فونیکسریمکسبهتام

معاون اشتغال و برنامه ریزی استاندار خراسان جنوبی

سهمیه سوخت مرزنشینان تا هفته آینده به حالت اجرایی در می آید

عصرخودرو: معاون اشتغال و برنامه ریزی استاندار خراسان جنوبی گفت: به منظور کمک به معیشت مرزنشینان ماهانه دو هزار لیتر سوخت به هر خانوار مرزنشین تعلق می گیرد.

سهمیه سوخت مرزنشینان تا هفته آینده به حالت اجرایی در می آید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، علی رضایی ظهر پنج شنبه در نخستین شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان جنوبی اظهارکرد: میزان صادرات استان در فروردین ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 138 درصد رشد داشته است.

    وی بیان کرد: این در حالی است که طی این مدت میزان صادرات کشور به طور متوسط هفت درصد افزایش داشته است.

    معاون اشتغال و برنامه ریزی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت بالغ بر 10 میلیون دلار صادرات از استان داشته ایم، گفت: میزان صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی افزایش 214 درصدی را نشان می دهد.

    وی، میزان سهیمه واردات استان از محل چهار بازارچه در سال جاری را 50 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: باید زیرساخت ها در بازارچه ها مهیا شود تا بتوانیم ظرف سه ماه آینده واردات عام را از بازارچه ها داشته باشیم.

    معاون اشتغال و برنامه ریزی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: هنوز دو تا سه اداره کل در حوزه ایجاد زیرساخت ها در بازارچه ها ضعف دارند که باید هرچه سریعتر نقایص رفع شود.

    رضایی با بیان اینکه در راستای بهبود فضای کسب و کار و روان سازی تجاری دستگاه های متولی مکلف هستند تا صادرات در مرزها را از هفت روز به دو ساعت کاهش دهند، بیان داشت: در این راستا باید تدابیر سریعی در گمرک و بازارچه ها اندیشیده و زیرساخت ها آماده شود تا واردات را با سرعت عمل بیشتری ادامه دهیم.

    وی به تصویب سهمیه سوخت مرزنشینان در نشست کارگروه مرکزی تبصره ماده 2 شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اشاره کرد و گفت: دستگاه های متولی در این امر موظف هستند ظرف یک هفته آینده این سهمیه را به حالت اجرایی درآورند.

    معاون اشتغال و برنامه ریزی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طبق این مصوبه به منظور کمک به معیشت مرزنشینان ماهانه دو هزار لیتر سوخت به هر خانوار مرزنشین تعلق می گیرد، بیان داشت: نباید اجازه دهیم این مصوبه به تاخیر بیفتد چراکه منافع مرزنشینان متضرر می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو