فونیکسریمکسبهتام

یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان(۱۴)

چینی شدن صنعت خودرو ایران نتیجه مستقیم تحریم های بین المللی است

عصرخودرو: مدیر بازاریابی کرمان موتور در حاشیه برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان اظهار کرد: پرشدن بازار صنعت خودرو ایران از خودروها و محصولات چینی نتیجه مستقیم تحریم هاست نه واردات بی رویه.

چینی شدن صنعت خودرو ایران نتیجه مستقیم تحریم های بین المللی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵:۳۳

     

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، مصطفی جعفری افزود: در شرایط تحریم بین المللی خودروی بهتر با شرایط مناسب و متناسب با توان خرید ایرانی ها به کشور نمی آید.

    وی تأکید کرد: در هیچ کجای دنیا صنعت خودروسازی هیچ کشوری بازار داخل خود را به راحتی واگذار نمی کند و در ایران نیز با رقابتی کردن تولید داخل می توان از این اتفاق ناگوار جلوگیری کرد.

    وی ادامه داد: 10 سال قبل نمونه هایی از شرکت های فیات، فولکس و رنو به ایران آمد اما از این سه اکنون تنها رنو باقی مانده که خودروهایش وارداتی است؛ بنابراین در بومی سازی تولیدات این شرکت های مطرح خودروسازی موفق نبوده ایم.

    صدای واحدی از صنعت خودرو به گوش نمی رسد

    جعفری خاطرنشان کرد: برای حل مسایل موجود در صنعت خودرو کشور که نمی توان آن را صنعتی پویا و موفق دانست لازم است فضای کسب و کار را تسهیل و بخشی از قوانین را شفاف سازی کرد و نیز قوانین دست و پاگیر را به کنار گذاشت.

    وی افزود: همچنان در ایران متولی صنعت خودرو مشخص نیست و صدای واحدی از این صنعت به گوش نمی رسد.

    این مدیر بازاریابی اختصاص بازار خودرو ایران به خودروهای وارداتی را تنها 10 درصد عنوان کرد و گفت: عملاً مردم استفاده زیادی از خودرو وارداتی نمی کنند و مشکل را باید در بخش های دیگر جست و جو کرد.

    مدیریت زیرساخت نمایشگاه اصفهان بسیار حرفه ای است

    وی درباره نمایشگاه های خودرو در کشور گفت: نمایشگاه خودرو مشهد و اصفهان به دلیل زمان مناسب برگزاری در شهریور و بهمن ماه که پیک کاری شرکت های فعال در این صنعت است، هرساله مورد استقبال قابل توجه قرار می گیرند.

    وی گفت: شرکت برگزار کننده نمایشگاه های اصفهان زیرساخت و سایت خیلی خوب و مدیریت حرفه ای دارد و تقویم نمایشگاهی شرکت نمایشگاه های استان اصفهان گویای تجربه نمایشگاهی بالای این شرکت است.

    نمایشگاه اصفهان، ما را بازسازی کرد

    جعفری درباره تجربه موفق شرکت کرمان موتور از نمایشگاه صنعت خودرو اصفهان در سال 92 به عنوان علت اصلی حضور مجدد خود در نمایشگاه امسال نام برد و اضافه کرد: فروش کرمان موتور در نمایشگاه سال قبل این شرکت را بازسازی کرد و نتیجه حضور در فضای نمایشگاه اصفهان برای کرمان موتور به قدری فوق العاده بود که اصفهان جزء چهار بازار بزرگ این شرکت محسوب می شود.

    وی از ارایه خودرو S5 در نمایشگاه خودرو امسال خبر داد و افزود: این خودرو در نمایشگاه صنعت خودرو اصفهان سال 92 به صورت نمونه( سمپل) ارایه شد و امسال برای فروش به مردم عرضه شده است.

    استقبال اصفهانی ها، فهرست S5 را تکمیل کرد

    وی با اشاره به گذشت سه روز از برگزاری نمایشگاه خودرو امسال گفت: در این سه روز فهرست فروش این خودرو برای تحویل در مرداد ماه سال آینده بسته شده و برای تحویل در شهریور ماه ثبت نام می کنیم.

    وی با اشاره به واقع شدن کرمان موتور در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید گفت: در این منطقه از معافیت مالیاتی و بسیاری امتیازات دیگر بهره مندیم و امکانات کامل برای مونتاژ خودرو و داخل ساز کردن قطعات از 20 تا 25 درصد را دارا هستیم.

    کرمان موتوراکستریم