فونیکسریمکسبهتام

انتقاد رئیس سازمان حمایت از کم فروشی بیمه خودروهای صفر

عصر خودرو : رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با آنکه خودرو از زمان تولید بیمه می‌شود، ولی شخص خریدار خودرو صفر کیلومتر، بدون بهره‌مندی از مزایای این مدت، هزینه آن را پرداخت می‌کند که این مورد از مصادیق کم فروشی و یا گرانفروشی شرکتهای مذکور محسوب می‌شود.

انتقاد رئیس سازمان حمایت از کم فروشی بیمه خودروهای صفر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازفارس، سیدمحمود نوابی ضمن اظهار خرسندی از اقدام مثبت بیمه مرکزی مبنی بر ابلاغ عدم دریافت هزینه اضافی بابت افزایش نرخ دیه و عدم ضرورت مراجعه بیمه شدگان به دفاتر بیمه و به تبع افزایش سقف تعهد شرکتهای بیمه‌ای اعلام نمود، پرداخت نرخ دیه شخص ثالث یکی از چالش‌های بحث برانگیز صنعت بیمه در کشور است.

    وی اظهار داشت: با توجه به اینکه قوه قضائیه نرخ دیه را در ماه‌های غیر حرام کمتر از ماه‌های حرام تعیین نموده و 4 ماه حرام رجب، ذی القعده، ذی الحجه و محرم است، در همین راستا شرکتهای بیمه، دیه 12 ماه حرام را در محاسبات بیمه شخص ثالث لحاظ می‌کنند.

    وی در ادامه گفت: بر این اساس مطابق با قوانین مربوطه بیمه‌گذار باید براساس 12 ماه حرام بیمه پرداخت کند، در حالی که اگر تصادف منجر به فوت یا نقص عضو در ماه غیر حرام صورت گیرد، دیه ماه غیرحرام پرداخت می‌شود.

    انتقاد رئیس سازمان حمایت از کم فروشی بیمه خودروهای صفر

    رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به تخلف کم فروشی شرکت‌های بیمه خودرو هم اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه خودرو از زمان تولید و در پارکینگ شرکت خودرو ساز بیمه می‌شود، ولی شخص خریدار خودرو صفر کیلومتر، بدون بهره مندی از مزایای این مدت، هزینه آن را پرداخت می‌کند که این مورد از مصادیق کم فروشی و یا گرانفروشی شرکتهای مذکور محسوب می‌شود.

    نظارت سازمان حمایت تخفیف‌های بی‌ضابطه شرکت‌های بیمه‌ای

    نوابی در ادامه با اشاره به مصادیق دیگر تضییع حق الناس توسط شرکتهای بیمه‌ای نیز به این نکته با وجود اینکه اکثریت شرکت‌های بیمه اقدام به اعطای تخفیف‌های نامتعارف بیمه‌ای از جمله بیمه بدنه می‌کنند آشکار است، خاطرنشان کرد: در تعیین این گونه تعرفه‌ها ضوابط قیمت گذاری و سود عادلانه به‌درستی رعایت نمی‌شود.

    نوابی این را هم گفت که در نظر داریم، تا با همکاری و تعامل مشترک سازمان حمایت و شرکت بیمه مرکزی بتوانیم با رفع مشکلات و چالش‌های موجود شاهد احقاق بیش از پیش حقوق بیمه‌شدگان باشیم.

    این مقام مسئول اظهار داشت: شکایات مردم از شرکت‌های بیمه‌گذار به‌صورت کتبی و تلفنی از طریق ثبت در سامانه 124 مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو