فونیکسریمکسبهتام

توزیع میانگین ۱۲۰ میلیون لیتر در روز

مصرف بنزین در ۵ روز نخست سال، ۴ درصد افزایش یافت

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ضمن اعلام خبر افزایش چهار درصدی مصرف بنزین از ابتدای امسال تاکنون، اعلام کرد که طی این مدت بطور میانگین روزانه ۱۱۹.۴ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده است.

مصرف بنزین در ۵ روز نخست سال، ۴ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، جعفر سالاری‌نسب، اظهار کرد: به‌طور میانگین از ابتدای امسال تاکنون (یکم تا پنجم فروردین‌ماه 1403) 119 میلیون و 400 هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (یکم تا پنجم فروردین‌ماه سال 1402)، با 114 میلیون و 660 هزار لیتر، 4.1 درصد رشد داشته است.

    طبق اعلام وزارت نفت، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: در روزهای شنبه (چهارم فروردین‌ماه) و یکشنبه (پنجم فروردین‌ماه) به‌ترتیب 120.5 و 122.5 میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده است که این اعداد نیز  در مقایسه با مدت مشابه سال 1401 (چهارم و پنجم فروردین‌ماه سال 1402) با 110 و 120.9 میلیون لیتر، به‌ترتیب 9.5 و 1.3 درصد رشد یافته است.

    وی ضمن تاکید بر لزوم مدیریت بهینه مصرف سوخت از سوی هموطنان تصریح کرد: نظارت جدی بر روند عرضه سوخت در جایگاه‌های سراسر کشور و آماده‌باش کامل ستاد، مناطق و نواحی این شرکت تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

    گفتی است که در 29 اسفندماه 1402 (آخرین روز سال)، بیش از 152 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این عدد رکورد بی‌سابقه‌ای در مصرف بنزین کشور به‌شمار می‌رود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط