فونیکسریمکسبهتام

پاسخ راهنمایی و رانندگی به ۴سئوال مردم:

روزی ۵۰۰ موتورسیکلت توقیف می کنیم

برخورد با نمایشگاه دارها

عصر خودرو: راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به کامنتهای مخاطبان در سرویس مشکلات مردم پاسخ داد.

روزی ۵۰۰ موتورسیکلت توقیف می کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، حجم قابل توجهی از مشکلاتی که مخاطبان در سرویس مشکلات مردم، اعلام می کنند به عملکرد راهنمایی و رانندگی باز می گردد. عملکردی که به نظر می رسد بیشتر به مردم مربوط است نه نهادهای انتظامی مانند پلیس راهور، با این وجود عابدی از مسئولان ارتباط با رسانه های پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با ما، به بخش هایی از سئوالات مردم پاسخ داد. بخش دیگری از سئوالات و پاسخهای این مسئول پلیس راهنمایی و رانندگی در آینده منتشر می شود.

    مشکلی به نام موتورسواران
    سئوال یک مخاطب که در سرویس مشکلات مردم منتشر شده بود این بود: "از مسئولین راهنمایی و رانندگی سوال شود که آیا چراغ قرمز برای موتور سواران نیست؟؟؟چرا در برخورد با موتورسواران هرروز شل تر برخورد صورت میگیرد؟"
    مخاطب دیگری هم ذیل مطلب دیگری نوشته بود: چند بار گفتم ولی منعکس نمیشه موتورسوارها. 99 درصدشون آسایش رو سلب کردند. برعکس میان چراغ رو رد می کنن ارامش نداریم تورا به خدا کاری کنید!

    آقای عابدی از پلیس راهور تهران بزرگ در این باره پاسخ داد:
    ما الان روزانه میانگین توقیف 500 دستگاه موتورسیکلت را در سطح تهران داریم. علت این است که به صرف سنتی عمل کردن و برخورد با تخلفات به صورت سنتی با این حجم موتورسیکلت سواران که بخشی از آنان نیز به صورت غیرقانونی مسافرکشی و از این راه ارتزاق می کنند، مقدور نیست. با توجه به تعداد زیاد موتورسیکلت سواران و مشکلاتی که به وجود می آورند، برخورد با این ناهنجاریها باید از وضعیت سنتی خارج شود و به صورت سیستمیک عمل شو دو این سیستمیک شدن نیز نیاز به زیرساختهایی مانند خودرو و دوربین های پیشرفته و هوشمند دارد. ولی همکاران ما با تخلفات حادثه ساز از سوی موتورسیکلت سواران برخورد می کنند. تجربه نشان می دهد برخورد سیستمی با خودروهای متخلف باعث کاهش تخلفات آنها شده است. برای موتورسیکلت سواران نیز باید به این گونه هوشمند عمل کنیم و این ها را در برد دوربین قرار دهیم و تخلفات را کاهش دهیم. تا فراهم شدن زیرساختهای لازم، همکاران ما در مناطق، روزی 500 دستگاه توقیف می کنند که دارای تخلفات حادثه ساز از جمله حرکت در پیاده رو، حرکت در خط ویژه، عبور از چراغ قرمز، نداشتن کلاه ایمنی و خلاف جهت حرکت سایر وسایط نقلیه داشته اند.

     

    با پارک خودرو در جلوی منزل چه کنیم؟
    مخاطب دیگری این کامنت را گذاشته: این مشکل را که عرض میکنم شاید برای عده زیادی اتفاق افتاده باشه. میخوام ماشین را از منزل ببرم بیرون میبینم علیرغم اینکه روی در تابلوی توقف ممنوع را نصب کردم طرف اومده ماشینش رو جلوی در کاملا متوقف کرده. هر چی میگردم صاحب ماشین پیدا نمیشه. به پلیس 110 زنگ میزنم میگه شماره ماشین را بده و من فقط میتونم جریمه کنم. میگم آقا شما این ماشین را باید با جرثقیل ببرین .این با این کارش مرا از تمام کار و زندگی انداخته. میگن جرثقیل نداریم و به ما مربوط نیست. بهشون گفتم منتظر میشم و وقتی راننده آمد خودم ادبش میکنم چون قانون با تخلف این آدم که به من ضرر زده برخورد نمیکنه. ...

    عابدی در جواب گفت: ما بخشی از عملکرد پلیس راهور را به نام برخوردهای سلبی می شناسیم که حقیقتا در این باره داریم انجام وظیفه می کنیم. دارندگان وسایط نقلیه اگر تخلفاتی مانند پارک در محل های ممنوع، داشته باشند با این برخوردهای سلبی مواجه می شوند. ولی بخشی از مسایلی که عنوان شد مربوط به مباحث آموزشی است و نیاز است سازمانهای دیگر هم به پلیس راهور در این باره کمک کنند و این موارد را حل و فصل کنند. از جمله نقش رسانه ها در این باره مهم است که باید در این رابطه فعال شوند و به مردم آموزش دهند. مطمئنا همکاران ما درباره موارد سلبی برخورد می کنند. درباره پارک در محل های ممنوع هم همکاران ما در حد توان خود مراجعه می کنند و جابجایی خودرو نیز صورت می گیرد. ولی قبول کنید که نمی شود برای هر تابلو و خودرویی یک نگهبان بگذاریم تا کنترل کنند رانندگان کجا خودروی خود را پارک کنند یا نکنند. برای مشکلاتی از این دست زمینه های اجتماعی و آموزشی باید فراهم شود تا کمتر شاهد این تخلفات باشیم. برای برخی تخلفات که آزار دهنده است ما وارد می شویم و پیگیری می کنیم ولی مسئله اصلی درباره این مشکل عنوان شده، آموزش عمومی به مردم است.

    سازمان زیباسازی شهرداری و مشکل تبلیغات در بزرگراه ها
    برخی مخاطبان درباره مشکلات تابلوهایی که در خیابانها و بزرگراه ها حواس راننده را پرت می کند، پرسیده اند. از جمله مخاطبی به نام سعید این کامنت را در سرویس مشکلات مردم گذاشته بود: با سلام امروز در اتوبان تهران به کرج حواسم به نوشته چند کلمه ایی یه تبلیغات پوشاک به زبان انگلیسی رفت و شانس آوردم که زنده ماندم چون در حال تصادف با ماشین جلویی بودن که سرعتش را برای پمپ بنزین ورداورد کم کرده بود خواهشا این آلودگی های بصری را جمع کنید ببینید چقدر آمار تصادف اتوبان کم میشود.

    عابدی درباره این کامنت توضیح داد: درباره تبلیغات محیطی باید گفت این تبلیغات باید هر چه کوتاه تر باشد و نیاز به جلب توجه نداشته باشد تا پیشگیری از تصادفات بشود. در بخش آموزشی نیز تابلوهایی مربوط به پلیس راهور است که آموزش رانندگی بهتر و پیش گیری از تصادفات و سوانح به مردم می دهد. بخشی نیز از این تابلوها،در حوزه تبلیغات است که درباره آن می توان گفت این حرف مخاطب شما درست است و ممکن است باعث تصادفات شود و در این باره نیز به سازمان زیباسازی شهرداری تذکر داده ایم و جلساتی هم تشکیل شده که امیدواریم به زودی این مسئله نیز ساماندهی شود.


    سد معبر نمایشگاه داران خودرو در خیابان های تهران
    مخاطبی که خود را علی رضا معرفی کرده از مسئولان پلیس راهور پرسیده بود: سلام، این مشکلی که عنوان میکنم مشکل صدها راننده میباشد که قضد عبور ز خیابان بهشتی را دارن و از چهار راه اندیشه تا تقاطع سهروردی با پارک دوبله اتومبیل های نمایشگاه دارها در دو طرف خیابان مواجه میشوند سوال من از مسئولان نیروی انتظامی این است شما اگه یک خودرو رو ببینید که پارک دوبله کرده بهش اول تذکر میدیدو اگر حرکت نکنه جریمه میکنید پس چرا نسبت به رفع سد معبر توسط دلال های ماشین ها و نمایشگاه دار ها افدام نمیکنید البته شاید قوانین فقط برای مردم عادیست البته خود شما میتوانید با فرستادن یک خبرنگار صحت این مسئله را ببینید!

    عابدی در جواب گفت: در خیابان شهید بهشتی مداوم برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی صورت می گیرد، مخصوصا این نقطه ای که اشاره شد و همیشه بحث است و نمایشگاه دارهای زیادی آنجا قرار دارند، یک روز در میان، تعدادی از همکارانمان در بحث جابجایی و انتقال خودروی نمایشگاه دارهای متخلف و تخلفات دیگری از جمله نداشتن مجوز، ورود پیدا می کنند. همچنین از اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا و ستاد رفع سد معبر شهرداری نیز برای تسهیل ترافیک این محور کمک می گیریم. خود ادارات راهور مناطق هم هر روزه با تخلفاتی از این دست برخورد می کنند. البته رفع کامل این مشکل، نیاز به بررسی ریشه ها و مباحث آموزشی و مساعد شدن زمینه های اجتماعی دارد. خود مردم باید رعایت کنند. در برخی از خیابانها، مشکلاتی از این دست بهتر شده، ولی در مثلا در خیابان 17 شهریور و شهید منتظری (ایرانمهر) هنوز موضوع را پیگیری می کنیم تا برخورد صورت گیرد. واقعیت این است که سنتی عمل کردن درباره برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی در شهر به این بزرگی با 4 میلیون خودرو و 3 میلیون موتورسیکلت مقدور نیست و باید تجهیزات جدید و پیشرفته به میان کار بیاید تا درباره تخلفاتی مانند پارک دوبله و سد معبر و توقفهای غیرمجاز از تجهیزات هوشمند و پیشرفته استفاده کنیم که در محل عکس می گیرد. با این تجهیزات به صورت سریع با تخلفات برخورد می شود و در نتیجه تعداد تخلفات کاهش پیدا می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو