فونیکسریمکسبهتام

کراس‌اوور کامپکت تویوتا در مسیر تکامل

RAV۴ جدید با اخمی مدرن‌تر و پیشرانه‌ای‌ هایبرید

عصر خودرو: RAV۴ در این بیست سال و اندی که از عمرش می‌گذرد، یک چیز را خیلی خوب بلد بوده و آن، توانایی وفق یافتن است. این ساخته تویوتا تا تبدیل شدن به کراس‌اوور مدرن و خوش‌چهره‌ای که این روز‌ها در جاده‌های کشورمان می‌بینید، مُدام قد کشیده و آب رفته‌ و پیکربندی اتاقش، بین یک نیمچه شاسی‌بلند ۲در تا یک کراس‌اوور کامپکت سه‌ردیف سرنشین، متغیر بوده. برای مدل سال ۲۰۱۶، RAV۴ باید بار دیگر با تغییرات تازه‌ای وفق یابد؛ تغییراتی که بیشتر تکاملی هستند تا انقلابی اما با این حال، کراس‌اوور کامپکت تویوتا با آنها تا سطح قابل‌قبولی بهبود یافته.

RAV۴ جدید با اخمی مدرن‌تر و پیشرانه‌ای‌ هایبرید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷:۰۰
  • تویوتا RAV4
  • تویوتا RAV4
  • تویوتا RAV4
  • RAV4 جدید با اخمی مدرن‌تر و پیشرانه‌ای‌ هایبرید

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، آنچه که در نگاه اول جلب نظر می‌کند، خشم مدرن‌‌تری است که در چهره RAV4 نشسته و همچنین، فرم بسیار باریک جلوپنجره و چراغ‌های کوچک‌تری که کاملا همخوانی دارند با طراحی این مجموعه در نسل جدید ساخته‌های تویوتا. متناسب با این تغییر چهره، فرم جزئیات پلاستیکی زیر بدنه کمی تو‌پُرتر شده و نمای عقب هم با بالاتر آمدن برآمدگی سپر عقب و متناسب با آن، اندک تغییری در قسمت تحتانی درب بار، کمی تنومند‌تر از گذشته به چشم می‌آید. چراغ‌های LED جلو و عقب هم با گرافیک داخلی سه‌بعدی، روح و احساس زنده بودن را در چهره RAV4 جدید تقویت می‌کنند، مخصوصا از نمای جلو. با تمام اینها اما تغییر اصلی در مدل 2016، اضافه‌شدن مدل‌ هایبرید به خانواده RAV4 است که هنوز اطلاعات فنی آن منتشر نشده اما به گفته تویوتا، قدرتمندتر و پرشتاب‌تر از مدل بنزینی RAV4 خواهد بود. البته از آنجایی که RAV4 برپایه استخوان‌بندی مشترک با سری NX لکسس توسعه‌یافته، RAV4 Hybrid اشتراکات بسیاری با NX300h دارد پس پیشرانه‌اش متشکل است از یک موتور 2.5 لیتری چرخه آتکینسون و یک موتور الکتریکی در هر یک از محور‌ها که متصل به یک گیربکس CVT، نیروبخش هر چهار چرخ خودرو خواهد بود. در طرف مقابل، مدل بنزینی با یک موتور 2.5 لیتری 176 اسبی عرضه می‌شود که با 233 نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، متصل به گیربکس 6 سرعته خودکار است و به‌صورت آپشنال، می‌تواند محرک هر چهار چرخ باشد.
RAV4 بنزینی نسل4 (XA40) در مدل جدید از کابینی به‌روز شده با مواد و تزئیناتی با‌کیفیت‌تر بهره می‌برد. فناوری‌های جدید به‌کار رفته در آن هم عبارتند از: صفحه نمایش TFT 4.2 اینچی در میان نشانگرهای پشت فرمان، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی و حالت دید پرنده از خودرو برای هدایت بهتر خودرو در مواقعی همچون پارک دوبل. یک پورت USB اضافی، جا لیوانی‌های کاربردی‌تر و جا‌عینکی تجدیدنظر شده در کنار سه‌رنگ بدنه جدید، دیگر تغییرات RAV4 استاندارد در مدل جدید هستند. RAV4 در مدل جدید با پسوند اسپرت‌ساز SE هم عرضه خواهد شد که با تنظیمات اسپرتی‌تر سیستم تعلیق، چرخ‌های آلیاژی 18 اینچی، کمی خشونت بیشتر در دماغه، اهرم‌های تعویض دنده پشت فرمان و تزئینات مخصوص کابین، کاراکتری مهیج‌تر به این کراس‌اوور کامپکت می‌دهد. در بالاترین مدل یعنی Limited نیز گستره جدیدی از فناوری‌های ایمنی در قالب پکیج Toyota Safety Sense به لیست امکانات RAV4 اضافه می‌شوند که هشدار احتمال تصادف از روبه‌رو، هشدار خروج از لاین مسیر، نور بالای خودکار چراغ‌های جلو و کروز کنترل رادار‌محور از جمله آنها هستند. از دیگر امکانات پیشرفته این مدل می‌توان به ترمزگیری خودکار در صورت احتمال بروز تصادف و سیستم حفاظت از عابر پیاده هنگام تصادف اشاره کرد.

* مجید رقیبی

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو