فونیکسریمکسبهتام

اعتبارات راهداری کشور امسال به ۳۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت

عصر خودرو: معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت:با افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات امسال ۲۲۰۰ میلیارد تومان در بخش راهداری و ۵۰۰ میلیارد تومان درحمل و نقل هزینه می شود.

اعتبارات راهداری کشور امسال به ۳۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲:۰۰
  • اعتبارات راهداری کشور امسال به 3700 میلیارد تومان افزایش یافت
  • اعتبارات راهداری کشور امسال به 3700 میلیارد تومان افزایش یافت
  • اعتبارات راهداری کشور امسال به 3700 میلیارد تومان افزایش یافت
  • اعتبارات راهداری کشور امسال به 3700 میلیارد تومان افزایش یافت
  • اعتبارات راهداری کشور امسال به 3700 میلیارد تومان افزایش یافت
  • اعتبارات راهداری کشور امسال به 3700 میلیارد تومان افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، ، اسماعیل غلامی ظهر شنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید خمل و نقل و پایانه های استان قزوین که در سالن اجتماعات حمل و نقل قزوین برگزار شد اظهارداشت: روند کاهش سوانح جاده ای در کشور بیانگر برنامه ریزی موثر در حوزه ایمن سازی جاده هاست که این روند باید ادامه یابد.

وی افزود: ایمنی جاده، رضایت مندی مردم و صرفه جویی در زمان، سوخت و کاهش آلودگی زیست محیطی از اموری است که در سازمان راهداری با جدیت دنبال می شود و اگر این معیارها مورد توجه قرار گیرد نتایج کار بهتر می شود.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تصریح کرد: در سال اول برنامه پنجم توسعه قرار شد که کاهش سوانح جاده ای با جدیت دنبال شود که در این راستا در سال 89 تعداد کشته ها در سوانح برون شهری 16 هزار و 682 نفر بود که این آمار در پایان سال 93 به 12 هزار و 203 نفر رسید.

ی افزود: کاهش چهار هزار و 179 نفر کشته در جاده ها در مدت پنج سال بیانگر کم شدن هفت درصدی تصادفات بود که استان قزوین با قرار گرفتن در رده بالای کشوری موفق شد حوادث را تا 7.6 درصد کاهش دهد که جای تقدیر دارد.

این مسئول گفت: موفقیت استان قزوین در کاهش حوادث ناشی از دانش محوری، همدلی مسئولان و برنامه محوری است که در سایه تلاش یک مجموعه دلسوز و مدیریت توانمند شکل گرفته است.
قزوین در سوانح در شب رتبه دوم کشوری است

غلامی یادآور شد: در کنار همه کارهای انجام شده متاسفانه استان قزوین در وقوع حوادث جاده ای در شب رتبه دوم کشوری ر ا دارد که باید ضمن آسیب شناسی برای رفع آن اقدام شود.

وی گفت: افزایش روشنایی جاده ای در استان می تواند در اولویت قرار گیرد تا در این زمینه نیز شاهد کاهش حوادث باشیم.

هزار کیلومتر جاده در کشور/ 500 هزار ناوگان جاده ای

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بیان کرد: در حال حاضر 215 هزار کیلومتر جاده در کشور داریم و 700 هزار راننده، 500 هزار ناوگان حمل و نقل بار و مسافر، هفت هزار شرکت حمل و نقل فعال سالانه 600 میلیون تن بار و 900 میلیون مسافر را جابجا می کند.
وی اضافه کرد: ایمن سازی جاده ها از مهمترین برنامه های سازمان راهداری است اما نگهداشتن جاده ها و ایمن سازی آنها تنها با تلاش یک سازمان و نهاد ممکن نمی شود بلکه این کار نیازمند همکاری همه جانبه مجموعه ای از دستگاههاست.

غلامی بیان کرد: برای اجرای طرح های توسعه، تجهیز ناوگان و ایمن سازی جاده های کشور سالانه به هشت تا 9 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که تنها یک سوم آن تامین می شود و قادر به پاسخگویی به همه نیازها نیستیم.
افزایش 30 درصدی اعتبارات راهداری

معاون سازمان راهداری کشور یادآورشد: در سال گذشته اعتبارات سازمان راهداری دو هزار و 700 میلیارد تومان بود که 2200 میلیارد تومان در بخش راهداری و 500 میلیارد تومان در بخش حمل و نقل هزینه شد.

غلامی تصریح کرد: امسال با افزایش 30 درصدی اعتبارات شاهد اختصاص 3700 میلیارد تومان اعتبار هستیم که 2900 میلیارد تومان در بخش راهداری و 800 میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: با رویکرد دانش محوری و استفاده بهینه از امکانات به روز درصددیم تا ضمن توسعه سیستم های ITS  و روش های نوین با مدیریت شبکه زمینه ایمن سازی جاده ها را فراهم کنیم.
نصب 400 دوربین کنترل سرعت در جاده ها

این مسئول گفت: در حال حاضر 200 دوربین کنترل سرعت توسط پلیس راه و 200 دوربین توسط سازمان پایانه ها در جاده های کشور نصب شده و امسال با انعقاد قرارداد مقرر شده در مدت سه سال یک هزار و 800 دستگاه دوربین کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی کشور نصب وراه اندازی شود.

نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور

غلامی یادآورشد: نوسازی ناوگان حمل و نقل و مسافری کشور از اولویت های دیگر سازمان راهداری است که با جدیت این کار دنبال می شود و با انعقاد قرارداد با شرکت های خودرو سازی نسبت به تحویل خودروهای جدید به رانندگان اقدام خواهد شد.
وی اضافه کرد: به رانندگان بخش روستایی با ارائه یارانه تا 14 درصد از سود تسهیلات را سازمان راهداری پرداخت می کند و تنها چهاردرصد توسط صاحب خودرو پرداخت می شود.

معاون سازمان راهداری کشور بیان کرد: اسقاط خودروهای سنگین معادل اسقاط 14 دستگاه سواری است که در این زمینه نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

غلامی اظهارداشت: با راه اندازی سامانه 141 آمار و اطلاعات جامعی در خصوص حمل و نقل جاده ای جمع آوری خواهد شد و این آمار در اختیار همه دستگاهها و عموم مردم قرار خواهد گرفت.

وی از دهاقین به عنوان مدیری هوشمند و توانا یاد و از خدمات ارزشمند این مدیر تقدیر کرد و رحمت شعبانی را به عنوان مدیرکل جدید حمل و نقل و پایانه های استان قزوین معرفی کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط