فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه ایران رایدکس ۲۰۱۵ (۱)

آغاز به کار نخستین نمایشگاه ایران رایدکس

عصر خودرو: نخستین نمایشگاه بین المللی موتور سیکلت، دوچرخه، اسکوتر، اسکیت، جت اسکی، صنایع و تجهیزات وابسته در مصلی تهران آغاز به کار کرد.

آغاز به کار نخستین نمایشگاه ایران رایدکس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۰:۴۵

 

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که باحضور روسای اتحادیه و انجمن موتور سیکلت و دوچرخه کشور، معاونت فنی و مهندسی راهنمایی و رانندگی ناجا، رئیس اداره خودرو وزارت صنعت و معدن و همچنین مدیران و دست اندرکاران حوزه موتور سیکلت برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی جناب آقای محصولی رئیس اتحادیه موتور سیکلت و دوچرخه در کشور آغاز شد. محصولی در صحبت های خود با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالا در خصوص تولید و عرضه موتورسیکت در کشور گفت هم اکنون حدود 40 تولیدکننده موتورسیکلت در کشور زیر نظر انجمن موتور سیکلت و دوچرخه فعالیت می کنند.

در بخش بعدی این مراسم با سخنرانی جناب آقای بهروززاده، رئیس انجمن موتور سیکلت و دوچرخه در کشور، ادامه یافت. بهروز زاده با تشکر از برگزار:کنندگان نمایشگاه رایدکس 2015 گفت: امیدواریم که با رفع تحریم ها بتوانیم نمایشگاه های بهتری را با حضور برندهای سرشناس در کشور برگزار کنیم تا شاهد حضور موتورسیکلت های با کیفیت در بازار داخلی باشیم.

در ادامه مراسم با سخنرانی جناب سرهنگ رستمی، معاونت فنی و مهندسی راهنمایی و رانندگی ناجا دنبال شد. سرهنگ رستمی با اشاره به شماره گذاری بیش از 10 میلیون موتورسیکلت در کشور از بدو سال جاری تا کنون، گفت حدود 6 میلیون موتورسیکلت فعال در کشور داریم و در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 78% افزایش شماره گذاری موتورسیکلت در کشور را داشته ایم که رقم قابل توجهی است. رستمی در رابطه با حوادث مرتبط با موتور سیکت سواران هم گفت: سهم حوادث این وسیله نقلیه در سال جاری 5/21% است و کشته ها که شامل راننده و ترک نشین موتورسیکلت است هم 3/28% را شامل می شود که متاسفانه تلفات و حوادث در رابطه با موتورسیکلت سواران چشمگیر است. وی با اشاره به بحث ایمنی، کیفیت و آلایندگی گفت: آیتم های یاد شده در دستور کار راهنمایی و رانندگی است و این امر کاملا از طرف ما به صورت جدی پیگیری می شود و در همین رابطه از همه دستگاه می خواهیم که با اراده ملی به تحقق این موارد کمک کنند تا بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی در این حوزه باشیم.

معاون فنی و مهندسی راهنمایی و رانندگی ناجا در ادامه گفت: طبق موصبه دولت موتورسیکلت هایی که بیش از 10 سال از عمر آنها گذشته باشد از نظر ما فرسوده محسوب می شود و امکان شماره گذاری این موتور سیکلت ها به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت. رستمی در پایان با انتقاد از عدم وجود برنامه برای خروج موتورسیکلت های فرسوده گفت: متاسفانه این برنامه تهیه و تدوین نشده است و امیدواریم هرچه سریعتر برای خروج موتورسیکلت های فرسوده راه کارهای لازم ارائه شود.

در بخش بعدی این مراسم که با سخنرانی جناب آقای گودرزی رئیس اداره خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال شد، گودرزی با اشاره به سهم چشمگیر موتورسیکلت در شهر های بزرگ گفت هدف اصلی ما در وزارت خانه تولید و عرضه موتور سیکلت های با کیفیت بالا و آلایندگی بسیار پایین است که در همین رابطه عرضه موتور سیکلت های انژکتوری دارای کاتالیست را خواستاریم. وی افزود: در برنامه ششم وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه موتور سیکلت های برقی و هیبریدی برنامه ریزی و اقدامات خوبی صورت گرفته است که از این جمله اقدامات می توان به صفر کردن عوارض واردات موتورسیکلت های برقی و هیبریدی اشاره کرد.

کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
پربازدیدترین های هفته
    دکه مطبوعات
    • خودرو امروز ۶۶۹
    • خودرو امروز ۶۶۸
    • خودرو امروز ۶۶۷
    • خودرو امروز ۶۶۶
    • خودرو امروز ۶۶۵
    • خودرو امروز ۶۶۴
    • خودرو امروز ۶۶۳
    • خودرو امروز ۶۶۲
    • خودرو امروز ۶۶۱
    آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
    آرشیو