فونیکسریمکسبهتام

قیمت خودرو در هفته گذشته چقدر کاهش یافت؟

بازار خودرو خریدار ندارد

عصرخودرو: فعالان بازار خودرو معتقدند که کمبود نقدینگی و کسادی بازار در شغل‌های متفاوت باعث شده که مردم کمتر برای خرید خودرو و یا تعویض خودرو خود اقدام کنند.

بازار خودرو خریدار ندارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، در حالی 54 روز از ابتدای سال 94 می‌گذرد که همچنان بازار خودرو با رکود دست و پنجه نرم می‌کند؛ به طوری که همین بازار راکد باعث شده که قیمت‌ها روند نزولی در پیش گیرد.

    گزارش‌های میدانی از بازار خودروهای صفر کیلومتر حکایت از آن دارد که قیمت‌ها نسبت به یک هفته قبل از 200 تا یک میلیون و 500 هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

    فعالان بازار خودرو معتقدند که دلیل وضعیت ادامه‌دار رکود بازار خودرو، افزایش تولید و عرضه پی در پی خودروهای صفر از سوی کارخانه و نیز افت قدرت خرید مردم بوده است.

    نمایشگاه‌داران عنوان می‌کنند کمبود نقدینگی و کسادی بازار در شغل‌های متفاوت باعث شده که مردم کمتر برای خرید خودرو و یا تعویض خودرو خود اقدام کنند.

    در حال حاضر گشتی در بازار خودرو بیانگر آن است که قیمت خودروپراید 111 و پراید 131 نسبت به هفته گذشته بین 400 هزار تا یک میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار نسبت به هفته قبل 500 هزار تومان، پژوپارس نسبت به هفته قبل حدود یک میلیون تومان، سمند LX نسبت به هفته قبل 800 هزار تومان، دنا نسبت به هفته قبل یک میلیون توما، پژو405 بنزین‌سوز نسبت به هفته قبل حدود 500 هزار تومان، پژو206 تیپ5 نسبت به هفته گذشته 500 هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

    بر این اساس، هم‌اکنون پراید 111 در بازار 21 میلیون تومان، پراید 131 حدود 20 میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار 24 میلیون تومان، پژوپارس 37 میلیون تومان، سمند LX 30 میلیون و 500 هزار تومان، دنا 45 میلیون تومان، پژو405 بنزین‌سوز 29 میلیون تومان و پژو206 تیپ5 حدود 36 میلیون و 500 هزار تومان است.

    در شرایط کنونی فعالان بازار خودرو پیش‌بینی می‌کنند که روند نزولی قیمت‌ها در بازار همچنان با عرضه خودرو توسط تولیدکنندگان و نبود خریدار همچنان ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم