فونیکسریمکسبهتام

محرابیان آخر هفته در ترکیه

محرابیان آخر هفته در ترکیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۶:۰۰










    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی«عصر خودرو»، هدف از سفر علی اکبر محرابیان به ترکیه، توسعه همکاری های صنعتی و معدنی، به ویژه در خصوص ایجاد شهرک صنعتی و خودروسازی است.
    محرابیان در این سفر دو روزه، علاوه بر دیدار با همتای ترک خود و وزیر مشاور در بازرگانی خارجی این کشور، با چند تن از دیگر مقامات عالی رتبه ترکیه نیز ملاقات و درباره مسائل دوجانبه فی مابین گفتگو می کند.
    یادآور می شود؛ حجم مبادلات غیرنفتی تهران- آنکارا در پایان سال گذشته، دو میلیارد و 750 میلیون دلار اعلام شده است.
    عمده اقلام صادرات کالاهای غیر نفتی ایران به ترکیه شامل پلیمرها، کیسه های پروپیلن و پلی اتیلن، کاتد و قطعات کاتد مس، چرم، لوله و اتصالات، فرش، فرآورده های نفتی، محصولات پلاستیکی خانگی، انواع تایر اتوبوس و کامیون، تجهیزات ماشین آلات، محصولات نیمه ساخته فلزی، فرآورده های بهداشتی، خشکبار، عسل، خرما، چای، پوست، میوه، شیشه و انواع مبل و عمده اقلام واردات از این کشور شامل پارچه پلاستیکی، تجهیزات ماشین آلات، محصولات فولادی، الیاف اکریلیک، انواع نخ، مواد شیمیایی و کائوچوی نیمه متمرکز است.
    در این سفر چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قائم مقام وزیر در امور بین الملل، معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان بخش های خصوصی و دولتی حوزه صنعت کشورمان وزیر صنایع و معادن را همراهی می کنند.
    کرمان موتوراکستریم