فونیکسریمکسبهتام

وزش نسیم کاهش قیمت در بازار خودرو

عصر خودرو : بازار خودرو کشور در حالی این روزها در رکود به‌سر می‌برد و خرید و فروش در آن؛ رونق چندانی ندارد که با توجه به افزایش وام خودرو، احتمال می‌رود این بازار تا حدی از رکود خارج شود.

وزش نسیم کاهش قیمت در بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند، خرید و فروش خودرو همچنان در رکود است و مشتریان تمایلی برای خرید از خود نشان نمی دهند. در این شرایط، قیمت برخی خودروهای داخلی طی هفته جاری کاهش یافت که پژو 206 تیپ 5 با عقب‌نشینی 300 هزار تومانی، رکورددار به شمار می‌رود.
    به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، عواملی مانند کاهش قدرت خرید، افزایش قیمت خودروها و همچنین انتظاری که مشتریان برای کاهش قیمت‌ها دارند، رکود بازار را رقم زده اند. این در شرایطی است که خودروسازان برنامه تولید یک میلیون و 400 هزار دستگاهی را برای امسال در نظر گرفته اند و از طرفی به‌دنبال افزایش قیمت محصولات خود نیز هستند. به اعتقاد کارشناسان، با توجه به رکود بازار، افزایش قیمت نمی تواند اقدام منطقی و درستی باشد، چه آنکه بسیاری از مشتریان با همین قیمت‌های فعلی نیز حاضر به خرید خودرو نیستند، چه رسد به آنکه قرار باشد قیمت‌ها بالاتر نیز بروند.
    کارشناسان بر این باورند که در شرایط فعلی، تغییر روش‌های فروش و همچنین ارائه تسهیلات بانکی می‌تواند به خروج بازار از رکود کمک کند. به اعتقاد آنها، خودروسازان باید با تسهیل شرایط فروش محصولات خود و همچنین در نظر گرفتن سود مشارکت بالاتر، انگیزه مشتریان برای خرید خودرو را افزایش دهند تا به این وسیله کاهش قدرت خرید و افزایش قیمت خودروهای داخلی را جبران کنند. وام خودرو نیز دیگر راهکار کارشناسان برای راه افتادن بازار است، چه آنکه به گفته آنها، با افزایش این وام می‌توان به افزایش خرید و فروش خودروهای د اخلی امیدوار بود. در این بین، خودروهایی که قیمت پایین‌تری دارند، بیشتر مورد استقبال مشتریان قرار خواهند گرفت؛ به‌عنوان مثال، مشتریان می‌توانند با دریافت وام 15 میلیون تومانی از بانک‌ها و اضافه کردن چهار، پنج میلیون تومان به آن، یک دستگاه پراید خریداری کنند. این موضوع البته به این بستگی دارد که بانک‌ها چه شرایطی را برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان در نظر بگیرند؛ به‌عبارت بهتر، اگر شرایط پرداخت وام خودرو که اکنون بیش از دو برابر شده و به 15 میلیون تومان رسیده است، چندان سخت نباشد، آنگاه می‌توان به اثرگذاری آن بر بازار خودرو امید داشت.

      دنده عقب پژو و رانا
    اما چرخی در بازار بزنیم و ببینیم قیمت خودروهای داخلی چه افت‌و‌خیزی را در هفته جاری تجربه کرده است.
    به گفته فعالان بازار، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 37 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از افت 300 هزار تومانی قیمت خودرو موردنظر حکایت می‌کند. همچنین، پژو 206 صندوقدار در مدل V8 نیز که 100 هزار تومان کاهش قیمت را در هفته جاری تجربه کرده، هم‌اکنون قیمتی برابر با 37 میلیون و 500 هزار تومان دارد.
    دیگر مدل پژو 206 یعنی تیپ 2، در حال حاضر 33 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد که این موضوع نشان می‌دهد خودرو موردنظر 100 هزار تومان افت قیمت را تجربه کرده است. طبق آماری که وزارت صنعت،معدن و تجارت از تولید فروردین ماه منتشر کرد، پژو 206 بیشترین درصد رشد تیراژ را در میان خودروهای سواری کشور به خود اختصاص داد.
    اما از بازار پژو 405 نیز خبر می‌رسد که این خودرو در هفته جاری 200 هزار تومان افت قیمت داشته و هم‌اکنون 30 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رود. پژو پارس نیز در مدل سال خود کاهشی 100 هزار تومانی را تجربه کرده است؛ به‌نحوی‌که این خودرو در حال حاضر قیمتی برابر با 37 میلیون و 500 هزار تومان دارد.
    فعالان بازار اما از افت قیمت رانا هم صحبت به میان می‌آورند، خودرویی که با توجه به عقب‌نشینی 200 هزار تومانی اش، هم‌اکنون 32 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. کاهش قیمت رانا و پژویی‌های ایران خودرو در حالی است که سمند EF7 بدون تغییر قیمت خاصی نسبت به هفته گذشته، در حال حاضر 31 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.
    همچنین از بازار دنا هم خبر می‌رسد این خودرو در حال حاضر 47 میلیون تومان قیمت دارد درحالی که قیمت آن تا چند ماه پیش به 53 میلیون تومان نیز رسیده بود.

      پراید 5/ 21 میلیون تومانی
    فعالان بازار اما از بازار تیبا خبر ثبات می‌دهند. به گفته آنها، این خودرو در هفته جاری بدون افت‌و‌خیز خاصی در قیمت، هم‌اکنون 24 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد.
    نمایشگاهداران خودرو پایتخت، اما در مورد پراید تاکید می‌کنند که مدل 131 این محصول، در حال حاضر 20 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و این در حالی است که پراید 111 با افزایش قیمت همراه شده و در حال حاضر 21 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.
    از پراید بگذریم و سراغی هم از تندر-90 بگیریم. این خودرو طی هفته جاری در مدل E2 با افزایش قیمت روبه‌رو شده و هم‌اکنون 45 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
    فعالان بازار در مورد پارس تندر نیز تاکید می‌کنند که این خودرو در حال حاضر با قیمت 44 میلیون و 500 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد که این موضوع از افزایش قیمت خودرو موردنظر حکایت می‌کند. از بازار تندر اتومات نیز خبر می‌رسد که این خودرو هم‌اکنون 54 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو