فونیکسریمکسبهتام

تویوتا داوطلب کشف مشکل کیسه‌های هوای معیوب

عصر خودرو : تویوتا قول داد به روشن شدن دلیل مشکل کیسه‌های هوای معیوب که در ساخت بیش از ۵۰ میلیون خودرو در سراسر جهان بکار رفته اند کمک کند و هشدار داد اگر این مشکل حل نشود، ممکن است صنعت خودرو اعتماد خریداران را از دست بدهد.

تویوتا داوطلب کشف مشکل کیسه‌های هوای معیوب
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، کیسه‌های هوای ساخت شرکت ژاپنی تاکاتا ممکن است هنگام عمل کردن، با شدت زیادی باز شده و باعث جراحت یا مرگ سرنشینان خودرو شوند.

    آکیو تویودا، رییس تویوتا در حاشیه یک مراسم در انجمن تولیدکنندگان خودروی ژاپن اظهار کرد: فراخوانها تنها مربوط به مشکلات فنی نیست. اگر ذره ای تردید مصرف کننده مطرح باشد در این صورت باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

    تاکاتا هفته گذشته موافقت کرد فراخوان مربوط به کیسه‌های هوای را گسترش دهد که شمار کیسه‌های هوای نیازمند تعمیر در آمریکا را به 34 میلیون رساند. تویوتا یکی از 11 خودروسازی است که برای خودروهای مجهز به کیسه‌های هوای مذکور فراخوان داده است.

    در این بین تردیدها نسبت به کافی بودن توان مالی تاکاتا برای انجام چنین کار بزرگی افزایش یافته است. تولید قطعات کافی برای تعویض قطعات معیوب ممکن است سالها طول بکشد.

    مشکل اصلی مربوط به بادکننده‌های کیسه‌های هوای است که ممکن است با شدت زیادی عمل کند و قطعات فلزی را همانند ترکش در فضای داخل خودرو پرتاب کند.

    این مشکل تاکنون حداقل شش کشته و بیش از 100 مجروح در سراسر جهان بر جای گذاشته است. اگرچه تصور می‌شود قرار گرفتن در معرض رطوبت شدید باعث به وجود آمدن مشکل مذکور شده اما هنوز ریشه مشکل شناسایی نشده است.

    مقامات خودرویی ژاپن جمعه گذشته تاکید کردند هر خودروسازی برای حل این مشکل وظیفه دارد زیرا اعتبار خودروسازان به دلیل نگرانی‌های ایمنی به خطر افتاده است و خودروسازان نمی‌توانند تاکاتا را کنار گذاشته و از تامین کننده دیگری استفاده کنند زیرا برخی از مدلها بر مبنای بکارگیری کیسه‌های هوای تاکاتا طراحی شده اند.

    تاکاتا انتظار دارد تولید بادکننده‌های جایگزین تا سپتامبر به یک میلیون قطعه افزایش پیدا کند با اینهمه خودروسازانی مانند تویوتا و هوندا برای تولید قطعات جایگزین به قطعه سازان دیگر مراجعه کرده اند.

    هوندا بزرگترین مشتری کیسه‌های هوای تاکاتا به شمار می‌رود.

    مجموعا 11 خودروساز دست به فراخوان زده اند. تویوتا و خودروسازان دیگر مانند بی ام و، فیات کرایسلر اتوموبیل، فورد موتور و جنرال موتورز شرکت فناوری هوافضا و دفاعی اوربیتال را استخدام کرده اند تا تست کیسه‌های هوای تاکاتا را انجام دهد. بعضی از شرکتها و همین طور تاکاتا و دولت آمریکا تستهای جداگانه ای را انجام می‌دهند.

    اسناد ارایه شده از سوی تویوتا به رگولاتورهای ایمنی آمریکا نشان می‌دهد که فراخوان کیسه‌های هوای سمت راننده که هفته گذشته اعلام شد، نتیجه تستهای انجام گرفته در خودروهای تویوتا بوده است.

    در حال حاضر کیسه‌های هوای قدیمی با قطعه جدیدتر تعویض می‌شوند زیرا دلیل مشکل هر چه که باشد، به نظر نمی‌رسد انفجار کیسه تا زمانی که قدیمی شود، اتفاق بیفتد که به معنای احتمال معیوب بودن کیسه‌های هوای تعویض شده و نیاز آنها به یک تعویض دیگر است.

    ضرر مالی نهایی تاکاتا تنها پس از روشن شدن دلیل و پیدا شدن راه حل مشکل مشخص خواهد شد. این شرکت در سه ماهه منتهی به 31 مارس پنج میلیارد ین (41 میلیون دلار) ضرر گزارش کرد که حاصل هزینه‌های مربوط به فراخوانهای قبلی بود.

     تاکاتا از سوی رگولاتورهای آمریکا 1.2 میلیون دلار به دلیل کوتاهی برای همکاری در تحقیقات جریمه شده و این شرکت همچنان ممکن است با جریمه‌های دیگری روبرو شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو