فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه قطعات و مجموعه های خودرو تهران (۱۸)

طراحی قوای محرکه SP۱۰۰ بر اساس استاندارد یورو۵

عصرخودرو: سرپرست شرکت مگاموتور از برنامه ریزی برای طراحی قوای محرکه خودروهای تولیدی بر روی پلت فرم sp۱۰۰ بر اساس استاندارد یورو۵ خبر داد.

طراحی قوای محرکه SP۱۰۰ بر اساس استاندارد یورو۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲:۳۴

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از سایپانیوز، مهندس مجید امیری در نهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو، مگاموتور را شرکتی خاص در تولید قوای محرکه در کشور دانست و گفت:مگاموتور شرکتی است که تمام فرایند طراحی محصول، ماشینکاری، مونتاژ، تولید نهایی، فروش، خدمات ، صادرات و حتی بنگاه داری را در خود دارد و لذا بر اساس این مزیت این شرکت دارای چالاکی خاصی است.

    وی افزود: بر همین اساس در تحریم های بین المللی و زمانی که شرکت های بزرگ همکاری خود را قطع کردند ، سیستم مهندسی مگاموتور وارد عمل شد و خیلی سریع با شناسایی قطعات و داخلی سازی آن این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

    امیری قوای محرکه را لکوموتیو صنعت خودرو دانست و تصریح کرد: اکثر استاندارد های جدید کشور بر اساس تغییرات در این حوزه است و لذا بر اساس اقدامات قانونی و دانش به دست آمده نسل موتورهای تولیدی را به روزتبدیل کردیم.

    وی تاکید کرد: موتور جدید 13 M برهمین اساس طراحی و تولید شد و این موتورمجهز به استاندارد4EURO است و پایه طراحی آن بر کاهش اصطکاک درون موتور و کاهش مصرف سوخت پیش بینی شده است.

    سرپرست شرکت مگاموتور با اشاره به نیازگروه خودروسازی سایپا به گیربکس نوین برای محصولات جدید افزود: نیاز محصولات جدید گروه سایپا گیربکس با قدرت بالاتر بود و لذا گیربکس طراحی شده می تواند موتور 1300CC تا 1500 CC را پوشش دهد، علاوه بر این توانستیم خانواده گیربکس را کامل کنیم و در حال حاضر گیربکس از موتور کوچک تا 2400 CC نیسان را در دست تولید داریم.

    وی تولید موتور15M را مختص گروه200X دانست و گفت: در مگاموتور با توجه به جایگزینی محصولات 200X با خانواده 100X نسل گیربکس جدیدی به عنوان 15 M طراحی شد و در حال حاضر بر روی خودرو تیبا استفاده می شود.

    امیری در خصوص محصول اختصاصی 100SP خاطرنشان کرد: از آنجایی که در طراحی محصولات جدید باید طراحی قوای محرکه حداقل دو سال زودتر آغاز شود ، طراحی برای محصول جدید100SP بر اساس استاندارد 5EURO آغاز شده است.

    وی حضور در این نمایشگاه را با هدف آشنایی بیشتر مشتریان از جزئیات قوای محرکه محصولات گروه دانست و افزود: تیم طراحی و کیفیت مگاموتور در نمایشگاه حاضر و به سئوالات مشتریان در این خصوص پاسخ خواهند داد و همچنین به دنبال قطعه سازان توانمند و قابل هستیم تا بتوانیم برای محصولات جدید خود از توان آنها استفاده کنیم.

    وی دومین همایش بین المللی خودرو سازی را برای صنعت خودرو سازی بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از شرکت های خودرو سازی دنیا بازار ایران را بازاری بکر می دانند و متاسفانه بسیاری از پتانسیل های داخل کشور از زنجیره تولید و خودرو سازی به خوبی معرفی نشده ، و این فرصتی است جهت ارتباط قطعه سازان و خودروسازان ایرانی با خودرو سازان مطرح جهان و قطعه سازان از این راه می توانند خود را به زنجیره تامین خودروسازان نزدیک کنند .

    سرپرست شرکت مگاموتور در خاتمه اظهار کرد: قطعاً حضور این خودروسازان و همکاری با آنها باعث ایجاد دانش و بروز شدن تکنولوژی این صنعت می شود و تاثیر بسزایی در رشد و بالندگی صنعت خودروسازی کشور دارد.

     

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو