فونیکسریمکسبهتام

فولکس واگن در جست و جوی مدیر جدید

عصر خودرو : اعضای هیات نظارت فولکس واگن روز دوشنبه نشستی را برای یافتن یک رییس هیات مدیره جدید برای پر کردن جای خالی فردیناند پیچ برگزار کردند.

فولکس واگن در جست و جوی مدیر جدید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، منابع آگاه اظهار کردند این نشست به ریاست برتهولد هوبر، رییس هیات مدیره موقت فولکس واگن در شهر هانوفر پیش از نشست چالشی سهامداران این شرکت برگزار شد.

    بعید است که این هیات درباره رییس هیات مدیره جدید به تصمیمی رسیده باشند. هوبر که در حال حاضر رییس هیات مدیره موقت است، رییس سابق اتحادیه کارگری آی جی متال بوده و نامزد احراز این پست به شکل دائمی شمرده نمی‌شود.

    به گفته یک مدیر سرمایه گذاری، جست و جو برای یافتن جانشینی برای پیچ اصلی‌ترین اولویت مورد توجه سرمایه گذاران است.

    کاندیدای ایده آل باید درجه بالایی از آشنایی به صنعت خودرو را داشته باشد و در صورت امکان از بیرون شرکت بوده و موضع بی‌طرفانه ای داشته باشد.

    فولکس واگن و شورای کار این شرکت حاضر به اظهارنظر درباره کاندیدای احتمالی نداشتند.

    فولکس واگن هفته گذشته برای جلب مجدد توجهات به فعالیت این شرکت، دو برادرزاده پیچ را برای دو کرسی هیات مدیره که با استعفای پیچ و همسرش در 25 آوریل خالی شده اند منصوب کرد اما پیچ انتخاب فولکس واگن را به چالش کشید و در عوض ولفگانگ ریتزل، رییس هیات مدیره پورشه و بریجیت ادرر، مدیر سابق زیمنس را پیشنهاد کرد.

    فردیناند پیچ 78 ساله که به مدت بیش از دو دهه چهره پرنفوذ در فولکس واگن بود، پس از اینکه در جنگ قدرت با مارتین وینترکورن، مدیرعامل این خودروساز مغلوب شد، از سمت خود به عنوان رییس هیات مدیره کناره گیری کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم