فونیکسریمکسبهتام

بازار خودرو رونقی نداشت

عصر خودرو: در حالی بازار خودرو کشور به روزهای پایانی فصل بهار نزدیک می شود که امسال اوضاع بازار چندان بهاری نبود.

بازار خودرو رونقی نداشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۶:۰۰










    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، نمایشگاه داران خودرو اعتقاد دارند که رونق در بازار خودرو کشور در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته کمتر بوده که البته آن ها برای تایید این گفته خود به عدد و رقمی در این زمینه اشاره نمی کنند.
    البته شاید چندان هم نباید توقع خاصی از نمایشگاه داران داشت، چرا که هم اکنون برخلاف بسیاری از کشورهای جهان هیچ گونه آماری از فروش خودرو در ایران به صورت ماهانه و حتی سالانه منتشر نمی شود.
    وزارت صنایع و معادن مسوولیت انتشار آمار فروش خودروسازان را متوجه انجمن خودروسازان دانسته و در همین حال انجمن خودروسازان نیز در این زمینه اظهارنظر خاصی نکرده است.
    البته باید گفت که در بسیاری از کشورهای جهان آمار مربوط به فروش ماهانه خودرو توسط انجمن خودروسازان هر کشوری اعلام می شود.
    اما در شرایطی که تا چند روز دیگر فصل تابستان آغاز می شود، فروشندگان خودرو امیدوار هستند که بازار خودرو کشور شاهد رونقی دوچندان باشد.
    اما در هفته ای که گذشت پژو 405 جی ال ایکس بنزین سوز با قیمتی معادل 13 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد، این در حالی است که مدل دوگانه سوز این خودرو 14 میلیون و 600 هزار تومان خرید و فروش شد.
    ضمن این که پژو 405بنزین سوز دارای ترمز ضدقفل نیز با قیمتی معادل 13 میلیون و 700 هزار تومان به فروش رفت.
    پارس بنزین سوز نیز 17 میلیون و 200 هزار تومان به فروش رفت و مدل دوگانه سوز این خودرو یک میلیون تومان گران تر یعنی 18 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش شد. ضمن این که پارس دوگانه سوز دارای ترمز ضدقفل نیز حدود 18 میلیون و 900 هزار تومان در بازار قیمت دارد. پارس سال نیز دارای قیمتی معادل 18 میلیون و 300 هزار تومان است.
    در خانواده سمند نیز سمند ال.ایکس بنزین سوز 15 میلیون تومان و نوع دوگانه سوز این خودرو 16 میلیون و 100 هزار تومان خرید و فروش شدند. همچنین سورن در این هفته 16 میلیون و 600 هزار تومان در بازار معامله شد.
    سمند معمولی نیز اگر در بازار یافت شود، در مدل بنزین سوز 13 میلیون و 500 هزار تومان و در مدل دوگانه سوز 14 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.
    قیمت پژو 206 تیپ 2 دارای ترمز ضد قفل نیز در هفته ای که گذشت، حدود 14 میلیون و 100 هزار تومان بود. مدل پژو 206 صندوق دار V9 نیز بدون تغییر نسبت به هفته گذشته با قیمت 19 میلیون و 500 هزار تومان در بازار به فروش رفت.
    روآ نیز در هفته ای که گذشت در دو مدل بنزینی و دوگانه سوز به ترتیب 8 میلیون و 400 هزار تومان و 8 میلیون و 800 هزار تومان در بازار معامله شد.
    همچنین در هفته ای که گذشت، پرایدبنزین سوز متالیک هفت میلیون و 750 هزار تومان خرید و فروش شد. ریو نیز 13 میلیون و 600 هزار تومان خرید و فروش شد. این در حالیست که زانتیا با همان قیمت قبلی یعنی 27 میلیون و 400 هزار تومان در بازار خرید و فروش شد.
    همچنین تندر90 در مدل E2 (رنگ سفید) در هفته گذشته حدود 15 میلیون و 400 تومان معامله شد. در حالی که قیمت E1 مجهز به ترمز ضدقفل 13 میلیون و 300 هزار تومان بود. این هفته نیز مدل E0 تندر 90 چندان در بازار موجود نبود.
    قیمت خودروهای وارداتی
    اما در بازار خودروهای وارداتی هیوندای آزرا با قیمتی معادل 51 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش شد، در حالی که هیوندای آوانته (اتوماتیک) حدود 28 میلیون تومان قیمت داشت. دیگر محصول بزرگترین خودروساز کره جنوبی یعنی سوناتا نیز قیمتی معادل 41 میلیون و 500 هزار تومان در بازار داشت.
    دو محصول بزرگترین خودروساز جهان یعنی تویوتا نیز در بازار کشور 48 میلیون و 500 هزار تومان و 39 میلیون تومان قیمت داشتند. دو قیمت فوق به ترتیب مربوط به کمری جی .ال.ایکس و کرولا هستند.
    دیگر محصول تویوتا یعنی یاریس هاچ بک نیز با قیمتی معادل 26 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد. نوع صندوق دار این خودرو نیز 29 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.
    اما کیا سراتو جدید نیز در بازار 37 میلیون تومان معامله شد و هیوندای ورنا (اتومات) نیز 21 میلیون و 200 هزار تومان به فروش رفت. کیا اپیروس نیز 51 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.
    همچنین دیگر محصول شرکت فرانسوی سیتروئن در بازار ایران به غیر از زانتیا یعنی C5 نیز هم اکنون حدود 58 میلیون تومان قیمت دارد.
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو