فونیکسریمکسبهتام

بزرگترین نمایشگاه خودرو ایران - مشهد ۲۰۱۴ (۱۹)

بومی سازی تولید محصولات چانگان از سال۲۰۱۵ آغاز می شود

عصرخودرو: در حاشیه نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد چائو چن یو مدیر فروش بین المللی شرکت چانگان به ارائه توضیحاتی در خصوص حضور در بازار ایران پرداخت.

بومی سازی تولید محصولات چانگان از سال۲۰۱۵ آغاز می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶:۴۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن فروزان‌مهر مدیر فروش سایپا در حاشیه چهاردمین نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته مشهد اظهار داشت: گروه خودروسازی سایپا با رنو، کیاموتورز، برلیانس و چانگان برنامه عرضه 15 خودرو جدید را دارد.

    وی افزود: این خودروها شامل سراتو، تیبا2، ساینا، پراید 151 و آریو در شرکت سایپا، کولئوس، ریچ و سندرو ، H200 , H 320 , V5 (محصولات برلیانس) در پارس خودرو، پادرا در زامیاد و CS75 , CS35 و EADO (محصولات چانگان) در سایپا کاشان می شود.
    فروزانمهر با بیان اینکه فروش این خودروها از هم اکنون و تحویل طی دو ماه آینده انجام خواهد شد، گفت: با این 15 خودرو سبد محصولات سایپا طبق تمام سلایق تکمیل خواهد شد.
    مذاکره برای رقم سرمایه گذاری چانگان در ایران/کیفیت محصولات چانگان در آینده مشخص می شود
    چائو چن یو مدیر فروش بین المللی شرکت چانگان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون با سایپا در حال همکاری هستیم و به احتمال زیاد از سال آینده در زمینه داخلی سازی قطعات فعالیت خواهیم کرد، در خصوص رقم سرمایه گذاری در ایران گفت: هم اکنون درباره میزان سرمایه گذاری در حال انجام مذاکراه هستیم.
    وی با اشاره به اینکه ما به تازگی وارد بازار ایران شده و از نیازهای آن آگاه نیستیم افزود: چانگان در روسیه سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری کرده است اما ممکن است این میزان در ایران بیشتر شود که البته پس از کسب اطلاعات لازم در این خصوص تصمیم گیری میکنیم.
    وی در خصوص نحوه ارائه خدمات پس از فروش تصریح کرد: در این راستا با شرکت سایپا همکاری و از این طریق خدمات پس از فروش خود را گسترده می کنیم، بنابراین نمایندگی خاصی در این باره در ایران نداریم.
    مدیر فروش بین المللی شرکت چانگان با بیان اینکه از نظر توسعه شبکه طی دو سال آینده همه استانها و شهرهای ایران را تحت پوشش قرار خواهیم داد اظهار داشت: 300 مرکز خدمات رسانی برای جذب مصرف کننده ایرانی تاسیس خواهیم کرد و طبق برنامه ریزی ها تا سال 2020 حدود 100 هزار خودرو در ایران به فروش خواهیم رساند.
    وی در خصوص خرید سهام نیز گفت: فعلا قرار نیست سهامی خریداری شود و ما هم اکنون با سایپا همکاری میکنیم و راهمان طولانی است.
    چائو چن یو در خصوص میزان تولید این شرکت افزود: در سال 2013 ، 2 میلیون و 600 هزار خودرو تولید کردیم.
    وی ادامه داد: 98 درصد محصولات شرکت چانگان در داخل چین به فروش می رسد که تقریبا 10.6 درصد بازار چین در اختیار ما قرار دارد.
    وی در خصوص اینکه آیا با ورود شرکت های اروپایی به ایران توان رقابت با آنها راخواهند داشت یا خیر، تصریح کرد: چانگان جز شرکت های با کیفیت است و ما توان رقابت با شرکت های اروپایی را داریم، شما این موضوع را در آینده متوجه خواهید شد.
    وی افزود: برنامه کنونی چانگان این است که متناسب با نیاز بازار ایران سالیانه یک تا دو مدل را روانه بازار و از سال 2015 به تدریج تولید خود را در ایران بومی کند.
    بر این اساس؛ چانگان از ژانویه تا جولای سال 2014 حدود 1.5 میلیون خودرو به فروش رسانده که از این رقم 840 هزار خودرو، مدل های اختصاص این کمپانی بوده اند.
    بومی سازی قطعات پس از اطمینان از جلب رضایت مشتری
    جابری مدیر پروژه های خارجی سایپا در جمع خبرنگاران گفت: ما در پی تنوع محصولات خود ازطریق همکاری با شرکت های بزرگ جهانی بودیم اما به دلیل مشکلات تحریمی عملیاتی کردن این موضوع ممکن نبود.
    وی افزود: از این رو و به دلیل پاسخگویی به نیاز مشتریان سایپا، در نظر گرفتیم درصد پایینی از محصولات خارجی خود را به چینی ها اختصاص دهیم.
    جابری در خصوص شرکت چینی چانگان با بیان اینکه این شرکت از نظر شاخص درآمدی رتبه چهارم را در کشور چین داراست، اظهار داشت: چین به تازگی شروع به حضور در بازارهای جهانی و صادراتی کرده است از این رو در حال حاضر محصولات چانگان تنها به کشور روسیه و آمریکای جنوبی صادر می شود.
    وی تصریح کرد: کیفیت خودروهای چانگان مورد تایید مهندسان ما قرار گرفته است و از طرفی قیمت این محصولات متناسب با قیمت شان تعیین شده است.
    مدیر پروژه های خارجی سایپا افزود: در ابتدای کار خودروهای این شرکت به صورت CBU وارد بازار ایران خواهد شد و پس از کسب اطمینان از رضایت مشتریان، شروع به بومی سازی قطعات می کنیم.
    به گفته وی در صورت پیشرفت کار، ممکن است چانگان کارخانه ای را در کشور خریده و اقدام به تولید در داخل کند.
    کرمان موتوراکستریم