فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۹۷۹»

جایگاه‌داران در برابر عمل انجام شده وزارت نفت

عصر خودرو: رئیس انجمن جایگاه داران بنزین با انتقاد از تصمیم خلق الساعة مسئولان نفتی در خصوص عدم واریز سهمیه بنزین خودروهای سواری شخصی گفت: زمان واریز سهمیه خودروهای شخصی مشخص نیست.

جایگاه‌داران در برابر عمل انجام شده وزارت نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، بیژن حاج محمدرضا با انتقاد شدید از تصمیم خلق الساعة مجموعه صنعت نفت در خصوص عدم واریز سهمیه بنزین خودروهای شخصی و موتور سیکلت‌ها گفت: همواره از مجموعه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی درخواست کرده بودیم که ما را در مقابل تصمیمات ناگهانی خود قرار ندهید، زیرا توان پاسخگویی را به مردم نداریم.

    رئیس انجمن جایگاه داران بنزین ادامه داد: متاسفانه یکی از اقدامات خلق الساعة شرکت ملی پخش دو شب گذشته اجرایی شد و ما نمی دانستیم جواب مردم و مصرف کنندگان بنزین را چگونه بدهیم.

    حاج محمدرضا تصریح کرد: سهمیه بنزین همه صنوف در وقت مقرر خود ورایز شد اما تنها سهمیه موتور سیکلت ها و خودروهای سواری شخص واریز نشد و تا امروز صبح نیز این واریز نشده و مشخص نیست که چه زمانی این سهمیه قرار است واریز و یا اصلا دیگر قرار نیست واریز شود.

    وی با اشاره به اینکه این تصمیم ناگهانی دردسرهای زیادی را برای جایگاه داران در سرتاسر کشور ایجاد کرده است گفت: لااقل در 100 جایگاه شهر تهران حضور پیدا کردم تا بتوانم پاسخگوی مردم باشم در صورتی که من در این تصمیم دخالتی نداشتم و حتی نمی دانم چرا این تصمیم گرفته شده است.

    حاج محمدرضا تصریح کرد: با این تصمیم خلق الساعة مسئولان نفتی ، مردم تصور می کنند مجموعه جایگاه داران عمدا به دنبال فروش بنزین آزاد هستند و قصد فروش بنزین به صورت سهمیه ای را ندارند در صورتی که جایگاه داران تنها وظیفه فروش بنزین را دارند و می خواهند بنزین را به مصرف کنندگان عرضه کنند.

    رئیس جایگاه داران بنزین اظهار کرد: امروز به طور رسمی مسئولان شرکت پخش باید جوابگوی سوالات ما باشند که چرا این تصمیم را گرفته اند و معضلات و مشکلات عدیده ای را برای مجموعه جایگاه داران ایجاد کرده اند.

    حاج محمدرضا تصریح کرد: مصرف کنندگان بنزین باید بدانند مشکلات نرم افزاری ایجاد شده هیچ ربطی به جایگاه داران ندارد، جایگاه‌داران تنها واسطه عرضه بنزین هستند و آنهایی که چنین تصمیمی را گرفته اند که سهمیه بنزین خودروها و موتور سیکلت ها واریز نشود باید جوابگو باشند.

    به گزارش خبرنگار فارس ساعت 24 آخرین روز اردیبهشت ماه طبق روال ماهانه سهمیه سوخت همه خودروها به جز خودورهای سواری شخصی و موتور سیکلت ها واریز شده است.

    داود عربعلی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس گفته بود مشکلات نرم افزاری موجب شده است تا سهمیه سوخت خودروهای سواری با کمی تاخیر در کارت‌هایشان شارژ شود، اما وی امروز در گفت‌وگو با برخی از رسانه ها اعلام کرده است واریز سهمیه ها در مرحله تصمیم گیری است.

    این گزارش حاکی است پس از اجرای فازدوم قانون هدفمند کردن یارانه ها 60 لیتر سهمیه بنزین خودروها با نرخ 700 تومان و بنزین آزاد نیز به نرخ 1000 تومان به فروش می رسید و این اتفاق پس از اجرای سهمیه بندی بنزین از سال 86 تا کنون برای اولین بار است که رخ می دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط