فونیکسریمکسبهتام

قیمت خودروی برقی شیائومی اعلام شد

عصر خودرو- همزمان با مهیا شدن شیائومی برای دریافت سفارش برای خودروی برقی خود، مدیرعامل این شرکت روز دوشنبه گفت هدف از عرضه اولین خودروی برقی این شرکت، معرفی بهترین، راحت‌ترین و هوشمندترین خودرو با قیمت کمتر از ۵۰۰ هزار یوان (۶۹ هزار و ۴۲۴ دلار) است.

قیمت خودروی برقی شیائومی اعلام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این شرکت عصر پنجشنبه، محدوده قیمت رسمی خود را اعلام خواهد کرد و دریافت سفارش برای این خودرو که SU7 نام دارد (SU مخفف Speed Ultra است) را آغاز می کند. با اظهارات لی جون، مدیر عامل شیائومی در حساب رسمی ویبو، اولین باری است که این شرکت، بالاترین محدوده قیمت برای خودروی برقی خود را تائید می کند.

    از دسامبر که شیائومی این خودروی برقی را معرفی و اعلام کرد قصد دارد یکی از پنج خودروساز برتر جهان شود، بازار منتظر این خودرو بوده است. مدیرعامل شیائومی گفته است این خودرو مجهز به فناوری است که شتاب سرعت بهتری در مقایسه با خودروهای تسلا و خودروهای برقی پورشه دارد.

    فروشگاههای شیائومی در چین، از روز دوشنبه نمایش این خودرو را آغاز کردند و مشتریان احتمالی و وبلاگ نویسان خودرو در صف ایستاده بودند تا از نزدیک مدل «آبی اقیانوس» را ببینند. بعلاوه، این شرکت اپلیکیشن Xiaomi Car خود را در فروشگاههای اپلیکیشن چینی عرضه کرد.

    خودروی SU7 در دو مدل عرضه خواهد شد که یکی با برد رانندگی تا 668 کیلومتر با یک بار شارژ و دیگری با برد حداکثر 800 کیلومترخواهد بود که قابل مقایسه با مدل S تسلا با برد 650 کیلومتر برد است.

    شیائومی که پنجمین سازنده بزرگ تلفن‌های هوشمند در چین است، در بحبوحه تقاضای راکد برای گوشی‌های هوشمند، درصدد متنوع سازی فعالیت و ورود به بخش خودروهای برقی برآمده است. این شرکت اولین بار در سال 2021 تصمیم برای ورود به این بخش را اعلام کرد. دیگر شرکت‌های فناوری چینی که با خودروسازان برای توسعه خودروهای برقی شریک شده‌اند شامل هواوی و بایدو هستند.

    شیائومی متعهد شده است در یک دهه آینده، 10 میلیارد دلار در خودروها سرمایه گذاری کند و یکی از معدود بازیگران جدید در بازار خودروهای برقی چین است که موافقت مقامات را کسب کرده است.

    بر اساس گزارش رویترز، خودروهای این شرکت توسط واحدی از شرکت خودروساز دولتی گروه BAIC در کارخانه ای در پکن با ظرفیت سالانه 200 هزار خودرو تولید می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط