فونیکسریمکسبهتام

کشته‌های سوئیچ معیوب به ۸۴ نفر رسید

عصر خودرو: تعداد کشته‌های تایید شده در تصادفات مربوط سوئیچ‌های احتراق معیوب جنرال موتورز، در یک هفته گذشته چهار نفر افزایش یافت و به ۸۴ نفر رسید.

کشته‌های سوئیچ معیوب به ۸۴ نفر رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، اگرچه کنت فاینبرگ، وکیل مسئول صندوق جبران خسارت جنرال موتورز که برای پرداخت خسارت کشته‌ها و مصدومان تصادفات مرتبط با سوئیچ‌های احتراق معیوب تشکیل شده است دیگر ادعای خسارت جدیدی را نمی‌پذیرد اما با رسیدگی به پرونده‌هایی که در مهلت تعیین شده از سوی جنرال موتورز دریافت شده‌اند، تعداد کشته‌ها افزایش یافته است.

    از میان 475 درخواست غرامت کشته‌های تصادفات سوئیچ معیوب، 73 مورد همچنان تحت بازبینی قرار دارد و 184 مورد واجد دریافت خسارت تشخیص داده نشدند در حالیکه 27 مورد هم مدارک کافی نداشته اند.

    بر اساس گزارش یو اس ای تودی، تعداد کشته‌های تایید شده مداوم در حال افزایش است. جنرال موتورز در ابتدا مدعی بود تنها 13 نفر به دلیل معیوب بودن سوئیچ احتراق خودروهای ساخت این شرکت کشته شده‌اند اما از زمانیکه فاینبرگ، مسئول رسیدگی شد، تعداد کشته‌های تایید شده در اکتبر به 27 نفر و در ژانویه به 50 نفر افزایش یافت.

    درخواست‌های خسارت مربوط به سوئیچ‌های معیوب هزاران خودروی قدیمی جنرال موتورز است که به وضعیت خاموش تغییر پیدا کرده و باعث متوقف شدن خودرو و از کار افتادن ترمز، فرمان و قطعات الکتریکی مانند کیسه‌های هوا می‌شوند.

    کنت فاینبرگ، اظهار کرده است حداقل چند ماه طول خواهد کشید تا به درخواست‌های خسارتی که تا مهلت مقرر در 31 ژانویه دریافت شده است، رسیدگی شود.

    جنرال موتورز حداقل یک میلیون دلار برای کشته شدگان، 300 هزار دلار برای همسر و 300 هزار دلار برای هر یک از افراد تحت سرپرستی‌ قربانی پرداخت می‌کند. همچنین کسانیکه در تصادفات ناشی از سوئیچ معیوب مجروح شده اند، حداقل 20 هزار دلار بابت هزینه‌های درمان خسارت دریافت خواهند کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم