فونیکسریمکسبهتام

تویوتا ۱۸ میلیارد دلار سود کرد

عصر خودرو : رشد فروش در آمریکا و ضعیف شدن ارزش ین ۲.۱۷ تریلیون ین (۱۸.۱ میلیارد دلار) سود در سال مالی منتهی به مارس نصیب تویوتا کرد.

تویوتا ۱۸ میلیارد دلار سود کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، آکیو تویودا، رییس تویوتا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به نظر می‌رسد این خودروساز ژاپنی به رشد پایدار بازگشته است با اینهمه سال پیش رو آزمون حساسی خواهد بود.

    این شرکت انتظار دارد در سال مالی جاری منتهی به مارس 2016 سود 2.25 تریلیون ین (18.8 میلیارد دلار) داشته باشد.

    از زمانیکه تویودا، نوه بنیانگذار تویوتا ریاست را در سال 2009 بدست گرفت، این خودروساز شرایط دشواری را پشت سر گذاشته است و درگیر رسوایی فراخوان گسترده ای شد که عمدتا در آمریکا بود.

    این فراخوان میلیونها خودرو را برای مجموعه ای از مشکلات شامل ترمزهای معیوب و پدالهای گاز سفت دربرگرفت.

    رییس تویوتا با اشاره به افتضاح فراخوان و بحران مالی سال 2008، گفت: امسال سال تعیین کننده ای خواهد بود و نشان خواهد داد تویوتا می‌تواند به سوی رشد پایدار پیش رود یا اینکه مجبور به عقب نشینی می‌شود.

    فروش سالانه این شرکت با وجود اینکه رشد کمتری در سراسر دنیا داشت، شش درصد رشد کرد و به 27.23 تریلیون ین (227 میلیارد دلار) رسید.

    سازنده سدان کمری و مدل هیبریدی پریوس در سه سال گذشته پرفروش‌ترین خودروساز جهان بوده و با رقابت دشواری از سوی فولکس واگن آلمان و جنرال موتورز آمریکا روبروست.

    از زمانیکه این شرکت با بحران فراخوان روبرو شد، تویودا طرحهای توسعه ای مانند افتتاح کارخانه‌های جدید را متوقف کرد و در عوض به کاهش هزینه‌ها، کنترل‌های کیفیت و آموزش پرسنل پرداخت.

    توقف سه ساله طرحهای توسعه تویوتا به تازگی برداشته شده و این شرکت ماه گذشته از راه اندازی یک کارخانه جدید در مکزیک خبر داد.

    پس از رسوایی فراخوان، تویوتا TNGA یا معماری جهانی جدید تویوتا را رونمایی کرد که به منظور اجتناب از اشتباه طراحی محصول را یکپارچه می‌کند و اشتراک فناوری و قطعات را به منظور کاهش ضایعات تشویق می‌کند و همزمان خود را با بازارهای مختلف و انواع خریداران تطبیق می‌دهد.

    نخستین محصولاتی که تحت این معماری در اواخر سال جاری عرضه می‌شوند، از نظر تئوری سود آوری این شرکت را افزایش خواهند داد.

    تویوتا برای سه ماهه ژانویه تا مارس 446.4 میلیارد ین (3.7 میلیارد دلار) سود گزارش کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش داشت.

    بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، این خودروساز ژاپنی سال گذشته با فروش بیش از 10 میلیون خودرو در سال به نقطه عطفی در صنعت خودرو رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو