فونیکسریمکسبهتام

ناکامی جنرال موتورز در فروش خودروهای برقی

عصر خودرو : جنرال موتورز پیش بینی کرد به هدف فروش ۵۰۰ هزار خودروی برقی تا سال ۲۰۱۷ دست پیدا نخواهد کرد.

ناکامی جنرال موتورز در فروش خودروهای برقی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، خودروساز شماره یک آمریکا در گزارش پایداری سالانه خود اعلام کرد که قیمت پایین‌تر بنزین و افزایش مدلهای جدید عرضه شده از سوی خودروسازان منجر به فروش کمتر از حد مطلوب محصولات برقی شامل خودروهای پلاگین هیبریدی و خودروهای کاملا برقی و خودروهای مجهز به سیستم eAssist شده است.

    جنرال موتورز در گزارش 2014 خود اعلام کرد این شرکت متعهد به برقی سازی است اما تقاضای مصرف کننده برای این خودروها طبق پیش بینی‌های اولیه پیش نرفته است.

    طبق محاسبات این خودروساز، 180 هزار و 834 دستگاه خودروی برقی این شرکت سال گذشته در جاده‌های آمریکا تردد داشتند که بالاتر از 153 هزار و 34 خودرو در سال 2013 بود.

    ماری باررا، مدیرعامل جنرال موتورز در نوامبر سال 2012 زمانیکه مدیر محصول جهانی این شرکت بود هدف سال 2017 را مورد تاکید قرار داده و اظهار کرده بود در طرحهای این شرکت، سیستم eAssist که مصرف بهینه سوخت در خودروهای بنزینی را 25 درصد افزایش می دهد تا سال 2017 در صدها هزار خودرو خواهد بود.

    جنرال موتورز همانند سایر خودروسازان در راستای الزامات جدید آمریکا برای صنعت خودرو که تا سال 2025 اجرایی می‌شود، در تلاش است شمار خودروهای با مصرف سوخت بهینه را افزایش دهد.

    اما خودروهای برقی به دلیل قیمتهای بالا، زیرساخت شارژ توسعه نیافته و محدود بودن مسافت طی شده با یک شارژ کامل نتوانسته اند نظر مصرف کنندگان را جلب کنند. قیمتهای پایین بنزین هم مزید بر علت شده و تقاضای مصرف کنندگان برای خودروهای بزرگتر از جمله پیکاپ‌ها و شاسی بلندها را افزایش داده است.

    وزارت انرژی آمریکا در سال 2013 از هدف باراک اوباما، رییس جمهور این کشور برای وارد شدن یک میلیون خودروی برقی به جاده‌های آمریکا تا سال 2015 حمایت کرده بود.

    جنرال موتورز یک خودروی تمام برقی به نام شورولت بولت طراحی می‌کند که برد حرکت آن به 200 مایل می‌رساند و انتظار می‌رود تولیدش در سال 2016 آغاز شود. قیمت فروش این خودرو با گنجاندن تخفیف مالیاتی فدرال حدود 30 هزار دلار خواهد بود.

    این خودروساز همچنین در پاییز جاری یک مدل بازطراحی شده خودروی پلاگین هیبریدی شورولت ولت را معرفی خواهد کرد که برد حرکت آن 50 هزار مایل افزایش یافته و قیمتش 1200 دلار کمتر از قیمت مدل کنونی این خودرو است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو