فونیکسریمکسبهتام

چهار خودرو جدید مرحله تازه عرضه وارداتی‌ها را بشناسید

عصر خودرو- دور جدید فروش خودروهای وارداتی از ساعت ۱۶ امروز ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز می شود و دو خودرو جدید هوندای برقی معین خودرو و لونا برقی ایران خودرو در کنار نیسان سانی جهان نوین آریا و لاماری ایما هایبرید شرکت آرین پارس موتور در این مرحله عرضه می شود.

چهار خودرو جدید مرحله تازه عرضه وارداتی‌ها را بشناسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵:۰۰

    هوندا e:NS1  برقی

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هوندا e:NS1 از پیشرانه برقی با توان 201 اسب بخار (150کیلووات) و گشتاور نهایی 310 نیوتن متر بهره می برد. این پیشرانه قادر است توان تولید شده را از طریق سیستم انتقال قدرت با ضریب ثابت به چرخ های جلو منتقل کند.

     

    هوندا e:NS1می تواند با یکبار شارژ کامل باطری ها، مسافتی در حدود 500 کیلومتر را پیمایش کند که عدد بسیار مناسبی برای این خودرو به حساب می آید.

    در هوندا  e:NS1  امکاناتی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، دوربین و سنسور دنده عقب، سنسور پارک جلو، نمایشگر 15.4 اینچی مالتی مدیا، صندلی برقی، تهویه اتوماتیک و… را می بینیم که برای یک کراس اوور برقی و ژاپنی امکاناتی راضی کننده است.

     

    لونا برقی
    سدان Yi از سری محصولات برند JMEV به عنوان لیموزین متحرک معرفی می شود . این سدان با طول 4670 میلیمتر و فاصل هبین دو محور 2750 میلیمتر، فضای قابل توجهی را برای سرنشینان بخصوص در ردیف دوم به ارمغان می آورد. ظرفیت باتری این خودرو 43.9 کیلووات است که با یک بار شارژ کامل در شرایط استاندارد، قادر به پیمایش 400 کیلومتر است. پیشرانه این خودرو قادر به تولید حداکثر توان 147 اسب بخار و گشتاور 225 نیوتن متر است و حداکثر سرعت آن 140 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا 100 آن 9.5 ثانیه اعلام شده است.

     

    این محصول برقی وارداتی، دارای سه سال گارانتی یا 100 هزار کیلومتر پیمایش است و باتری آن نیز دارای گارانتی شش ساله یا 500هزار کیلومتر پیمایش است. گروه صنعتی ایران خودرو با دارا بودن گسترده ترین شبکه خدمات پس از فروش در کشور، شرایط ویژه ای را برای ارایه خدمات به این محصول در دوره گارانتی و وارانتی تدارک دیده است. 

    گروه خودروسازی رنو در سال 2021، شرکتی با عنوان Mobilize را تاسیس کرد که هدف اصلی آن ارائه خودروهای حمل و نقل به صورت اشتراکی یا حمل و نقل تاکسی و ... است و این سدان، نخستین محصولی است که رنو به صورت اختصاصی منطبق بر نیاز این استارت‌آپ توسعه داده و قرار است در کشورهایی مانند اسپانیا، فرانسه و ایتالیا وارد ناوگان موبیلایز رنو شود. این خودرو در سال 2022 از موسسه یوروان‌کپ اروپا موفق به کسب 4 ستاره ایمنی شده و تا پایان سال 2022 حدود 40 دستگاه از آن به ناوگان خودروهای اشتراکی رنو در اروپا اضافه شده اند.

     

    نیسان سانی
    نیسان سانی وارداتی جهان نوین آریا، به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که 108 اسب‌بخار قدرت و 134 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

     

    این پیشرانه با گیربکس اتوماتیک چهار سرعته هماهنگ است. تجهیزات و امکانات آن عبارتند از کنترل پایداری، نمایشگر 6 اینچی، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، ترمز ABS و ... طراحی نیسان سانی جهان نوین آریا، مربوط به سال 2013 است.

     فضای داخلی خودرو نیز کاملا مشابه خودروهای اقتصادی در سال 2006 است. این خودرو با کد N17 شناخته می‌شود و یک سدان کامپکت است.


    لاماری ایما هایبرید HEV
    لاماری ایما هایبرید یا HEV از یک پیشرانه برقی در کنار پیشرانه بنزینی بهره می برد. پیشرانه بنزینی این خودرو 1.5 لیتری توربو با حداکثر توان 168 اسب بخار و حداکثر گشتاور 280 نیوتون متر است که با یک پیشرانه الکتریکی با حداکثر توان 174 اسب بخار و حداکثر گشتاور 300 نیوتون متر همراهی می شود. در لاماری ایما HEV شما دو موتور معادل پیشرانه لاماری ایما معمولی خواهید داشت که با ثبت شتاب حدود 8 تا 8.5 ثانیه ای حدود دو ثانیه عملکرد بهتری در شتابگیری نسبت به نسخه معمولی را به ثبت می رساند. همچنین سیستم هایبرید که در ترکیب موتور الکتریکی و بنزینی کار می کند مصرف سوخت ترکیبی حدود 5 لیتر را رقم می زند که حدود 2 لیتر کمتر از نسخه معمولی است.

    لاماری ایما در جدیدترین نسخه تست های موسسه C-NCAP که با سخت گیری های فراوانی انجام می شود موفق به کسب هر 5 ستاره ایمنی شده است. امتیازات ایمنی این خودرو برای کلیت خودرو حدود 90 درصد و برای سرنشینان حدود 94 درصد بوده است و به دلیل طراحی با قوس های فراوان منجر به سکب یکی از بالاترین امتیازها برای برخورد با عابر پیاده شده است. این خودرو همچنین با طراحی ساختار استاندارد شاسی برای عدم انتقال ضربه به سرنشینان و مدیرتی جانمایی نقطه g صندلی ها کمترین آسیب ممکن در تصادفات را متوجه سرنشینان می کند و پلتفرم این خودرو به معنای واقعی، از نظر ایمنی با مهندسی قابل قبولی ساخته شده است. نسخه معمولی لاماری از 6 کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ای بهره می برد و به ترمز پارک برقی EPB، اتوهلد، ESP، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی HDC، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی HAC، هشدار برخورد از جلو FCW، ترمز کمک الکترونیکی HBA و BAS، سیستم کنترل فشار باد تایرها و فرمان برقی چند حالبته با قابلیت انتخاب حالت های Cozy، استاندارد و اسپرت مجهز شده است. حال در نسخه هایبرید یا HEV این خودرو علاوه بر تکنولوژی های ایمنی نسخه معمولی شاهد موارد تازه ای نظیر سه حالت تنظیم ترمز Cozy، اسپرت و استاندارد هستیم. این مدل همچنین با افزوده شدن رادارها به تکنولوژی های سیستم کمکی تغییر لاین LDWS، هشدار باز بودن در ها DOW، هشدار نقاط کور BSD و هشدار عبور ترافیک عقب RCTA مجهز شده است که سطح ایمنی این خودرو با سیستم های کمک راننده جدید را یک پله ارتقاء می دهد.

    لاماری ایما در نسخه معمولی تنها مجهز به تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت به همراه تنظیم گودی کمر است. نسخه هایبرید این خودرو تحول قابل توجهی در بخش صندلی ها بخصوص برای سرنشینان جلو داشته به گونه ای که در گام نخست، فرم صندلی ها دو تکه با پشت سری به فرم یکپارچه اسپرت تغییر پیدا کرده که تماما کمر سرنشینان را در بر می گیرد و حس اطمینان بالایی برای رانندگی اسپرت ایجاد می کند. همچنین تنظیمات برقی صندلی راننده به 10 جهت ارتقاء پیدا کرده و صندلی شاگرد نیز امکان تنظیم برقی در 4 جهت را دارد. سیستم گرم کن و سرد کن به صندلی راننده افزوده شده و صندلی شاگرد نیز به گرم کن مجهز است. همچنین صندلی راننده به ماساژور با 5 حالت مختلف ماساژ تجهیز شده حافظه تنظیمات صندلی و آینه نیز برای راننده به آن افزوده شده است.

    مهمترین امکانات رفاهی لاماری ایما در نسخه معمولی شامل دو نمایشگر 10.25 اینچی پشت فرمان و میانه داشبورد، دوربین عقب، دوربین ثبت وقایع، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل و کول باکس می شود. نسخه HEV این خودرو علاوه بر این امکانات و امکانات ایمنی و رفاهی بخش صندلی ها که اشاره شد به موارد تازه ای همچون سیستم خودکار تنظیم آینه هنگام حرکت به عقب، دوربین 360 درجه، در برقی عقب، نورپردازی داخل کابین و نوربالای اتوماتیک مجهز شده است. همچنین سقف پانورامیک لاماری ایما در نسخه HEV، امکان تنظیم نور ورودی را دارد و با عنوان Skylight معرفی شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۵
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        آخرین بروزرسانی ۱۲ ساعت پیش
        آرشیو