فونیکسریمکسبهتام

جدیدترین مدل گران‌ترین شاسی بلند چینی بازار ایران معرفی شد + عکس

عصر خودرو- گریت وال به‌تازگی جدیدترین مدل هاوال H۹ را روی خط تولید کارخانه آورد. عرضه رسمی این خودرو اواخر امسال با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی آغاز خواهد شد.

جدیدترین مدل گران‌ترین شاسی بلند چینی بازار ایران معرفی شد + عکس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرآنلاین، امیرمسعود عابدین_ هاوال H9 بزرگ‌ترین شاسی‌بلند گریت وال موتور به‌حساب می‌آید و در سال 2014 با هدف ورود به بازار شاسی بلندهای آفرودی که تحت سلطه برندهای آمریکایی و ژاپنی وارداتی در چین بود، عرضه شد. جالب اینجاست که هاوال H9 در کشورهایی مانند بنگلادش و کامبوج نیز به‌عنوان اولین خودروی نظامی انتخاب شده بود.

    جالب است بدانید که نسل اول این خودروی چینی به تعداد بسیار محدودی وارد ایران شد و هنوز لقب گران‌ترین شاسی‌بلند چینی بازار ایران را یدک می‌کشد.

    پیش از این، هاوال H9 جدید در نمایشگاه خودرو پکن 2024 ظاهر شد. چهار رنگ جدید سبز، خاکستری، سفید و مشکی مات برای این خودرو ارائه می‌شود. هاوال H9 جدید بدنه جعبه‌ای شکل دارد و دارای تایر یدکی خارجی، قابلیت یدک‌کشی و سه قفل دیفرانسیل در مرکز، عقب و جلو است که بیشتر بر هویت آن به‌عنوان یک شاسی‌بلند آفرودی تأکید می‌کند. علاوه بر این، مدل‌های بنزینی با رینگ‌های 17/18/19 اینچی عرضه می‌شوند، درحالی‌که مدل‌های دیزلی تنها با رینگ‌های 18 اینچی قابل سفارش هستند.

    با ورود به فضای داخلی، کابین خودرو دو طرح رنگی مشکی و قهوه‌ای را ارائه می‌دهد. کابین H9 دارای فرمان سه پره، نمایشگر کیلومتر شمار، صفحه‌نمایش مرکزی شناور 14.6 اینچی و دسته‌دنده حجیم است و اکثر دکمه‌های فیزیکی همچنان حفظ‌شده‌اند. صندلی‌های عقب نیز می‌توانند به‌صورت خودکار جمع شوند.

    از نظر قوای محرکه، هاوال H9 جدید دارای یک موتور بنزینی 2 لیتری توربو همراه با گیربکس 8 سرعته AT و یک موتور دیزلی 2.4 لیتری توربو همراه با گیربکس 9 سرعته AT است. حداکثر قدرت نسخه بنزینی 221 اسب بخار و حداکثر قدرت نسخه دیزلی 183 اسب بخار است.

    هر دو مدل پنج نفره و هفت نفره برای سفارش موجود هستند. قیمت اولیه هاوال H9 حدود 23500 دلار (معادل یک میلیارد و 460 میلیون تومان) اعلام شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم