فونیکسریمکسبهتام

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری خبر داد

اجرای مرحله اول "پیمایش سوخت" از اول خرداد ۹۴

عصرخودرو: معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری با اشاره به اعلام آمادگی اصناف برای اجرای طرح تخصیص سهمیه سوخت براساس پیمایش ناوگان، گفت: مرحله اول این برنامه از اول خردادماه امسال و مرحله دوم آن مهرماه ۹۵ اجرا می‌شود.

اجرای مرحله اول "پیمایش سوخت" از اول خرداد ۹۴
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، شهرام آدم‌نژاد در نشست با رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان جاده‌ای حمل کالای کشور و رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر کشور  با اشاره به اینکه طرح تخصیص سوخت ناوگان عمومی کشور براساس پیمایش، در دو مرحله به اجرا در می‌آید اظهار کرد:‌ مرحله نخست این طرح از اول خرداد سال 94 براساس اسناد حمل شامل بارنامه و صورت وضعیت یا CMR بارنامه بین‌المللی برای ناوگان ترانزیت کالا و مرحله دوم طرح از اول مهرماه 95 آغاز می‌شود.
    وی ادامه داد: بر این اساس میزان سوخت برای همه ناوگان اعم از درون‌شهری و برون‌شهری و تردد براساس سامانه موقعیت‌یاب جغرافیایی (GPS) نصب شده بر روی تمامی ناوگان حمل و نقلی محاسبه می‌شود.
    وی با بیان توضیحاتی در خصوص طرح تخصیص سوخت ناوگان عمومی کشور براساس پیمایش، هدف از اجرای آن را توزیع عادلانه سوخت، جلوگیری از خروج سوخت از حوزه حمل‌ونقل و و انتظام بیشتر حوزه ذکر کرد.
    محمد خان‌بلوکی رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان جاده‌ای حمل کالای کشور نیز در این نشست، توزیع عادلانه سوخت و برقراری نظم و انضباط در تحویل سوخت به ناوگان حمل‌ونقل را از جمله مزایای اجرای این طرح بیان کرد و افزود: براساس این طرح تحویل سوخت موردنیاز رانندگان مطابق اسناد و مدارک ارائه شده صورت می‌گیرد و رانندگانی که کارکرد بیشتری داشته باشند سهمیه بیشتری دریافت خواهند کرد.وی همچنین با تأکید بر اینکه اجرای این طرح از هدررفت سوخت جلوگیری می‌کند، افزود: در عین حال اجرای این طرح باعث جلوگیری از خروج سوخت از چرخه حمل‌ونقل کشور می‌شود.
    وی با اشاره به برخی مشکلات موجود درخصوص ناوگانی که برای کارکرد آنان بارنامه صادر نمی‌شود، تصریح کرد: این رانندگان عموماً در سطح شهرها مصالح ساختمانی و یا نخاله حمل می‌کنند که مقرر شده است سهمیه آنان بر اساس پیمایش تحویل شود تا این رانندگان نیز با مشکلی مواجه نشوند.
    وی افزود: همچنین برای حل مشکل رانندگان کمپرسی‌ها و برخی از وسایل‌نقلیه که در داخل شهرها تردد می‌کنند، پیشنهاد شده است با تشکیل شرکت تعاونی در شهرهای مربوطه و پرداخت حداقل کمیسیون، برای آنان بارنامه صادر شود.
    خان‌بلوکی خاطرنشان کرد: به منظور سهولت اجرای این طرح در شهرهای مختلف کشور قرار است نمایندگان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نماینده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و نماینده صنف رانندگان در قالب کمیته‌ای، بر نحوه عملکرد رانندگان نظارت کنند و در این راستا کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان جاده‌ای حمل کالای کشور آماده پاسخگویی به سؤالات احتمالی رانندگان و اعضای انجمن صنفی در این زمینه خواهد بود.
    غلامرضا خادمی‌زاده رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر کشور نیز با تأکید بر اینکه اجرای طرح تخصیص سهمیه سوخت براساس پیمایش از هدررفت سوخت در حوزه حمل‌ونقل جلوگیری می‌کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه سوخت موردنیاز ناوگان حمل‌ونقل کشور توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و با هزینه‌های زیادی تأمین می‌شود، اجرای این طرح موجب می‌شود نحوه توزیع و میزان مصرف سوخت در کشور ساماندهی شود.
    وی با تأکید بر آمادگی تشکل‌های صنفی رانندگان برای اجرای این طرح خاطرنشان کرد: اجرای این طرح سبب برقراری نظام عادلانه توزیع سوخت در کشور می‌شود و براین اساس رانندگانی که کارکرد بیشتری داشته باشند سوخت موردنیاز خود را براساس پیمایش انجام شده دریافت خواهند کرد.
    به گفته وی اجرای این طرح، در عین حال تشویق رانندگانی است که در جابه‌جایی کالا و مسافر در کشور نقش بیشتری ایفا می‌کنند.
    رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر کشور همچنین با اشاره به مشکل مینی‌بوس‌هایی که در مسیرهای بین‌روستایی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: برای کارکرد این مینی‌بوس‌ها صورت‌حسابی صادر نمی‌شود، اما در این طرح پیش‌بینی شده این وسایل‌نقلیه نیز بتوانند سوخت موردنیاز خود را به‌موقع دریافت کنند و براین اساس حقی از کسی تضییع نخواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط