فونیکسریمکسبهتام

آلودگی صوتی بلای جان شهرها

عصر خودرو : سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان ایجاد هر گونه مزاحمت و صدای غیرقابل تحملی که بالاتر از استاندارد دسی‌بل و یا همان شدت صوت باشد را آلودگی صوتی دانست.

آلودگی صوتی بلای جان شهرها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، عادل عربی اظهار کرد: به طور معمول برخی واحدهای صنعتی و کارگاهی موجب ایجاد آلودگی صوتی در محیط می‌شوند.

    وی افزود: اگر واحدی در کنار منطقه‌های مسکونی باشد در صورت ایجاد آلودگی صوتی زمینه شکایت همسایگان فراهم می‌شود که در این صورت مجموعه محیط زیست اقدامات لازم را برای برخورد با واحد مورد نظر انجام می‌دهد اما میزان و شدت صدای تولید شده باید مطابق با واحد شدت دسی‌بل باشد.

    وی تصریح کرد: برخی واحدها صوت‌هایی ایجاد می‌کنند که به نظر سایر افراد آلودگی صوتی محسوب می‌شود در حالیکه مجموعه محیط زیست با حضور در منطقه شدت صدای تولید شده را توسط دستگاه‌های تخصصی می‌سنجد و اگر بالاتر از حد استاندارد نباشد آلودگی نمی‌داند.

    عربی یادآور شد: استاندارد آلودگی صوتی در شب و روز متفاوت است چرا که شهروندان در طول شب در حال استراحت بوده و شدت صداهای تولیدی نباید بالاتر از حد استاندارد شامگاه باشد.

    سرپرست حفاظت محیط زیست همدان یادآور شد: مجموعه محیط زیست تنها در شرایطی می‌تواند در مقابل ایجاد آلودگی‌های صوتی برخورد کند که منشاء صدای تولید شده از واحد تولیدی و یا کارگاه باشد.

    وی ادامه داد: گاهی آلودگی‌های صوتی را وسایل نقلیه ایجاد می‌کنند که اکثر آنها توسط جوانان اتفاق می‌افتد و این آلودگی‌ها می‌تواند با نصب انواع بوق‌ها بر روی وسیله نقلیه و یا به یکباره گاز دادن به موتورسیکلت باشد که در این شرایط مجموعه راهنمایی و رانندگی ورود می‌یابد و برخوردهای لازم نیز انجام می‌شود.

    وی گفت: شهروندان اولین و تاثیرگذارترین متولیان برای کاهش آلودگی صوتی در سطح شهرها هستند چراکه در واحدهای تولیدی و کارگاه‌ها همان مردم بوده و خانواده‌های آنها نیز در همین جوار در حال استراحت هستند که آلودگی‌های صوتی عواقبی را برای سلامتی آنها به دنبال دارد.

    عربی تاکید کرد: مردم بهترین منبع برای فرهنگ‌سازی در کاهش آلودگی صوتی و رعایت حقوق شهروندی هستند و جوانی که با وسیله نقلیه موجبات آلودگی صوتی را ایجاد می‌کند باید بداند اطرافیانش از جمله خانواده او در همین شهر زندگی می‌کنند که شاید با ایجاد این آلودگی دچار مشکلات جسمانی شوند.

    وی گفت: مجموعه دستگاه‌های اجرایی هر یک در حوزه خود اقدامات لازم برای جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی را انجام می‌دهند اما مردم در رعایت حقوق شهروندی و نکات زیست محیطی حرف اول را می‌زنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط