توان بیشتر یا برای کاهش مصرف سوخت در حرکت خودرو، از طرییق باتری لیتیوم یونی 12 ولت زیر خودرو، با اعمال نیروی کمکی به موتور مصرف سوخت را تا حد زیادی کاهش می دهد و کمی به افزایش توان این خودرو کمک می کند.

این موتور تنها حدود 3 اسب بخار قدرت دارد اما نتیجه عملکرد آن دستیابی به مصرف سوخت تنها 5.6 لیتر در سیکل ترکیبی است. پیشرانه این خودرو از نوع 1.5 لیتری تنفس طبیعی سوزوکی است که حداکثر توانش به 102 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به 137 نیوتون متر می رسد. قدرت این خودرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته AT به هر 4 چرخ منتقل می شود.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مستقل مک فرسون و در عقب نیمه مستقل است. از مهمترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می توان به 6 کیسه هوا (جلو، جانبی و پرده ای)، کروز کنترل، نمایشگر 9 اینچی، دوربین 360 درجه، تعویض دنده از پشت فرمان، سنسور عقب و جلو، تهویه اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید، هدآپ دیسپلی، شارژر بی سیم موبایل، سقف پانورامیک بازشونده، سنسور نور اشاره کرد.

عکس: اعظم صباغ

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم