فونیکسریمکسبهتام

بازگشت غول خودروسازی آلمان به آبهای آرام

عصرخودرو: غول خودروسازی آلمان پس از جنگ قدرت تلخی که در هفته‌های اخیر شاهد بود، امیدوار است به آبهای آرام بازگردد و به کسب و کار ساخت خودرو متمرکز شود.

بازگشت غول خودروسازی آلمان به آبهای آرام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مارتین وینترکورن، مدیرعامل فولکس واگن به سهامداران در نشست سالانه این شرکت در هانوفر گفت: چند هفته گذشته پرحادثه بود و به همین دلیل خوب است که به آبهای آرامتر بازگردیم.

    وینترکورن ماه گذشته با فردیناند پیچ، رییس هیات مدیره رویارو شد و این رویارویی تلخ سرمایه گذاران را به وحشت انداخت و اداره موفقیت آمیز این خودروساز را در معرض تهدید قرار داد.

    پیچ 78 ساله یکی از اعضای خاندان قدرتمند پورشه که در فولکس واگن سهامدار است و یکی از چهره‌های بسیار مهم صنعت خودروی آلمان، پس از اینکه اعلام کرد با وینترکورن اختلاف جدی دارد این صنعت را شوکه کرد.

    اما کمیته اجرایی هیات نظارت فولکس واگن به حمایت از وینترکورن 67 ساله پرداخت و اعلام کرد قصد دارد مدت خدمت وی را تمدید کند.

    در حالیکه پیچ تلاش برای برکناری نورچشمی سابق خود را تکذیب کرد اما ناگهان کنار کشید و در 25 آوریل از همه سمتهایی که در فولکس واگن داشت، استعفا کرد.

    وینترکورن به سهامداران گفت: برای من مهم است که از پیچ، نه از طرف 600 هزار کارمند این شرکت، بلکه شخصا تشکر کنم.

    مدیرعامل فولکس واگن گفت: طی پنج دهه گذشته هیچ کس همانند پیچ به عنوان یک کارآفرین، به عنوان یک مهندس و آینده نگر شجاع به شکل گیری صنعت خودرو کمک نکرده است. این گروه و کارکنانش مرهون پیچ هستند و ما احترام فوق العاده ای برای دستاوردهای دوران حرفه ای او قائل هستیم.

    وینترکورن از تفاسیر، گمانه زنیها و اظهارات اغراق آمیزی که طی چند هفته اخیر مطرح شد انتقاد کرد و گفت مهم است که شما به عنوان سهامداران ما بدانید که فولکس واگن شرکت کاملا باثباتی است.

    فولکس واگن برای سال جاری انتظار دارد شاهد افزایش اندک فروش و افزایش چهار درصد درآمد فروش و سود عملیاتی 5.5 تا 6.5 درصد باشد.

    بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد یکی از موضوعاتی که باعث بروز اختلاف میان پیچ و وینترکورن شد، دشواری این خودروساز برای کسب سهم بیشتر بازار آمریکا و اتکای بیش از حد به بازار چین بود.

    وینترکورن به سهامداران شرکت قول داد برند فولکس واگن بار دیگر به گسترش نفوذ در بازار آمریکا خواهد پرداخت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو