فونیکسریمکسبهتام

فرماندار ویژه زابل:

نمایشگاه‌های اتومبیل در شهرستان زابل ساماندهی می‌شود

عصر خودرو : فرماندار ویژه زابل گفت: با توجه به آلودگی‌ هوا و صوتی ناشی از تردد زیاد اتومبیل‌ها در سطح شهرستان زابل، نمایشگاه‌های اتومبیل باید ساماندهی و به خارج از شهر انتقال یابند.

نمایشگاه‌های اتومبیل در شهرستان زابل ساماندهی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، هوشنگ ناظری امروز در جلسه نمایشگاه‌داران اتومبیل با حضور مسئولان مربوطه اظهار داشت: با توجه به آلودگی هوا و صوتی ناشی از تردد زیاد اتومبیل‌ها در سطح شهر و درب نمایشگاه‌های اتومبیل و به منظور ساماندهی این مهم، سه قطعه زمین از سوی اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل زابل پیشنهاد و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    وی افزود: در این راستا، قطعه زمینی به مساحت بالغ بر 58 هزار و 600 مترمربع در هیرمند شمالی در حاشیه شهر در نظر گرفته شده که از لحاظ زیست محیطی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد و مشکل آب و برق نداشته باشد، همچنین زمینی به مساحتی بالغ بر40 هزار مترمربع خارج از حریم زابل در روستای جهانتیغ و زمینی هم در نبش کمربندی روستای جهانتیغ برای ساماندهی نمایشگاه‌های اتومبیل پیشنهاد شده است.

    فرماندار ویژه زابل بیان کرد: بنابراین مسئولان مربوطه باید از بین این سه قطعه زمین پیشنهادی محلی را انتخاب کنند که از لحاظ خدمات شهرداری آب و برق و امنیت برخوردار باشند.

    ناظری گفت: واحدهایی که در سطح شهر زابل سبب آلودگی هوا و صوتی شده و چهره شهر را بهم ریخته‌اند باید هرچه زودتر ساماندهی و به خارج از شهر انتقال یابند.

    وی به زیباسازی ورودی‌های شهر زابل اشاره کرد و افزود: ورودی شهر برای جذب مهمانان خارج شهر و استان تاثیر به سزایی دارد لذا باید به ورودی‌های شهر زابل توجه شود و از لحاظ معماری بسیار زیبا و چشم‌نواز باشند.

    فرماندار ویژه زابل عنوان کرد: این پروژه باید به مدت یک سال به اتمام برسد و جای تجدیدنظر و تمدید وجود ندارد.

    کارشناس حفاظت محیط زیست زابل هم در این جلسه گفت: محیط زیست ضوابط و مقررات خاص خود را دارد که بهتر است این طرح مکانش مشخص و کارشناسان محیط زیست آن را از لحاظ زیست محیطی بررسی کنند.

    حسن بیدل جانشین فرماندهی نیروی انتظامی زابل نیز اظهار داشت: در بحث امنیت مکان‌های مشخص شده ما مشکلی نداریم و در این زمینه ناجا اتاقک یا کیوسکی را آماده و با نیروهایی قرارداد می‌بندند تا امنیت لازمه را برای نمایشگاه‌داران به وجود آورند.

    نماینده اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل زابل هم در این جلسه در باره خواسته‌های نمایشگاه‌داران شهرستان گفت: انتظاراتی را از مجموعه داریم تا با در نظر گرفتن این خواسته‌ها مشکلات نمایشگاه‌داران حل شود لذا درخواست تسهیلاتی کم بهره برای ساخت نمایشگاه را در مکان‌های مشخص شده از سوی مسئولان مربوطه داریم.

    ناصرزاده افزود: همچنین از مسئولان خواسته می‌شود تا در بحث خرید زمین همکاری‌های لازم را انجام و ادارات برق و آب و شهرداری هم به ما کمک کنند.

    وی بیان کرد: مکانی که برای این منظور در نظر گرفته می‌شود باید 100 واحد برای 63 نفر از نمایشگاه‌داران زابل باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط