فونیکسریمکسبهتام

مدیر سامانه هوشمند سوخت خبر داد

ارتقای سامانه سوخت با اجرای طرح عرضه گازوییل بر اساس بارنامه

عصر خودرو : مدیر سامانه هوشمند سوخت کشور با اعلام اینکه از ابتدای خردادماه سهمیه سوخت خودورهای فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس بارنامه در کارت سوخت شارژ می‌شود گفت: بر همین اساس تجهیزات جایگاه‌ها و سامانه هوشمند سوخت در حال ارتقا است.

ارتقای سامانه سوخت با اجرای طرح عرضه گازوییل بر اساس بارنامه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، محسن روحانی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های کاری این مدیریت در سال 94 و 95  عرضه گازوییل بر اساس پیمایش به خودروهاست، اظهار داشت: سیاست دولت این است که به خودروهای فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی برابر با فعالیتشان گازوییل با نرخ پایین داده شود.

    وی با اشاره به این که وضعیت فعلی عرضه گازوییل به خودروهای مورد نظر به این صورت است که کارت‌های سوخت خودروهای دیزلی به صورت روزانه شارژ می‌شوند و تا سه روز قابل ذخیره است گفت: برای آنکه حمل و نقل صدمه نبیند مجبور شده‌ایم که کارت سوخت را با بالاترین رقم شارژ کنیم. این در حالیست که همه این خودروها از حداکثر سوخت شارژ شده استفاده نمی‌کنند.

    مدیر سامانه هوشمند سوخت کشور با اظهار اینکه روزانه 100 میلیون لیتر گازوییل در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود اما مصرف روزانه 55 میلیون لیتر است تصریح کرد: اکثریت رانندگان با توجه به مصرف خود از سهمیه شارژ شده برداشت می‌کنند ولی گپ ایجاد شده میان سوخت شارژ شده و حجم مصرف یک ابزار بالقوه برای سوء استفاده برخی افراد است؛ چه به عنوان جابه‌جایی در بازار داخل (خرید سوخت 250 تومانی و فروش به کسانی که مجبور به خرید سوخت 500 تومانی بخرند) و چه برای قاچاق.

    روحانی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر اینکه از ابتدای اردیبهشت‌ماه عملکرد بارنامه و صورت وضعیت خودروها مبنای شارژ کارت سوخت خودروهای فعال ناوگان حمل و نقل عمومی قرار می‌ گیرد، افزود: بررسی بارنامه‌ها و صورت وضعیت خودروهای برون شهری توسط سازمان پایانه‌ها و خودروهای داخلی توسط  شهرداری‌ها انجام می‌شود.

    مدیر سامانه هوشمند سوخت درباره چگونگی تعیین سهمیه سوخت خودروهای دیزلی آزاد هم گفت: خودروهایی که ساماندهی نشده‌اند و زیر نظر سازمان پایانه‌ها و شهرداری‌ها نیستند طبق یک جدول سهمیه‌ای تعدیل شده سوخت دریافت می‌کنند. البته سیاست تشویقی به گونه‌ای است که این گونه خودورها تمایل پیدا کنند زیر نظر شهرداری و یا سازمان پایانه‌ها فعالیت کنند.

    روحانی با اعلام اینکه در پایان هر ماه عملکرد خودروها برای تعیین سهمیه سوخت گازوییل به شرکت ملی پخش اعلام می‌شود تصریح کرد: این نوع تعیین سهمیه سوخت تا شهریور 95 ادامه خواهد یافت و در این مدت سیستمی بر روی خودورهای مورد نظر نصب می‌شد که از تاریخ تعیین شده سوخت بر اساس مسافت پیماش شده در کارت سوخت شارژ شود؛ مسئول نصب این سیستم‌ها، سازمان پایانه‌هاست که البته شهرداری‌های نیز در این زمینه کمک خواهند کرد.

    وی با اشاره به اینکه سامانه هوشمند سوخت هم در این مدت عملکرد خودروها را دریافت می‌کند و سهمیه مورد نظر را در کارت سوخت شارژ می‌کند گفت: برای عرضه سوخت بر اساس بارنامه و پیمای نیاز به  بر خط کردن ارتباط جایگاه‌های سوخت با مرکز داده‌ها، بازنگری شبکه داخلی جایگاه‌ها، رفع  ایرادات موجود، ارتقا تجهیزات موجود جایگاه‌ها و ارتقا نرم افزا سامانه هوشمند سوخت است که بر همین اساس معماری جدید سامانه هوشمند سوخت در اولویت قرار گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو