فونیکسریمکسبهتام

موفقیت دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای؛

ساخت و طراحی سیستم تخلیه آب موتور و رادیاتور

عصر خودرو: دانشجویان آموزشکده فنی و حرفه ای شهید بهشتی کرج موفق به ساخت سیستم تخلیه آب موتور و رادیاتور به منظور سرویس و تعمیرات خودرو شدند.

ساخت و طراحی سیستم تخلیه آب موتور و رادیاتور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد همدانی و رضا مازیار دانشجویان آموزشکده فنی و حرفه ای شهید بهشتی کرج موفق به طراحی و ساخت سیستم تخلیه آب موتور و رادیاتور به منظور سرویس  و تعمیرات خودرو شدند، این سیستم بر روی تمامی خودرو های ایرانی و خارجی و تمامی وسایل نقلیه ای که دارای رادیاتور باشد کاربرد دارد. یعنی نیازی به تغییر  در سیستم های حاضر برای نصب این سیستم نیست  و فقط عملگرهای این سیستم روی مدار نصب می شوند.

    بر اساس این گزارش، این سیستم دارای 4 قابلیت مهم و کاربردی است. سیستم تخلیه آب موتور و رادیاتور به منظور سرویس  و تعمیرات خودرو، جلوگیری از جوش آوردن خودرو و جبران اتوماتیک کمبود مایع خنک کننده  در موتور و رادیاتور، تخلیه و ذخیره اتوماتیک مایع خنک کننده موتور و رادیاتور در هنگام تعمیرات و همچنین هواگیری اتوماتیک مدار مایع خنک کننده موتور است.

    همچنین با توجه به سیستم  خنک کاری موتور خودرو های امروزی، در اکثر سیستم ها باید مدار هواگیری  و سطح آب خنک کننده موتور چک شود  و گاهی در بعضی مواقع  خواص خودرو به علت ایجاد مشکلی در سیستم خنک کاری موتور جوش می آورد و قابل ذکر است که امروزه مشکل جوش آوردن بسیار کم شده است  اما در بعضی موارد رخ می دهد؛ حال این سیستم تمامی موارد بالا را به صورت اتوماتیک  و با فرمان راننده انجام می دهد به جز قابلیت جلوگیری از جوش آوردن  که تمام اتوماتیک است.

    این سیستم در تمامی خودروهای سواری و سنگین کاربرد دارد و راننده  می تواند در صورت نیاز در یک جاده خارج از شهر بدون  مراجعه به تعمیرگاه فقط با فشردن  چند کلید آب موتور خودرو را با آب جدید و خنک تعویض کند ، موتور و رادیاتور خودرو را هواگیری کند، کسری آب مدار خنک کننده موتور را جبران کند و تمامی اعمال بالا را می توان در حالت حرکت خودرو و بدون توقف انجام داد. همچنین تمامی این موارد از داخل کابین خودرو و توسط راننده کنترل می شود.

    هزینه ساخت این سیستم بسیار ناچیز و دارای صرفه اقتصادی است و این سیستم را می توان بر روی خودروی خود نصب یا در همان اول ساخت ، در کارخانه روی خودرو نصب کرد.

    مزایای اختراع

    جلوگیری از آسیب دیدن موتور در اثر تنش های حرارتی، جلوگیری از  ماندن خودرو در راه به دلیل نقص در خنک کاری موتور، جلوگیری از  هدر رفتن  مایعات افزوده شده به موتور در هنگام تعمیرات، امکان نصب بر روی تمامی خودرو های  دارای رادیاتور آب، امکان خرید و تهیه سیستم  به قیمت مناسب با صرفه اقتصادی، امکان سفارش آپشن های اختیاری و غیر اصلی یا جانبی  سیستم که اختراع  بر اساس این  آپشن ها  ثبت نشده است مانند سیستم هوشمند ضد جوش خودرو ، جبران اتوماتیک کمبود آب موتور و هواگیری اتوماتیک  مدار آب موتورکه قبلا توسط دیگر افراد ثبت اختراع شده اند همچنین امکان نصب سیستم بر روی خودرو های کار کرده فعلی از مزایای این سیستم است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو