فونیکسریمکسبهتام

گشت ویژه پلیس راهور لرستان از ۳۵۰ راننده تست اعتیاد گرفت

عصر خودرو : رئیس پلیس راهور استان لرستان گفت: گشت ویژه این پلیس تخصصی از ۳۵۰ راننده تست اعتیاد گرفت.

گشت ویژه پلیس راهور لرستان از ۳۵۰ راننده تست اعتیاد گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ منوچهر مرادی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته از 354 نفر راننده مشکوک تست اعتیاد و الکل به عمل آمد که از این تعداد 272 مورد نتیجه آزمایش آن ها مثبت بوده است.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان افزود: از تعداد 272 موردی که نتیجه تست آن ها مثبت بوده 271 مورد مربوط به مصرف مواد مخدر و یک مورد مصرف الکل بوده است.

    وی ادامه داد: این آمار نسبت به سال 92 به میزان 42 درصد افزایش عملکرد را نشان می دهد و برابر بند یک ماده 10 قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی ضمن اعمال قانون و جریمه به مبلغ دو میلیون ریال، گواهینامه رانندگی متخلفان نیز به مدت 6 ماه ضبط شده است.

    سرهنگ مرادی اظهار داشت: در فروردین 94 نیز گشت ویژه تست اعتیاد از 97 راننده مشکوک تست گرفت که نتیجه آزمایش 61 نفر آنها مثبت بوده و مراحل قانونی در مورد آن ها به اجرا گذاشته شد.

    وی تصریح کرد: از رانندگان مشکوک ابتدا با امکانات موجود در داخل خودروی مخصوص، تست اولیه گرفته می شود و در صورت مثبت بودن، مدارک آن ها اخذ و نمونه آزمایش برای اطمینان بیشتر به آزمایشگاه مجهز نیروی انتظامی ارسال و در صورت مثبت بودن مجدد ضمن اعمال قانون، گواهینامه رانندگی آنان نیز به مدت 6 ماه ضبط می شود.

    رئیس پلیس راهور لرستان خاطر نشان کرد: در فروردین امسال شروع خوبی در این زمینه داشته ایم و این روند را با شدت بیشتری در طول سال 94 ادامه می دهیم چرا که راننده ای که مواد مخدر و یا الکل مصرف می نماید تعادل روحی و روانی و جسمی مناسبی برای رانندگی ندارد و می تواند بسیار خطر آفرین باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط