فونیکسریمکسبهتام

بودجه سایپا حسابرسی شده منتشر شد

عصر خودرو : اولین پیش بینی در آمد شرکت سایپا برای سال مالی ۹۴ حسابرسی شده منتشر شد.

بودجه سایپا حسابرسی شده منتشر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اعتبارنیوز، گزارش حسابرسی شرکت سایپا نشان می دهد، صورت سود وزیان پیش‌بینی شده تلفیقی گروه و شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) سهامی عام برای سال مالی منتهی به تاریخ 29 اسفندماه 1394، همراه با سایر اطلاعات مالی پیش‌بینی شده ، طبق استاندارد حسابرسی  رسیدگی به اطلاعات مالی آتی ، مورد رسیدگی این سازمان قرارگرفته است. مسئولیت اطلاعات مالی پیش‌بینی شده مزبور و مفروضات مبنای تهیه آنها با هیأت‌ مدیره شرکت است.
    به موجب بررسی های انجام شده بخشی ازحسابهای دریافتنی شرکتهای گروه شامل چکهای برگشتی و سررسید گذشته و یا  اقساط  معوق مشتریان حدوداً به مبلغ 400ر4 میلیارد ریال  می باشد که به حیطه وصول در نیامده است. احتساب ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول از این بابت ضروری است لیکن، دراطلاعات مالی پیش‌بینی شده تلفیقی و شرکت اصلی، افشاء کافی دراین خصوص صورت نگرفته و ذخیره‌ لازم نیز لحاظ نگردیده است.
    تسهیلات مالی ارزی دریافتی شامل مبلغ 579ر40 میلیون وون کره جنوبی مربوط به اصل مبلغ تسهیلات دریافتی بابت 4 فقره اعتبار اسنادی از بانک ملت شعبه جیحون می‎باشد که به نرخ ارز مرجع تسعیر گردیده است. نظر به عدم تسویه بدهی مذکور تا این تاریخ، درخصوص چگونگی تأمین نوع ارز و تسویه آن افشاء لازم صورت نگرفته است.
    براساس رسیدگی به شواهد پشتوانه مفروضات، این سازمان به مواردی برخورد نکرده است که متقاعد شود مفروضات مزبور، مبنای معقولی را برای تهیه اطلاعات مالی پیش‌بینی شده فراهم نمی‌کند. به‌علاوه، به نظر این سازمان، به استثنای آثار موارد مندرج در‌بندهای 2 و3 ،  صورت سود و زیان پیش‌بینی شده مزبور براساس مفروضات به‌گونه‌ای مناسب تهیه و طبق استانداردهای حسابداری ارایه شده است.
    همانگونه که دریادداشت 4-1 اطلاعات مالی آتی پیش بینی شده مندرج است صورت سود و زیان پیش بینی شده برخی از شرکتهای تلفیق شده مورد حسابرسی قرار نگرفته است.
    نتایج واقعی احتمالاً متفاوت از پیش‌بینی‌ها خواهد بود، زیرا رویدادهای پیش‌بینی شده اغلب به‌گونه‌ای مورد انتظار رخ نمی‌دهد و تفاوتهای حاصل می‌تواند با اهمیت باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو