فونیکسریمکسبهتام

میراث‌دار ۱۵ هزار دستگاه ماشین‌آلات فرسوده هستیم

عصر خودرو- معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه تراکتور به مرحله صادرات هم رسیده‌ایم، به نحوی که در یازده ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲، حدود ۳۰ میلیون دلار اجزاء و قطعات تراکتور و تراکتور کامل به کشورهای همسایه صادر کرده‌ایم.

میراث‌دار ۱۵ هزار دستگاه ماشین‌آلات فرسوده هستیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصادآنلاین؛ سیدمحمد موسوی، معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: رشد تولید در بعضی حوزه‌ها مهم‌ترین دستاورد ما در سال 1402 بود.

    وی افزود: تولید تراکتور در ابتدای دولت سیزدهم کم بود، ماکسیمم 22 هزار دستگاه تراکتور تولید می‌شد، اما نیاز کشور حدودا 25 هزار دستگاه بود، در سال 1401 این عدد به 32 هزار دستگاه رسید و برنامه تولید تراکتور در سال 1402، 40 هزار دستگاه بود که با توجه به آماری که تا بهمن ماه اعلام شده، این برنامه محقق خواهد شد.

    موسوی ادامه داد: در حوزه تراکتور به مرحله صادرات هم رسیده‌ایم، در یازده ماه ابتدایی سال 1402، 30 میلیون دلار اجزاء و قطعات تراکتور و تراکتور کامل به کشورهای همسایه صادر کرده‌ایم.

    تامین سرمایه نوین
    معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت اظهار داشت: در حوزه ماشین‌آلات راهسازی و معدنی ما میراث‌دار 15 هزار دستگاه ماشین‌آلات فرسوده هستیم. تولید ماشین‌آلات راهسازی و معدنی از 1750 دستگاه به 3500 دستگاه در در سال 1401 رسید. برنامه سال 1402 تولید 4500 دستگاه بود که رشد تولید با توجه به آمارها تا بهمن ماه محقق شده است.

    موسوی در خصوص واردات ماشین‌آلات کارکرده در سال 1402 نیز گفت: به طور کلی برنامه وزارتخانه در بلندمدت تعمیق ساخت داخل و استفاده از تولیدات داخلی است. واردات ماشین‌آلات مستعمل صرفا برای حوزه ماشین‌آلات معدنی بود و از سال 1400 و 1401 برنامه‌ریزی شده بود.

    وی افزود: ما میراث‌دار 15 هزار دستگاه ماشین‌آلات معدنی و راهسازی فرسوده هستیم که در حالی که در کشور سالیانه فقط 1700 دستگاه تولید می‌شد و اگر به تولید داخل اکتفا می‌کردیم، 10 سال زمان می‌برد تا نیازهای کشور تامین شود، به همین دلیل همزمان با افزایش تولید در داخل کشور، بحث واردات ماشین‌آلات برنامه‌ریزی شده بود. در آن ایام برنامه‌ها این بود که ماشین‌آلات معدنی نو و 5 سال کارکرده با برندهای معتبر قابل استفاده است.

    معاون وزیر صمت درخصوص برنامه‌های این معاونت برای سال جدید گفت: رشد تولید را در سال 1403 پیگیری خواهیم کرد و برنامه‌های خوبی را هدف‌گذاری کرده‌ایم. در حوزه تجهیزات پزشکی، ماشین‌آلات راهسازی و معدنی و تجهیزات خط تولید  برنامه‌های خوبی را آماده کرده‌ایم که ابتدای سال اعلام رسمی خواهیم کرد.

    به گفته موسوی، برنامه دیگر این معاونت در سال 1403، در رابطه با جهت‌گیری تعمیق ساخت داخل است، در همین زمینه برنامه‌ای را خدمت مقام عالی وزارت ارسال و تایید گرفته‌ایم که در بخش‌های مختلفی که هنوز تجهیزات از خارج وارد می شود، سعی کنیم عمق ساخت داخل را بیشتر کنیم.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو