فونیکسریمکسبهتام

توسط سهامداران

تصویب افزایش سرمایه و انتشار اوراق مشارکت شرکت لیزینگ رایان سایپا

عصر خودرو: مجمع عمومی فوق العاده و عادی به طور فوق العاده شرکت لیزینگ رایان سایپا در سالن رمضان شرکت پارس خودرو با حضور بیش از ۷۰ درصد از صاحبان سهام یا نمایندگان قانونی آنان تشکیل شد.

تصویب افزایش سرمایه و انتشار اوراق مشارکت شرکت لیزینگ رایان سایپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴:۱۷

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این مجمع به ریاست حسن امیری هنزکی و ناظرین قدرتی و سوری و دبیری کریمی برگزار شد. در این مجمع افزایش سرمایه شرکت لیزینگ رایان سایپا از محل آورده های نقدی سهامداران به میزان صددرصد مورد تصویب قرارگرفت هم چنین انتشار اوراق مشارکت با سود 22 درصد به میزان800 میلیارد ریال نیز در سال 93 تصویب شد.

    گزارش مجمع عمومی فوق العاده درخصوص افزایش سرمایه

    کاغذگران-مدیرعامل شرکت لیزینگ رایان سایپا در ابتدا روند افزایش سرمایه شرکت از یک میلیون ریال در سال 81 به 1200 میلیارد ریال در سال جاری را توضیح داد و به ارائه نمودار مقایسه ای فروش در سال های مختلف پرداخت.

    وی گفت: برنامه تسهیلات اعطایی 5950 میلیارد ریال بوده که از این میزان در 6 ماهه اول سال 93 مبلغ 2691 میلیارد ریال آن تحقق یافته است.

    کاغذگران با اشاره به تاکید بر تمرکز فعالیت های شرکت رایان سایپا بر روی وصول مطالبات معوق از محقق شدن بیش از 50 درصد سود خالص شرکت و دیگر تعهدات در 6 ماهه اول سال 93 خبرداد.

    وی خاطر نشان کرد: ارزش سهام معامله شده شرکت لیزینگ رایان سایپا در 8 ماهه اول سال 2471 میلیون ریال بوده که این مقدار بیش از ارزش سهام معامله شده در کل سال 92 می باشد و در آمد حاصل از عملیات لیزینگ در 6 ماهه اول سال 47 درصد از بودجه کل سال 93 را پوشش داده و هم چنین سود عملیاتی شرکت به میزان 65 درصد و سود خالص به میزان 58 درصد در این مدت تحقق یافته است.

    مدیرعامل شرکت لیزینگ رایان سایپا اهم اقدامات در نظر گرفته شده در سال 93 را به شرح ذیل اعلام کرد:

    1-افزایش سرمایه شرکت

    2-انتشار اوراق مشارکت به میزان 800 میلیارد ریال

    3-تنوع ارائه خدمات لیزینگ با ایجاد تفاوت در میزان تسهیلات، مدت زمان ونرخ بازپرداخت

    4-کنترل مطالبات معوق

    5-توسعه انتقال فعالیت های لیزینگ به شبکه نمایندگی ها

    وی خاطر نشان کرد: در 8 ماهه گذشته بالاترین سهم لیزینگ بازار در اختیار این شرکت بوده که این میزان بالغ بر 55 درصد سهم بازار می باشد که در سایه رشد فروش به میزان 153 درصد نسبت به سال 92 تحقق یافته است.

    در انتها پس از مطالعه گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت و هم چنین پاسخگویی به سوالات سهامداران و اعضای هیئت رئیسه افزایش سرمایه شرکت از 1200 میلیارد ریال به 2400 میلیارد ریال به میزان 100 درصد با اکثریت آرا سهامداران مورد تصویب قرار گرفت.

    گزارش مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده در خصوص انتشار اوراق مشارکت

    مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده با موضوع استماع گزارش هیئت مدیره، حسابرس و بازرس قانونی و تصمیم در خصوص انتشار اوراق مشارکت طبق برنامه راس ساعت 17 آغاز شد. ابتدا هدف از انتشار اوراق مشارکت اعطای تسهیلات به متقاضیان خرید خودرو بیان شد. مبلغ اوراق 800000 میلیون ریال به تعداد 800000 برگه یک میلیون ریالی با نام و نرخ سود علی الحساب 22 درصد تعیین شد.

    هم چنین ضامن انتشار اوراق بانک اقتصاد نوین و امین سازمان حسابرسی و عامل فروش کارگزاری تامین سرمایه نوین مشخص شدند که در انتها پس از استماع گزارش حسابرس و ارائه توضیحات کامل کاغذگران و پاسخگویی به سوالات هیئت رئیسه و سهامداران انتشار این اوراق مورد تصویب قرارگرفت.

    کرمان موتوراکستریم