فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۹۵۳»

تأخیر ۷ ماهه در عرضه بنزین یورو۴ در اهواز

عصر خودرو : علی‌رغم دستور هیئت وزیران مبنی بر توزیع بنزین یورو۴ در کلانشهر اهواز این مهم با هفت ماه تأخیر در خردادماه صورت خواهد گرفت.

تأخیر ۷ ماهه در عرضه بنزین یورو۴ در اهواز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، هیئت وزیران در جلسه 24 فروردین 93 به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و با استناد به اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی، دستگاههای اجرایی را ملزم به مقابله موثر با آلودگی هوا طی زمان‌بندی تعیین شده کرد.

    بر این اساس مقرر شد وزارت نفت علاوه بر متوقف کردن "افزودن حلالهای صنعتی تولیدی واحدهای پتروشیمی تحت عنوان اکتان‌افزا و پتروبنزین" طبق یک برنامه زمان‌بندی شده سوخت یورو4 در کلانشهرهای کشور توزیع کند.

    بر اساس این برنامه باید بنزین با استاندارد یورو4 و دیزل با گوگرد کمتر از 40 قسمت در میلیون (40 پی.پی.ام) در تبریز از ابتدای مردادماه 93، در اصفهان و شیراز از ابتدای مهرماه 93 و در اهواز و مشهد از ابتدای آذر ماه 93، توزیع می‌شد اما توزیع بنزین یورو4 در کلانشهر اهواز با هفت ماه تأخیر عرضه خواهد شد.

    علت تاخیر در توزیع بنزین یورو4 در کلانشهر اهواز تکمیل نشدن فاز سوم پالایشگاه آبادان است. فاز سوم پالایشگاه آبادان، شامل واحدهای کت‌کراکر، الکیلاسیون، ایزومریزاسیون، واحد بازیافت اسید، واحد شیرین‌سازی بنزین، واحد تولید گوگرد، واحد شیرین‌سازی گاز مایع، واحد خالص‌سازی پروپیلن، واحد تصفیه پساب و واحدهای یوتیلیتی می شود.

    تولید بنزین پالایشگاه آبادان با تکمیل فاز سوم این پالایشگاه، از ١۰ میلیون و ١۰۰ هزار لیتر کنونی به ١٢ میلیون و ٥۰۰ هزار لیتر در روز خواهد رسید. با تکمیل این  طرح علاوه بر افزایش ظرفیت، کیفیت فرآورده‌های نفتی نیز به یورو4 و 5 ارتقا خواهد یافت.

    طرح افزایش ظرفیت و کیفیت تولید پالایشگاه آبادان در سه فاز پیش‌بینی شده بود که فاز اول آن در سال ٩۰ و فاز دوم نیز در سال ٩١ راه‌اندازی شد.

    کرمان موتوراکستریم